Hoppa till innehåll
Anime.se

Satoshi Kons Paprika på Cinemateket


Rekommenderade inlägg

Förhandsvisning

 

Stockholm 17 augusti - 21 augusti 2007

 

Vi startar efter sommaruppehållet med den nya långfilmen av en Japans mest hyllade animatörer. Satoshi Kon har tidigare gjort bl a Perfect Blue och Tokyo Godfathers och denna visning av den surrealistiska thrillern Paprika är en unik chans att se den i biograf.

 

Filmen släpps i augusti på dvd.

 

Vi tackar Sony Pictures för hjälp med visningen.

 

Science Fiction-bokhandeln har, i samarbete med oss, under sommaren en

 

Paprika-tävling med medlemskort och biljetter till visningen av Paprika i vinstpotten.

 

Filmhuset 17/8 kl. 19.00

 

&

 

Sture 21/8 kl. 16.30

 

Paprika (Papurika) av Satoshi Kon, Japan 2006 med Megumi Hayashibara, Akio Otsuka, Satoshi Kon, Yasutaka Tsutsui (röster). 90’, e.t. Hitchcock-referenser och 3D-inslag i surrealistisk tour-de-force där stel kvinnlig psykoanalytiker genom yngre alter ego går in i patienternas drömmar. Efter Yasutaka Tsutsuis roman. Förhandsvisning i samarbete med Sony Pictures.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Dum som jag var ställde jag upp i SFboks utlottning av biljetter till förhandsvisningen för skojs skull (Jag bor ju för fasen i Norrland!!) och nu får man ett sabla mejl om att jag har vunnit en biljett till den här föreställningen, samt ett medlemskort på Cinemateket.

 

Är någon intresserad av att köpa? Givetvis blir det inga saltade priser.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...