Hoppa till innehåll
Anime.se

DDR-hjälp


dengo
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej!

Tänkte det är dax för ny matta...

...funderar på någon metall/hårdplast men ddr-Sverige verkade nere och all info känns gammal.

Liksang är nere och Play Asia har inte riktigt det utbudet.

Om någon här kanske är "kunnig" i fråga skulle kunna hjälpa mig lite samt tipsa om någon butik att shoppa ifrån vore jag tacksam.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo men jag slänger inte 3k på något jag inte kan hantera.

 

Jag vet det finns cobolt och att det finns andra TX samt delux versioner.

Dock den informationen som finns på ddr-sverige inte så aktuell längre.

tex hittade jag

Tx4000 tex

eller en XPG-400 som jag tror är detsamma som TX4000

 

Dom pratade någon om bar...undrar om de syftat på en sån där grej man håller i.....

 

 

Och givet verkar ju CF aaaaningen bättre än en TX men jag har inte råd med en CF och ärligt, knappt med någon TX heller. Men en TX är bättre än min ordinär plastmatta...

arrrrgh!

 

Och hade jag haft riktigt med råd hade jag skaffat mig en Mymybox

a1.jpg

 

*drägla*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

psxcare.com borde väl ha det?

 

Edit: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=217 <-- där

 

Dom tar ca 1500kr i överpris, nejtack :/ dessutom kostar deras frakt multum jänförelsevis med vad de erbjuder i service.

 

Mina mattor har jag köpt på liksang, som tyvärr drevs till konkurrs av SONY.

De var *piiii* den bästa butiken ever. man beställde saker, några dagar senare hade man en snubbe som knackade på vid dörren. Med tull och allt betalt så gick det alltid under priserna som finns av de butiker jag hittat i Sverige, dvs pxcare, webhallen, chipper.

 

Men tack för tipset.

 

Dock letar jag fortfarande någon som kan mer ingående hjälpa till med valet av någon TX matta och som har erfarenhet av det.

Som sagt så har jag ju inte direkt råd med en CF så " vad som helst" under 1500 (inkl frakt+tull) är ju att önska sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Det ska finnas någon metall variant som säljs för dryga tusenlappen, men tyvärr minns jag inte var man kunde köpa den.

kan bara rekomendera att du hör efter på www.stepmaniaonline.com

där finns säkerligen folk som vet.

 

Jag använder själv en billig grej jag hittade på webhallen, men det känns som det får bli en ordentlig metall sak så småning om, ifall man ska lyckas med de svårare låtarna.

Känslan i en sladdrig tyg/plast matta är ju inte den bästa.

Känner en av killarna bakom "Otakus dream" projektet. blir ju lite knäckt när han kommer med sina "Fan. jag tog bara en 460 stegs kombo..." så står man där själv och är nöjd över att man ens klarade sig igenom låten på sin sladdermatta. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tyvärr var dethär svaret jag fick av min "kontakt"
Hmm that price sounds about right unfortunately tongue

 

For a "proper" one you're looking at 600 euros

ja men "proper" i det här fallet är för de som A)helst inte bor i lägenhet annat än kanske bottemvåning B)har rika föräldrar alternativ har allmänt gått om stålar C)spelar/dansar såpass mycket D) är oerhört älskad av tomten

E)har tillräckligt med pengar att lägga på just det

Jag är ingetdera.

sob sob

Menjag plannerar vara åtminstonde vara alternativ E..någon gång

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Spelade jäkligt mycket DDR förr. Här är mina tips:

 

- Köp en billig plastmatta om du är en nybörjare som inte spelat mycket innan. Onödigt att slänga ut över tusen kronor på något du kanske inte tycker är kul om en vecka.

 

- Jag har modellen på PSX-care, fast med knappar helt av metall. Om de har likadana plastknappar som de tidigare modellerna så kommer de till slut spricka om du spelar utan skor på dig.

 

- Jag har aldrig spelat på en cobalt flux, men vad jag har förstått så är det den mattan som känns mest likt en arkadmaskin. Nackdelen är att det inte finns med handtag, så man orkar inte spela lika länge om man inte är vältränad.

 

- TX-modellernas handtag funkar men håller inte bra kvalitet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...