Hoppa till innehåll
Anime.se

Gundam 00


Noir
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Personligen tror jag att Setsuna kommer förlora Exia och kommer tillbaka med något stort :D

Kan alltid hoppas ialla fall, här kommer "Super Strike Freedom mk-VII" eller nåt >:D

 

kanske, men ytterst tveksam, skulle kunna tänka mig att det blir en cliffhanger i slutet av säsong ett. Typ Exia sprängs överlever Setsuna cliffhanger typen. Sen efter några avsnitt in i säsong två så åter kommer han ala Kira i Gundam seed. Men är väldigt tveksam även till en major update ala Freedom -> Strike Freedom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Personligen tror jag att Setsuna kommer förlora Exia och kommer tillbaka med något stort :D

Kan alltid hoppas ialla fall, här kommer "Super Strike Freedom mk-VII" eller nåt >:D

 

kanske, men ytterst tveksam, skulle kunna tänka mig att det blir en cliffhanger i slutet av säsong ett. Typ Exia sprängs överlever Setsuna cliffhanger typen. Sen efter några avsnitt in i säsong två så åter kommer han ala Kira i Gundam seed. Men är väldigt tveksam även till en major update ala Freedom -> Strike Freedom.

 

tror också på self-destruct :)

 

därefter får Setsuna minnesförlust och marina tar hand om honom, sen blire Saji som tar över setsunas plats som gundam meister.

Som sagt! Setsuna får tebax minnet och gör en ala Freedom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 18

Jag misstänker att övriga teamet kommer att hjälpa honom innan han blir totalt mosad, eventuellt att han mejar ner en av dem innan. Sen blir dem mindre glada och det blir ett mindre krig mellan de båda antikrigteamen.

 

Hur som helst Nena var verkligen en riktig psychobitch

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 18

Hittills har jag faktist inte tyckt att den här serien varit nå speciell, men tack vae det här avsnitt hoppas jag på en ändring. För vilka vändningar de va!

 

Louise blir av med både en hand och sin familj och Setsuna tröttnar på de nya Gundams trams. Tror dock som de andra som skrivit att Setsuna inte komma ha mycket till chans här. Men det vore lite skoj om någon där i Trinity-familjen fick smaka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

18

Kunde inte hålla mig och såg detta avsnitt.

Varför måste Sunrise vara såhär? Jag både älskar och hatar dem!

 

Både Nena och Michael är båda riktiga psykopater, är fortfarande i chock över det som hände Louise. Sånt där är bara fel, och jag hoppas verkligen att Setsuna lyckas åtminstonde skada någon av dem, om han nu inte får hjälp av de andra. En vecka kvar till nästa avsnitt :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 18
Får erkänna att jag älskade Flak Fighten, fan vilken shock Triniti gänget fick när han spöade deras ledare >:(, tänk er bara honom i en gundam.

erm

Hur hjärtlös kan du vara? :|

Här förlorar Louise ena handen och hela sin familj och släkt, och du tänker mer på hur en Flag utmanövrerade en Gundam? Skäms! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 18
Får erkänna att jag älskade Flak Fighten, fan vilken shock Triniti gänget fick när han spöade deras ledare :P, tänk er bara honom i en gundam.

erm

Hur hjärtlös kan du vara? >:(

Här förlorar Louise ena handen och hela sin familj och släkt, och du tänker mer på hur en Flag utmanövrerade en Gundam? Skäms! :(

 

flaskis... det är Gundam... man ska bli ledsen när robotarna går sönder, inte när folk dör. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

avsnitt 19

Ja.... det här avsnittet var trevligt lite buttert att de inte kunde skadada "new" gundams, eller "not" gundams lite mer. Typ slå av lite armar och ben så de blev tvungna att fly med svansen mellan benen. Men överlag var det rätt intressant, och nu kommer nya mobilesuits in i leken tror man fick en liten glimps av dem i previewn av nästa avsnitt så det kan bli riktigt tufft för Celestial being nu.

 

Jag börjar få känsla av att det kommer vara ett mindre tidshopp mellan säsong 1 och 2, och att Saji blir pilot däremellan.

 

Sen sitter jag och väntar på minsta antydan till vad cliffhangern kommer att bli, men det är faktiskt nästan omöjligt att förutse hur den här serien kommer att fortsätta. Väldigt skönt faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ep 19

Jag tror inte att saji kommer bli en gundam Meister eller nåt likande med tanke på att i denna serie så känns det som att alla mecha piloter behöver bra med träning för att kontrolera sina mechs, och eftersom saji bara är en vanlig kille så känns det osannoligt tycker jag.

 

Så jag tror att saji och Louis spelar rolerna som krigs offer eller vad man ska kalla det. dvs man får se vad kriget har för inflyttande på vanliga civila och hur dom kan bli drabbade och hur dom hanskas med det . Så serien får bättre inlevelse ^^

 

Jag kan också tänka mig att Saji kommer att satsa på att bli nån form av politiker av nåt slag aka Relina Peacecraft i GW för att få slut på kriget via politik men det låter lite lågnsökt just nu. Mågna kanske tycker att Marina skulle passa bättres om den kandidaten men jag tycker hon är alldeles för psykisk svag för den rollen.

 

En annan trolig teori är ju också att Saji kommer på att Setsuna är en Gundam Meister och kommer försöka döda honom.(Men jag tycker det låter så vanligt och inge kul alls :/). För att sedan i serien inse att Setsuna och dom andra bara vill hindra krigen i världen samt försöka hjälpa dom på nåt sätt dvs politisk.

 

Jag hoppas för allt guld i småland att Saji inte blir en Gundam Meister eller en Mecha pilot över huvudtaget. Jag tror serien skulle förlora sin charm då om en vanlig person med ingen träning bara kan manövrera en mecha så lätt, för det vissas ju i serien att dom förlitar sig inte på sina OS (operation system) utan mer på deras egen skicklighet.

 

Så lite svamel ifrån min sida ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var mycket rolig läsning på vad Boda tror >:(

 

Själv tror jag

Saji kommer nog bli gundam meister. Dock kommer inte det förens senare. Eller så kommer han söka sig till någon av militär grupperna som nu kommer få mycket mer avancerade mechas med de nya "motorera" de fick i slutet. Kommer bli mycket intressant att se >:D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 20

Måste hålla med om att det är synd om Saji nu alltså fast vem vet hon kanske inte dog, nån kanske kom förbi och han ringa efter ambulans osv... Håller tummarna för det iaf

 

Samt dom nya MS var ju fan med coola som fan. Gillar designen på påminner lite ifrån detonator orgun och Rising force, AA snygga iaf.

Kan inte vänta tills nästa avsnitt iaf

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...