Hoppa till innehåll
Anime.se

Major s4


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

AqrFDapnH.png

 

[iNFORMATION] Det mesta som står i texten nedan har jag redan använt i en annan tråd tidigare, har valt dock att skriva om den till en viss del, men tänkte att den kunde fungera lika bra som presentation för Major säsong 4. Det är en presentation för hela serien, och slutligen också en liten presentation för kommande säsong 4. [iNFORMATION]

 

Snabbfakta för Major s4:

Officiell hemsida: http://www3.nhk.or.jp/anime/major/

Genre: Shounen, sport

Avsnitt: 26

Produktion: NHK

Startdatum: Januari 5, 2008

 

Tidigare säsonger/avsnitt:

Sägong 1: 26

Säsong 2: 26

Säsong 3: 26

 

2009 ska den första filmen från serien komma. De flesta röstskådespelarna som finns i TV-serien kommer att återfinnas även i filmen, så som Goro's och Toshiya's.

 

En dröm som skall bli verklighet!

 

Tänk om alla var lika beslutsamma eller hade samma starka känslor för en sak som Goro. Det finns ingen tvekan om vad han ska bli när han har växt upp. Redan som femåring har Goro bestämmt sig för att bli ett baseballproffs som sin egen far. Men det är en dröm som inte kan bli verklighet om man inte går in för den, något som Goro visar att han kommer att göra till hundratio procent.

 

Goros far Shigeharu Honda är ett baseballproffs som spelar för Oceans. Efter en skada på sin kastarm tvingas han dock att ge upp baseball. Men det är lättare sagt än gjort, speciellt med en son som Goro. Shigeharu skolar om sig till batter i det tysta för att försöka göra en comeback. Vid sidan om detta så uppstår även en romans mellan Goro's förskolelärare Momoko Hoshino och Shigeharu.

 

Rivalerna!

 

Goro Honda/Shigeno

Motoko Kumai; Major s1

Showtaro Morikubo; Major s2, s3, s4

lQSHnBxst.pngpEemxUCuJ.pngLHYooiOPi.png

Seriens huvudperson. En färgstark karaktär som inte är blyg att säga vad han tycker och tänker och går allt som oftast sin egen väg.

 

Toshiya Sato

Fuyuka Oura; Major s1

Masakazu Morita; Major s2, s3, s4

QpROgmBYh.pngabKhcKYDd.pngqlCPYVTwV.png

Vad vore en sportserie utan någon rival? Inte alls lika spännande kanske. Goro är den som får Toshiya att upptäcka baseball.

 

UrfHZDSMu.png

Det är en härlig vännskap mellan dessa två och båda besitter vinnar instinkten samt en unik talang för baseball. Spännande matcher utlovas mellan dessa herrar.

 

Baseball för alla?

 

Jag själv har aldrig sett på någon baseball match eller ens testat att spela det. Närmast jag kan komma är nog brännbollen som man hade i skolan. Och när man tänker på den så kanske man tänker att det här kan knappast vara spännande eller fartfyllt. I början av serien bjuds man faktist inte på mycket baseball alls, även fast den finns med där i bakgrunden. Utan i stället så bjuds man på drama i högstafart. De sex första avsnitten är något speciellt måste jag ta och säga och man kan inte låta bli att ryckas med.

 

I matcherna är det mycket tankegångar som man får följa om olika strategier, känslor m.m. Det är spännande och man följer även motståndarna och det byggs även upp en viss bakgrund på många så att man även ska få sympati för dessa.

 

Ljudet är bra och klingandet när en boll träffas är härliga. Musiken är kanske inget speciellt i serien men ibland kommer det härliga tongångar när något spännande händer. Jag själv har även fått starkt tycke för alla OPn och EDn som tidigare säsonger har bjudit på.

 

Om det inte framgick så gillar jag den här serien väldigt mycket. Även därför som jag skriver om den, vore lite konstigt annars. Man hejar och tjoar bäst det går för att Goro ska vinna och man blir lika ledsen och glad med honom.

 

Major säsong 4

 

Dags för Goro att ta sig an nya utmaningar i ett annat land med nya rivaler. Goro avslutar förra säsongen med att åka iväg till USA för att börja spela baseball och tävla i Minor League, och det är där vi kommer in också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ÄNTLIGEN! Väntade på att någon skulle starta den här tråden (orkade inte själv) så man kunde få reda på lite om säsong fyra!

 

Började dock tänka på en liten sak, Goro ska ju till usa nu... jag gissar på att han kommer åka tillbaka till Japan en bit innan slutet och köra en till match mot Toshiya och resten, eller så kommer han åka tillbaka direkt i slutet och köra matchen i filmen. Jag är ganska säker på att serien tar slut vid den omryktade filmen (om den nu är sann).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klibbnisse, för dem som inte har sett serien men ska börja följa den så kanske du borde sätta hide taggar på diverse spoilers? Ingen idé att Blå bara ska göra det.

 

Förövrigt så längtar jag till säsong 4, verkar bli en grym säsong!

 

Mumma

Jag hoppas verkligen att romantiken mellan Goro och Shimizu blommar snart men antagligen kommer de vänta med att visa detta till säsong 5, om nu inte säsong 4 kommer ha ett par avsnitt när han åker tillbaka till Japan(hon ska ju berätta sina känslor när han kommer tillbaka). Ska bli kul och se honom i USA och hur bra han egentligen är.

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte ifall jag tycker att spolier-taggarna är nödvändiga timotei, jag har ju inte spoliat säsong 4 och de som skriver och läser här borde väl redan ha sett säsong 1-3 iom att tråden är döpt till "Major S4" och handlar då om säsong fyra, eller hur? ;)

 

Förövrigt så tror jag att han kommer uppfattas som "lite över medium" när han anländer till Amerikat, då amerikaner är erkänt bättre på baseball än japaner... känns så iaf.

 

Till alla er som läser detta och inte vet vad jag pratar om men som är arga för att jag förmodligen berättat för mycket: Se säsong 1, 2 och 3! De är bra! >.<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förövrigt så tror jag att han kommer uppfattas som "lite över medium" när han anländer till Amerikat, då amerikaner är erkänt bättre på baseball än japaner... känns så iaf.

 

Jag skulle faktist bli besviken om han kom dit och ägde alla på en gång, vill faktist se Goro kämpa sig upp till toppen som han mer eller mindre gjorde i tidigare säsonger. Sista sekundrarna dock av säsong tre när man får se Goro pitcha och kasta sönder någons slagträ fick jag dock en riktigt härlig känsla av.

 

Sen får jag väl hålla med om att hide-taggarna inte borde vara nödvändiga då trådens titel är Major s4, så man är nog rätt förvarnad om vad som kan snackas om här inne. Men när själva serien drar igång hoppas jag på att ingen bara spoilar rakt ut om avsnitten utan att hide-tagga det, men ingen är väl så dum? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Dags att kolla trailer! Åhå, ny layout på sidan! Skulle inte förvåna mig om alla amerikaner i serien är blonda och blåögda :)

 

Okaj... sett den... det var ju en lång trailer...

 

Hur som helst, blev lite besviken ändå. När Goro och någon amerikan (som han verkar bo hos) kastar boll så kollar den svarte killen (som förmodligen är någon förälder i huset och säkerligen också ett galet baseball-fan) och får ett riktigt "chockat" ansikte... känns ju, precis som Blå skrev här innan, tråkigt om han skulle vara riktigt bra i USA med -.-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

MJN kommer ju subba den, NEET sa att de skulle subba den, jag gissar att Saizen kommer subba den.

 

Kanske inte är snabba regelbundla subs, men med tanke på att säsong 4 antagligen bara e 26avsnitt och säsong 5 inte kommer förän nästa januari (om de fortsätter som det har varit) så spelar det inte så stor roll i mina ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Läste att det var någon som sa någonting om vart Goro var på väg.

 

Pröva att inte spoila 78 avsnitt fram.

 

Fast det är inte värre än att gå in på någon annan random animedatabank. Klickar du på någon av deras länkar där som tar dig till Major s4 får du nog samma lilla info om var serien startar ifrån. Namnet till den här tråden är också Major s4, så man borde nog vara beredd på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Här råder totalignorans så vitt jag kan se, hur som helst! Alla som sett avsnitt två kan inte ha undgått den nya startlåten... något värre har nog inte landat i mina öron.

 

Jag har alltid varit förälskad i alla Majors startlåtar (faktum är att jag blivit ett hängivet "fan" till Road of Major, älskar deras musik) och så hör man det här... efter att ha spelat Road of Majors låtar i TRE säsonger så byter man till något skräp som låter lite "rockigare", förmodligen för att nischa serien lite grand. Blev tungt besviken på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 3 months later...

*fanfar* TÖTÖÖÖRÖÖÖÖÖÖ!

 

Det blir en fämte säsong av Major! Sista avsnittet av fjärde säsongen sänds antingen nästa lördag eller så sändes det i går i Japan, därefter blir det som vanligt. Repriser av fjärde säsongen och sedan börjar den femte säsongen i januari 2009.

 

YEAH! Dunno vad den skall handla om dock, eftersom vi, av någon specifik anledning, inte kunnat se hela fjärde säsongen... -.-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg sista avsnittet igår.

 

Major s4

Nja, jag är rätt så besviken på hela den här säsongen. Jag väntade och väntade på att han skulle komma med och lira med de stora grabbarna i major league, men det kom aldrig. Visst, han träna lite med ett gäng och hade några hyffsat spännande matcher i slutet av serien mot Gibson Jr, men det var aldrig ändå riktigt som jag ville att de skulle vara. Hela säsong fyra har varit som en uppbyggnadsfas för det som jag åtminstånde har längtat till.

 

Men även fast den här säsongen är kanske den sämsta utav de fyra säsongerna så hade den sina stunder. Mer Goro! Mer Toshiya! Och mer drama är vad jag hoppas på till nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...