Hoppa till innehåll
Anime.se

Gundam 00


Noir
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

avsnitt 20, efter allt tjat från Boda så är jag nästan lite besviken på avsnittet...

Fast Avsnittet var ju inte dåligt, väldigt intressant sen tror jag nog som de flesta andra här att hon överlever, vem hon blir räddad av, det vet jag i ärlighetensnamn inte skulle tro att det är någon Celestial being kopplad person. Men det återstår att se.

sen nu kommer det GN arms *dread har tindrande ögon* fett coolt hoppas jag de är. Steg 1 av planen är ju helt klar nu, men jag undrar exakt vad som Lord nånting vill ändra på planen eller vad hans mål är (okej, world domination eller krig i all oändlighet och tjäna pengar på det är väl rätt troligt). Det verkar ju vara han som står bakom den Trinity.

Sen verkar hon Wu Lei rätt skum nu också... fullt av märkliga personer i hela serien faktiskt.

Men får mer och mer känslan av att det blir ett tidshopp mellan säsong 1 och 2.

Och de nya gundamsen hade grymt cool design, trots att vi antagligen inte sett allt de kan göra än (hoppas jag), sen undrar jag även vilken typ av GN drives de har, jordskapta dvs inte grymt snudd på oändligtförråd av energi eller Jupiterskapta med i stortsett oändligt förråd. Eller ja de var så jag tolkade skillnaden mellan GN drivs:en hos Trinity och Celestial Being :S

Känns inte som det är aktuellt med särskilt mycket sammarbete mellan gundamteamen heller speciellt efter attacken mot Trinity i förra avsnittet och det allmäna interna hatet mot Trinity från Celestial Beings sida. Känns som ett team utav bara tre stycken gundams är i stort chanslösa mot 5-10 st GN-drive mobilesuits.

 

well thats all from me for teh time being

 

Sceleris detta är hur man använder spoiler tags!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

avsnitt 21

Ja... vad ska man säga? De drar sig verkligen inte för att döda de karaktärer man vill ska överleva. Avsnittet var definitivt bra, men det verkar bli mer och mer lik en situation som är omöjlig att ta sig ur. Sen vad Tieria är, är också lite svårt att säga. Har svårt att tro att han är Cyborg, direkt beroende av Veda... men mycket tyder faktiskt på att han skulle kunna vara nåt snarlikt. Högst sannolikt inte en Cyborg i den meningen vi tänker det, men en biologisk cyborg(?) om man nu kan kalla något för det.

Sammarbete mellan de två gundam grupperna ser allt mer framtvingat ut även om de (varken Trinity eller Celestial Being, snart fd Celestial Being kanske?) sannolikt inte kommer gilla det.

Men de nya GN-drive-mobilesuitsen är riktigt, riktigt coola. Men va fan har han för tankar om Marina Ismail egentligen? Okej jag håller på att bli skjuten i små bitar... hmm, *drömmer* Soran det är okej du kan dö nu, det är lugnt... du har redan slagit tillräckligt mycket.

WTF!?*

Man blir lite irriterad, han har knappt pratat med kvinnan och hon håller på att ta över hans liv, kärlek vid första ögonkastet... Nej man börjar faktiskt undra om det verkligen är det, eller om japsarna bara har väldigt märkliga och kanske sjuka tankar om kärleken?

 

*det är en överdrift, men det var mer eller mindre grundtanken jag fick från den händelsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gundam 00 - 21

Bra avsnitt och jag gillar att de inte drar sig för att döda av "viktiga" personer. Personer som åtminstånde har haft en viss ledande roll i serien så här långt (även fast kanske nu inte Louis dog så fick hon en skada som hette duga). Men jag håller med Dread om att de var lite sådär halv roligt när Marina kom fram när Setsuna håller på att dö och hon säger att "allt är bra nu". Oh well.

 

Lockons framtid ser inte speciellt ljus ut, inte med tanke på hur serien ändå har vågat utvecklas så här långt. Oavsett om han kanske inte dör har jag svårt att tro nästan att han kommer kunna använda en Gundam i framtiden. Jag tror även mer och mer på ett tidshopp sedan också när man väl är dags att säga adjö till den här omgången av Gundam 00.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

avsnitt 21

Har kommit fram till en teori om Saji's plot nu, eller snarare min bror kom fram till den, och jag tycker den verkar väldigt trolig. Det hela berör mordet på hans syrra, Kinue. Nämligen mördaren Ali Al-Sarshes som numera är en "vanlig" befälhavare i armen (Vilken av de var har jag inte haft vett att kolla upp, så det minns jag inte), vore det inte väldigt sannolikt att Saji tar värvning i armen för att komma upp i rymden, vore det inte en riktigt rå plottwist ifall han blir soldat under Ali i sådant fall?

Han har ju redan fått mer en antytt för sig att det är Celestial Being som har dödat hans syrra, samtidigt som det är gundams (= Celestial Being i allmänhetens ögon) som döda Louise's familj plus hennes hand.

Jag tycker det känns som en sannolik händelse faktiskt.

 

Angående Lockon så är det faktsikt väldigt svårt att säga om han överlever eller inte, som redan konstaterats är ju att de inte drar sig för att avrätta karaktärer. Huruvida jag gillar det eller inte har jag inte bestämt för riktigt än, lutar faktiskt mot att jag gillar det, blir en mer realistisk story. Men tillbaka till Lockon; Jag misstänker att han dör, det skulle inte förvåna mig och kan fungera som en tändsticka för att få igång Setsunas kämparanda ordentligt igen, fast det skulle nog funka rätt bra även om Lockon överlever med allvarliga skador (fast han såg rätt död ut).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

avsnitt 21
Har kommit fram till en teori om Saji's plot nu, eller snarare min bror kom fram till den, och jag tycker den verkar väldigt trolig. Det hela berör mordet på hans syrra, Kinue. Nämligen mördaren Ali Al-Sarshes som numera är en "vanlig" befälhavare i armen (Vilken av de var har jag inte haft vett att kolla upp, så det minns jag inte), vore det inte väldigt sannolikt att Saji tar värvning i armen för att komma upp i rymden, vore det inte en riktigt rå plottwist ifall han blir soldat under Ali i sådant fall?

Han har ju redan fått mer en antytt för sig att det är Celestial Being som har dödat hans syrra, samtidigt som det är gundams (= Celestial Being i allmänhetens ögon) som döda Louise's familj plus hennes hand.

Jag tycker det känns som en sannolik händelse faktiskt.

 

ep 21

Eftersom en viss perosn har tjatt på mig att jag ska kommentera lite så får jag väl göra det då.

Eftersom jag som jag gillar att spekulera mest runt Saji så börjar vi väl där . jag tror fortfarande inte att han kommer gå med i det militära och ajg drar tillbaks den hypotesen om att han skulle bli politiker, utan tror mer nu att han kommer följa sin syster spår om att få reda på vad CB's verkliga mål är, som tydligen dom själva inte vet vad det är heller bortsett ifrån inge mera krig på jorden :S.

 

Jag hoppas verkligen inte att Lockon dör, han är för mig en av dom bättre karaktärerna bland piloterna i serien.

Men som dom flesta säger så är det en chans att han dör.

 

Tids hopp i serien vet jag att det har pratats om, men jag hoppas fan inte på det, tycker det skulle förstöra storyn på ett sätt faktist.

Jag menar varför skulle det komma ett tids hopp ? Finns ingen direkt anledning.

Skulle CB's helt sluta attackera i ett år? isåfall skulle jag inte se anledningen varför dom attackerade ifrån början om dom inte avslutar det . Tycker det är lite ologiskt bara.

 

Så Dreadis gladd nu ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

gundam gundam GUNDAM avsnitt 22

Detta var ju... ganska oväntat... väldigt oväntat... lite läskigt oväntat. Jag vet inte vad jag ska skriva avsnittet var grymt bra. 2/3 delar av Trinity familjen är döda nu, Jag är nyfiken på vad som kommer att hända med Nena nu. Enda anledningen till att hon fick leva tror jag är att det var hon som Döda Louise:s familj och tog hennes hand. Men fan alltså det är en riktig rysar plott nu. På tal om Louise familj så verkar tycker jag Saji verkar ogilla Gundams... jag undrar varför? Men Boda:s teori om att han blir journalist verkade rätt trolig, men "hate only brings destruction" alltså blir han pilot själv.

Och varför i hela fridens namn kunde Setsuna inte dödat arabjäveln nu. Jag börjar bli otroligt trött på honom nu. Nu dröjer det nog ännu längre innan GN-Weapons dyker upp, med denna extrema powerupen som kom helt oväntat på ett nästan b-sätt. Undrar vad de andra gundam:sen heter och om de också har super-sayajin form. Hur som helst så får ju gn-mobilsuitsen storsmisk nu... igen.

 

Och vem fan kommer på namnen på gundam:sen i denna serien Trans-am wtf, bättre namn har jag hört.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gundam 00 - 22

Det här avsnittet var helt okej. Jag väntar fortfarande på en major plot-twist, även om de redan har gjort en hel del mindre saker för att röra om i grytan. Att Saji kommer vävas in i handlingen känns självklart. Hittills har han bara figurerat vid sidan om, ungefär som ett sidospår i handlingen, och får han inte en betydande roll förr eller senare så känns upplägget aningen korkat. Det är ju inte det minsta chockerande att Nena var den som överlevde, och det är nog ingen slump att det var den av dem som dödade Louises familj som överlevde.

 

Det ska bli intressant att se hur de väljer att avsluta första hälften av serien. Jag undrar om vi kommer få se en avslutande händelse som i sin tur kommer leda in i den andra halvan, eller om de kommer satsa på en modell större cliffhanger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

gundam 00 - 22

Måste säga att det var en grym ep. Twist som jag inte räknat med. Dock måste jag hålla med om att namnet på nya gundam var bland de dåligate jag sett. Vem döper en gundam efter en amerikansk muskel bil? Och varför kan han inte (som tidigare sagt) bara ta och döda araben? Han har ju super gundam och araben ska inte kunna ha en chans nu. Jaja...får se vad nästa ep ger.

 

Ska iaf bli roligt att se vad som kommer hända med Saji. Kommer han bli pilot eller tokig journalist? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

gundam 00 - 23

hmm... wtf?! Dog han nu då? Väldigt troligt faktiskt. samtidigt som det känns otroligt. Känns lite som de gör rum för Saji att joina Celestial Being nu, men samtidgt... njaej, kanske... men inte förrens om många avsnitt (dvs nästa säsong). Och inte fick vi reda på vad som hände med Nena, man tycker att Setsuna borde tagit med henne eller nåt faktiskt :S Och Arabjäveln överlevde ju garanterat, det är ett som är säkert. Skönt att veta att Trans-am dels bara var ett system eller en "skill", och att de inte blev totalt mega super pawnage med systemet (även om jag tycker de verkar utnyttja det väldigt dåligt!)

 

glömde skriva avsnittet var i toppklass!

Sitter och funderar på vad för slagt cliffhanger de skulle kunna hitta på inför det kommande slutet nu också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lyckades skriva ihop en liten bättre summering av avsnitt 23 så håll till godo.

 

Gundam 00 - 23

Okej, allt var kanske inte tiptop med avsnittet då man började med massor av frågor så som vad tusan hände med Nena och hur lyckades Ali fly och helt plötsligt vara så långt före Setsuna. Aja. Om jag bortser från starten på avsnittet så älskade jag resten. Massa bra strider och ett "trevligt" avslut. Den enda person som jag stör mig lite hårt på är den dära Patrick, han är helt onödig tycker jag och man skrattar inte ens åt honom, om nu tanken är att han ska vara en som fyller en slags humor plats i serien så misslyckas han rejält tycker jag.

 

Och jo jag håller med dig Dread om att det är bra att Trans-AM bara är en slags knappfunktion eller liknande som inte kan användas hela tiden. Men samtidigt visar det här också lite på att de kanske inte är så skickliga piloter i slutändan, vilket är lite synd. Hade hoppats på att de skulle kunna stå emot lite mer utan den funktionen. De lyckades iofs en liten stund och det kanske helt enkelt blev för många fienden.

 

Sättet som Lockon nu dog på var kanske lite bortkasstat också. Tror inte han hade lyckats döda honom med ett skott bara och trodde han verkligen det själv också? Får kännslan av att han redan från början visste om att han inte skulle överleva det hela när han sa hejdå till Haro. Kan nog ha fel här och har säkert det också. Men avsnitt var fortfarande ruskigt bra och jag njöt verkligen av varenda sekund som visades.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 23
Verkar som ni två lyckades ta upp alla punkter jag funderade på så tilläger bara att det var en jävligt bra episod :D

 

23

tycker dock att du ska byta avathar igen... lite elakt med RIP och den som avathar mot de som inte sett avsnittet än

 

förd din avatar för tillfället är värsta spoiler evah imo

!!!!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...