Hoppa till innehåll
Anime.se

Sayonara Zetsubou Sensei


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 months later...

Så, nu har man fått sett klart på den här roliga serien! Varje avsnitt var speciellt och jag fann mycket nöje i det här. Tänkte inte skriva något längre om den här serien men lite beröm kan den få och det igen tack vare shaft också. Deras stil att berätta visuellt (jag börjar nog bli tjattig på den här punkten men den tål att upprepas) är enligt min mening unikt. Det tillsammans med en bra story gör inte saken sämre, en lärare som ser världen i gråskala är fantastiskt roligt och alla elever har också något speciellt att bjuda på. Rikigt skoj blir det också när man sätter dit en rak motsat personlighet till Itoshiki Nozomu. Sista avsnittet var nog också en av seriens bästa, tur att det inte är slut än då mer kommer nu i januari.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jag vill inte påstå att jag skrattar rakt ut av denna anime. Visst finns det stunder då den är riktigt, riktigt rolig men oftast är det bara så att jag drar lite på smilbanden. Den lyfter faktiskt många intressanta poänger också för den delen, om man bortser från att den är väldigt oseriös stundtals. Tycker också att referenserna eller påpekandena kan bli för många ibland. Måste nästan pausa konstant för att kunna ta in allting. Detta störde mig lite när jag tittade. Skulle jag summera serien skulle det bli med orden att den är underhållande att se på, en serie man tämligen enkelt tar sig igenom, men som man heller inte fastnar särskilt mycket för.

 

"My dad often tried to make himself taller..." :D

 

PS. Chie-sensei är lite småhet.

 

Kom förresten på. Självmordskittet var strålande :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Jag får väl ta och fixa en ny tråd för andra säsongen av Lärare Förtvivlad, men men måste bara skriva att andra säsongen har börjat riktigt bra och avsnitt 2 var lite speciellt. Dock var senaste avsnittet (4) mucho roligt! ÄH! ALLA avsnitt så här långt har både haft sina ljusa och förtvivlande stunder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...