Hoppa till innehåll
Anime.se

Sayonara Zetsubou Sensei


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Header.jpg

-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-

 

UzhLelyFW.png

(Priset till Zan Sayonara Zetsubou Sensei)

 

Förtvivlan.

Hopplöshet.

Lönlöshet.

Itoshiki Nozomu, hans syn på livet kan beskrivas med dessa ord.

Det är ingen idé att försöka sig på något, det kommer att misslyckas.

Varför ens fortsätta leva, det kommer att bara sluta illa ändå.

 

Hopp!

Glädje!

Livslust!

Fuura Kafuka, hennes syn på livet kan beskrivas med dessa ord.

Man kan göra vad man vill i livet, bara man verkligen vill!

Lev var dag fullt ut, saker och ting brukar lösa sig till slut!

 

En vårmorgon stöter dessa två själar ihop då Fuura träffar Itoshiki

då han försöker begå självmord genom att hänga sig själv i ett

körsbärsträd. Fuura avbryter dock hans försök genom att dra ned

honom (när han fortfarande har halsen i snaran).

Efter det så börjar en kamp om vem som kan få den andra att ändra

sin syn på livet, vilket är betydligt svårare än vad det låter när det

gäller just dessa två människor.

 

Itoshiki jobbar som lärare på en skola, och det visar sig att Fuuka

är en utav hans elever. Dock är det ingen vanlig klass som han tar

hand om utan det är en klass som består av individer med allehanda

störningar. En som måste ha allting perfekt, en som är en kuf,

en som förföljer folk, en som är schizofren och en som enbart visar

sitt rätta jag när hon skriver på internet/mobilen.

 

-

 

Enligt mig så har det här hitintills varit den roligaste serien som jag

sett udner det här året, och då tävlar den ändå med Lucky Star och

Seto no Hanayome om den titeln. Animationen är underbart originell

och det är SHAFT som står för den. Röstskådespeleriet sitter som

det skall också och de passar sina karaktärer som handen i handsken.

Humorn är ganska nyskapande, men jag vet inte om det är något för

personer som inte redan sett en del anime eller som spenderat tid i

Japan själva/förstår deras kultur.

 

Helt klart ett måste att se såhär nu när hösten kommer och drar

fram depressionen i oss alla!

 

pic2.jpgpic3.jpgpic1.jpg

________________________________________________________

 

- Freyja

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gött... den här ska jag helt klart se. Frågan är bara om jag kommer hoppa på den och därefter följa den eller om jag kommer vänta tills den är klar. :?

 

Tycker du ska se den NU! Jag känner att du är i behov av en rolig komedi och denna är extremt rolig. Uppe i 6 st avsnitt så det tar du på en kväll sen är du ikapp. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Vänta såklart! :D

 

Trevligt skrivet för övrigt, Skatanz.

 

Hehe, jag kanske skulle dra en "Jocke" med andra ord? Vi får se, har inte bestämt mig än. =P

 

 

 

Tycker du ska se den NU! Jag känner att du är i behov av en rolig komedi och denna är extremt rolig. Uppe i 6 st avsnitt så det tar du på en kväll sen är du ikapp. :)

 

Haha, jasså det känner du? =)

 

Mjo, grundpelaren i min "humor-fix" varje vecka, Lucky Star, har ju bara ett avsnitt kvar nu, så jag kanske måste ha något att falla tillbaka på. Blev för övrigt glad då jag såg att Hayate no Gotoku! inte alls tar slut nu som jag av någon anledning hade fått för mig, men jag tror också att jag behöver något för att fylla upp det tomrum som LS lämnar efter sig. ;)

 

Jag har kikat på ett par klipp från serien, och stilen verkar störtskön. Om jag bestämmer mig för att vänta så dröjer det ju i varje fall inte så länge eftersom den bara är på 12 episoder (och 6 finns ute atm?).

 

Edit: Glömde tillägga det... fin presentation Skatan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
Serien verkar fortfarande bara vara subbad till avsnitt 8, men alla 12 avsnitt har sänts så det är nog bara en tidsfråga innan vi får sätta tänderna i de sista 4 avsnitten.

 

Jo, vilket är synd då jag tycker att den här serien är nog bland de roligaste jag sett det här året. Det som är synd är att det bara är 12 avsnitt dvs.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag såg tre avsnitt och la den på hyllan efter det. Det var för mycket humor som helt enkelt inte var rolig. Jag skulle nog hellre se en anime av hans gamla långkörare Katteni Kaizo. Den var så sjukt rolig att man skrattade flera gånger/sida! Det var lite för mycket...jag vet inte...något som inte funkade för yours truly i denna. Älskar dock själva idén med en självmordsbenägen, ulrapessimistisk lärare. De skämt som funkade bäst för mig var tårtuppdelningen, Meronkortet och förföljarkedjan. Där skrattade jag så att tårarna sprutade, helt absurt! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De skämt som funkade bäst för mig var tårtuppdelningen, Meronkortet och förföljarkedjan. Där skrattade jag så att tårarna sprutade, helt absurt! :D

 

Om du skrattade då så kn jag lova att du kommer älska avsnittet då Itoshiki-sensei skall giftas bort, det är fan ett utav de roligaste avsnitten jag har sett i någon anime överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du skrattade då så kn jag lova att du kommer älska avsnittet då Itoshiki-sensei skall giftas bort, det är fan ett utav de roligaste avsnitten jag har sett i någon anime överhuvudtaget.

 

Jag har den som en bubblare, något att ta till när jag behöver skingra tankarna och skratta lite. I övrigt är det bara söt och rosa magisk flicka i Shugo Chara som gäller för mig den här säsongen. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm... jag blir mer och mer sugen på att köra igång med den här, trots att den inte är klar än. De flesta som ser den verkar tycka att den är skit-kul. Gött även att höra att en uppföljare är på gång så pass snart efter denna.

Jag tror grejen är att om man kollar på den så tycker man att den är skitrolig. Om man inte tycker den är skitrolig så kollar man inte på den :P

 

Jag har själv pausat tittandet efter tre avsnitt, då jag precis som My tyckte att den helt enkelt inte var så rolig. Kommer dock med all säkerhet att se klart den då det ändå är Shaft som producerar den ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...