Hoppa till innehåll
Anime.se

Mangismos titlar fortsätter


Marcus
 Share

Rekommenderade inlägg

Mikke Schirén postade följande nyhet på sin site Komika Magasin.

 

Mangismos ekonomiska problem blev akuta i somras, och de ställde in betalningarna, och sedan dess så har det hängt i luften om deras titlar kommer att övertas av något annat förlag, och det är nu klart att Carlsen i Danmark kommer att överta titlarna där, och i Sverige blir det istället Egmont. Svenska Carlsen tackade nej då de ansåg att titlarna var för en äldre åldersgrupp än vad de brukar vända sig till.

 

Två titlar kommer dock inte att fortsätta: “Basara” och “Gravitation”.

 

Besked om när utgivningen återupptas har inte lämnats.

 

Källa: Komika Magasin

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite osis på Gravitation, då serien endast var en volym kvar från fulländad (ej inräknat Gravitation EX).

 

Annars är det bara att buga och bocka åt Egmont. Inte för att jag följde någon av Mangismos serier så överdrivet aktivt, men det är alltid trevligt med mer manga på svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att Basara sålde dåligt. Den sålde inte så himla bra på engelska heller, man fick nästan tvinga folk att läsa den och berätta allt som är bra med den. Folk ryggar alltid bort när de ser teckningsstilen, som ju är lite speciell. Själv tycker jag att det är tråkigt, för det är en mycket välskriven och episk sci-fi/fantasyserie med en stark kvinna i huvudrollen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tillhör gruppen som i början hade väldigt svårt för hur den är tecknad. Men jag gav inte upp och efter ett tag så lossnade det och jag började uppskatta att den inte är tecknad som så många andra är. Sedan tycker ja att My beskriver varför Basara är så bra. Ibland gäller det att se bortom det tecknade för att upptäcka något riktigt bra. Oftast brukar det andra ge sig då. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
Så när är det tänkt att serierna skall återupptas då? Har än så länge inte sett en enda ny bok av någon av serierna ute. Och hur blev det med planerna att släppa Death Note? (Zimeon?)

 

Jag har sett de nya volymerna av Hellsing m.fl. på ställen som Bokia och Adlibris.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag såg volym 7 av Hellsing igår. Jag bläddrade i exemplaret och såg att dom planerar att ge ut volym 8 i Maj. Dock såg jag inte till någon av dom andra titlarna, eller rättare sagt, jag såg inga nya volymer sedan Egmont tog över.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...