Hoppa till innehåll
Anime.se

Gissa animecitatet


Saya
 Share

Rekommenderade inlägg

– Vem tror du har ett svårare jobb: en kvinna som själv uppfostrar en pojke, eller en man som själv uppfostrar en flicka?

– Tänker du på [namn]? Hm... Ja, det är absolut svårare för en man att uppfostra en flicka. Tanken på att få ta emot en flicka i hans ålder ger mig rysningar längs ryggen. Skillnaden är att pojkar växer upp av sig själva även om man lämnar dem ensamma... Men, ja, när jag träffade dig så var du ju i princip redan en pojke.

 

Visst är det det. Det första citatet tycker jag jättemycket om av någon anledning. Det känns så spot on. För man ser ju inget utan glasögon.

 

Bara de fem orden tyckte jag inte bar tillräckligt med information för att vara citatvärt, du skulle gott ha kunnat ta med den föregående repliken i bilden. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet väl inte om det hade varit så lätt med "det passar nog inte med glasögonen... men nu ser jag ju inte", jag hade då inte kunnat det ändå. Känner bara att ett citat borde vara speciellt minnesvärt eller ikoniskt ("ännu ett okänt tak..." "inte ens min pappa har slagit mig!" "alkohol är människans vän. Jag kan väl inte överge en vän?" "har du någonsin sett din egen hjärna?"), eller något som i sig självt etablerar ett sammanhang som kan sporra minnet.

 

Men, det är klart, vilka repliker som är minnesvärda är förstås väldigt individuellt. Jag kan inte minnas någon replik i Anohana som slog mig som speciell... :P

 

Hur som haver, Usagi Drop är det ej.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

– Hopp upp. Jag ger dig en ridtur, du sover ju till fots. ...Vad är det? Skynda på, ta tag.

– En ridtur? Vad menar ni?

– Med ridtur menar jag att jag bär dig på ryggen. Från att de är spädbarn får allmogens ungar åka på sina mödrars ryggar. ...Det är inget att skämmas för! Det är så alla växer upp. Se så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

– Har du hört berättelsen om krigaren som blev en tiger?

– Nej.

– Det är en fabel om en krigare som ägnade hela sitt liv åt att bli bättre. Krigaren var så besatt av makt, att för att bli stark som en tiger började han slåss iklädd en tigerpäls. Hans plan fungerade, och snart fanns inte längre några fiender att bekämpa. Men en dag insåg han att han faktiskt hade blivit en verklig tiger.

– Och sen?

– Efter att ha tappat talförmågan, förlorade han till slut även sin familj och sina vänner, och bodde resten av sitt liv ensam i en bambuskog. Du får ursäkta mig, men även en vanlig person som jag kan känna en hotfull utstrålning från dig. Det är därför jag berättade sagan.

– Säger du det? Jag antar att jag behöver mer träning...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är omgiven av förbrytare.

Jag följer ett farligt spår.

Det måste män som jag göra.

Jag har övergett mitt liv.

Nu ylar jag mot himlen.

Jag är en ensamvarg.

Jag svävar med vinden och flyter genom världen.

Jag vet att jag kommer att falla i en blodpöl.

Jag vill blomstra som en vacker röd blomma även om mitt livs dröm aldrig har blomstrat.

Men vid vägens ände kan det ske.

Min röda blomma kan blomma ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

B Det första fallet...

B Din misstanke stämde, chefen.

A Grabbhalvan har drivit med oss.

A Han är en skugga av en skugga.

B Har han efterapat ursprungsbrottet?

B Jag tycker vi åker till stationen och ger honom en omgång!

A Nej, man börjar vid vallgraven när man intar ett slott.

A Vi får inte låta honom förvirra oss igen!

B Men var ligger vallgraven, då?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...