Hoppa till innehåll
Anime.se

Arkadhall i göteborg?


Klibbnisse
 Share

Rekommenderade inlägg

Satt och lekte med tanken. Det finns inga arkadhallar i Göteborg, är det någon här som skulle besöka en konstant om det fanns en?

 

Man kanske skulle starta en, det är min tanke. Vad säger ni?

 

Jag har för mig att det var en som öppnade i götet för lite drygt ett år sedan.

Dock är jag inte säker på om det var GBG eller malmö, men jag är -nästan- säker på att det var i GBG.

 

Om du tänker öppna en dock råder jag dig att göra reklam/ lägga fram ditt förslag på den här sidan http://www.bitterharmony.com där finns det definitvt folk som skulle besökna en arkadhall regelbundet om det fanns en. Dessutom kan du få tips på vilka spel som är värda att införskaffa isf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu ska vi se ifall jag lyckas svara alla i samma post!

 

Är det TheBeat Palace du tänker på Skatan?

 

http://musikspel.se/forum/viewtopic.php?id=4252

Visste inte ens att det fanns några arkadhallar i Göteborgsområdet, även om Frölunda är en bit utanför centrum. Av det som står i forumposten så verkar det sådär med att bara ha öppet varannan helg...

 

Liseberg har väl stooor Arkadhall och den är väl öppet under jul..

Mjo. Dock så är det knappast ett ställe man går förbi när man bara promenerar på stan. För att komma in där så måste man först skaffa sig biljetter till parken som bara är öppen under sommaren och en månad vid jul.

 

Om du tänker öppna en dock råder jag dig att göra reklam/ lägga fram ditt förslag på den här sidan http://www.bitterharmony.com där finns det definitvt folk som skulle besökna en arkadhall regelbundet om det fanns en. Dessutom kan du få tips på vilka spel som är värda att införskaffa isf.

Skall lägga sidan på minnet =)

 

 

Vet bara att TheBeat är han som lånar ut arkader till diverse events runtom i Sverige för en summa, som t.ex. Uppcon.
Och Dreamhack =) Fast där måste han/de ha betalat en summa pengar då jag inte finner TheBeat på partner-listan... >.>

 

----

 

För att återgå till ämnet, är det någon här som skulle kunna få för sig besöka en arkadhall som har öppnar omkr. två/tre-tiden på vardagar och är öppet "tidigare" under helgerna?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ptja du sa aldrig något om lätt tillgängligheten. Faktumet är att senaste jag hörde är till exempel Lisebergs arkaden överpopulerad då de har öppet.

 

Sen har jag vagt vagt minne om det ska finnas något på Hisingen men inget jag har bekräftat...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...