Hoppa till innehåll
Anime.se

Gundam 00


Noir
 Share

Rekommenderade inlägg

Gundam 00 - 24

Bra att den där Patrick dog iaf, jag såg som sagt var ingen som helst mening med honom i serien och sättet han dog på visar också nog vilken liten betydles han hade. Men jag tror att tanken kring hans karaktär var kanske att visa också att det kan gå snabbt ibland också.

 

Lockon var saknad självfallet och jag tror att han inte blir den sista meistern att dö heller. Skulle nästan tippa på att en till går bort i nästa avsnitt. Karaktärs uppbyggnaden dock kring Christina och den andra killen var för liten för att jag faktist ska sakna dom. Det var nog mer som ett onödigt ont för att Celestal ska få nya medlemar till nästa säsong och då döda man av de lite mindre viktiga.

 

Avsnittet var bra i det stora hela och nästa avsnitt får vi nog en härlig cliffhanger att roa oss med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Hur långt brukar det vara mellan Gundam säsongerna?

 

Det brukar inte vara uppehåll så som i denna serien. Så vitt jag förstått det så börjar sändningarna till hösten igen, eller när code geass r2 är slut, har hört båda varianterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

gundam 00 - 24

Arabjäveln verkar ha dött, jag säger verkar för det är inte helt hundra d¨å det trots allt bara small rätt bra. Vi kan ju konstatera att rätt många dog också. Lockon verkar ju relativt stendöd nu också, med tanke på vissa Gundam Seed likheter skulle det kunna ske ett mwu la flaga scenario, men nej, känns inte som det passar in i denna serien.

 

Satt och såg avsnittet och tänkte fan va skönt Christina överlevde trots att det är sorgligt att hennes blivande pojkvän dog. Och helt plötsligt som en blixt från klar himmel så får man reda på att hon skaffat piercing genom magen :( visst hon hade ingen större roll, men tyckte ändå hon var del av det storbröstade tjejteamet :S

Det är inte många gn mobile suits kvar, och det verkar iaf som om det är rätt svårt att tillverka dem, eller om han.. (som sitter i gn mobile armourn, GNMA) sitter inne med informationen för att kunna äga världen efter Celestial Beings fall. Hur som helst så tror jag där bara är 2-4 st kvar nu, 6 på sin höjd, men väldigt tveksamt.

Setsuna lär sänka GNMA i nästa avsnitt på det ena eller andra sättet, misstänker att det blir "hans" cliffhanger att de t.ex. gör en code geass och skjuter varandra. Om fler dör i nästa avsnitt kanske... Jag ser ett scenario framför mig där Setsuna och eventuellt andra överlevande tar skydd/gömmer sig i nånting-stan, Marina Ishmaels land iaf. har fått för mig att det är gundam 00 motsvarighet till ORB. Visserligen så har de tagit en del scener från gundam seed men gjort om dem, eller ja mer eller mindre tvärt om. Bara Kira-strikes-back scenen, men så kom ingen Kira och cockpiten blev sprängd...

 

Känns iaf som ett tishopp är garanterat, vet inte ifall folket kommer bli äldre, eller ja se äldre ut, men tvivlar på det. Saji kommer iaf bli anti-gundampilot, och med tanke på seriens trend, så kan det faktiskt hända att han dör mot slutet, eller att han dödar Setsuna (i slutet). Blir väldigt svårt att bevisa att "arabjäveln" dödade hans syrra, nu när han troligen är död. (har fortfarande en bakkänsla att han överlevde, känns inte som hans roll mot Setsuna är färdigspelat). Setsuna verkar ha funnit sitt svar, att leva livet.

 

Av personer, eller ja gundam meisters som spelat ut mkt av sin roll är, nog ingen faktiskt. Jag ser Supersoldier, vad hon nu heter vs H/Allelujah och Tieria vs Han andra Veda-direkt-uppkoppling-snubben-som-ser-ful-ut. Setsuna har ju klart inte spelat ut sin roll med tanke på att han 1. är huvudperson. 2. har sin sjuka syn på Marina kvar. 3. världen är inte förändrad än.

 

Det enda jag saknar med säsong 1, utom säsong 2 dvs, är vad tusan som hände med Neena :S Jag hoppas innerligt att vi återser henne i sista avsnittet av denna säsongen. Ett alternativ är att hon blir en av deras nya gundam meisters, med tanke på hennes erfarenhet och skicklighet. Dock väldigt tveksamt, jag kan föreställa mig ett scenario där hon dör för att rädda Setsuna. Och inte helt omöjligt att det är Saji som dödar henna. Detta är självfallet under säsong 2.

 

bah... återkommer med mer sen när jag orkar skriva det (kan nog skriva en uppsatts om gundam 00) och ätit middag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu kan jag bli av med mitt internet med gott samvete (tillfälligt). Positiva är att jag kanske får behålla internet fram till dess att min nuvarande operatör tagit bort sin elektronik hur skåpet :) så kanske inte blir så lång tid utan internet än då.

 

 

25 final

Vet itne riktigt vad jag ska skriva om det här avsnittet faktiskt. blev ingen riktigt stämning i avsnittet imo, därmed inte sagt att det var dåligt, me inte i klass med flera andra avsnitt i serien. Det som lovar riktigt gott är fortsättningen, säsong 2.

Louise och Tieria på samma ställe. Marie vs Hallelujah (eller var det han som "dog"?). Neena's mistery solved. Saji verkar ju vara på väg att bli en gundam pilot, blir nog någon form av duel mellan Saji och Neena. Eller ja pilot iaf. "Arabjäveln" lever fortfarande :( Patrick överlevde :( Mannen i plastmasken, a.k.a. den "odödliga" hämnaren lever. Tycker nog de kunde dödat några i motståndar laget också faktiskt :(

Ska bli intressant och se de nya gundams:en , och vad är grejjen med 0 gundam och Exia a.k.a. 00 gundam... Får mig att tänka på gundam x och gundam xx :S

Och cliffhangern får man ju faktiskt säga uteblev, tack vara tidshoppet, var ju några personer man inte fick se, Setsuna, Hallelujah, men med tanke på att de fortfarande har mycket kvar att ge storymässigt så lever båda. Eller ja man får väl säga att Hallelujah lever för Setsuna visste man att han skulle överleva.

 

Ser minst sagt framemot nästa säsong.

återkommer med mer när jag kokat ihop mina konspirationstankar ordentligt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gundam 00 - 25

Ytterligare en serie avverkad. Dock så har man en forsättning att vänta sig. Tråkigt att de flesta som man trodde var döda var tillbaka till livet i epilogen.

 

En person som jag fortfarande tycker är nästan helt onödig är Marina som Setsuna verkar helt besatt av. Är det bara för att de ska få finnas ett slags kärleks intresse också för honom? Aja.

 

Det fanns en hel del frågot kring epilogen och jag ser verkligen fram emot till nästa säsong av Gundam 00.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gundam 00 -25

Nu var det klart för denna säsong. Ja va kan man säga.

Var inte riktigt vad jag hade tänkt mig som slut. Men det var som sagt en bra ep iaf.

Så många frågor som man vill ha svar på nu! Vad kommer hända med alla? Hur kommer de nya gundamsen att se ut!?

Kan hålla med Dread att jag skulle vilja se mer döda från fiende laget.

 

Dock måste jag säga imotsatt från Blå att det ska bli intressant att se vad Marina har att säga i s2. Tycker att själv att det har varit en lite rolig story mellan dem, och jag vill se den utvecklas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Första säsongen avslutad

Jag såg precis de tre sista avsnitten. En helt okej avslutning på en bra första säsong av en Gundam-serie får man väl lov att säga. Jag hade hoppats på lite mer dramatik från dessa 25 avsnitt, men med tanke på hur mycket tid och fokus som läggs på Mobile Suits så är det inte så konstigt att det tar längre tid för karaktärerna att bygga upp en betydelse för tittaren. Det är inget jag beskyller just Gundam 00 för eftersom det enligt mig är en Akilles-häl för hela detta franchise, och jag tycker faktiskt att man lyckades bättre med 00 än med de flesta andra i det avseendet.

 

Tidshoppet kom som ett brev på posten. Jag gillar att man har lite stake och vågar döda karaktärer, så därför känns det ju lite sådär att de flesta var i god vigör i epilogen, precis som du sade Blå. Utvecklingen inför säsong 2 som har med Neena att göra ser ut att gå precis enligt planerna. Det hon i sin Gundam gjorde mot Louise/Saji var ju ett upplägg inför fortsättningen, så det är en gratis-smash för manusförfattaren. Det ska bli kul att se vad som händer med just det, inte minst med tanke på var Louise befann sig i epilogen.

 

Jag hade önskat mig lite mer handling och mer tid spenderad på karaktärerna och deras interaktion med varandra, men det är trots allt en Gundam-serie och den har bara hunnit halvvägs såhär långt. Jag hade önskat mig mer men förväntat mig mindre, så jag är med andra ord rätt nöjd ändå. Och visst fan ser man fram emot fortsättningen. Jag tror att 00 har potential att bli en av de bästa Gundam-serierna faktiskt.

 

Jag undrar hur långt uppehållet blir. Ett drygt halvår känns ju ganska resonabelt, men det är väl bara att vänta och se helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Sådär, äntligen har jag sett de två sista avsnitten. Och min kropp bara skriker efter mer. Känns som att avsnittet lämnade lite lösa trådar däremot. En funderation t.ex. är avsnitt 25

huruvida storyn kommer utvecklas i säsong två. Celestial Being kämpade för att få slut på krig, och om nu EF gått ihop och skapat en enda arme, så borde krig vara utrotat i stort sett? Eller är det själva grejen med att ha krigsmaskiner som är det som CB är ute efter?

 

Aja, bara att invänta säsong två. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Trevliga nyheter för dem som vill ha serien på DVD. Tack och lov att det var "rätt" Bandai som fick licensen. Kanske man själv ska börja titta närmre på serien då jag hört att den lockat till sig icke mecha-fans också (ledsen har inte läst tråden mer än nått inlägg då den är ganska spoilerific).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gundam 00 1-25

Sådär, såg allt i ett svep och blev klar precis.

Till skillnad från Seed så tycker jag de gjort en riktigt dålig insats karaktärs mässigt. Själva storyn med Veda och allt de där är en bra ideé men de borde ha finslipat manuset en anningen så att karaktärerna blev mer personliga. Vissa sekvenser som är vitala för oss som inte vet hela storyn blev ganska dåliga. Tänker på när dom skjuter Alexander snubben vad han nu heter med mera. Annars en helt ok säsong, inte i närheten av SEED klass men bättre än medel. Får se hur de gör till nästa säsong.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...