Hoppa till innehåll
Anime.se

Artikel om Japansk musik


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

Artikeln och inslaget i Musikbyrån är båda två värdelösa. Fullt med felaktig information. Artikeln tar förvisso upp lite om det. Men inslaget saknade helt någon info om Visual Kei.

 

Dessutom så är artikeln där om möjligt mer osammanhängande än inslaget i tv.

 

Jag rekommenderar istället boken Kawaii av Marita Lindquist som släpptes nu i veckan. Den behandlar iof bara töntiga pojkband, men den ger ändå en mycket bra bild om hur den kommersiella musikindustrin i Japan fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Artikeln och inslaget i Musikbyrån är båda två värdelösa. Fullt med felaktig information.

 

Felaktig information? Vad syftar du på?

Jag tänker mest på det mycket korta inslaget i tv om Morning Musume där de bland annat sade att ingen av originalmedlemmarna finns kvar. Artikeln innehåller lite fler fel som jag inte orkar skriva ner just nu.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 5 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Aaarararaaaarghh!!

 

Bokstavligen hatar när folk gör 10 minuters research om något och sedan slänger ur sig en artikel som sedan blir mer eller mindre missvisande för alla som läser den och inte vet något om ämnet.

 

(refererar till sista stycket 'visual kei')

 

Dessutom så säger Kyo (Dir en grey) i en intervju att dem varken tycker om Marilyn Manson eller att ens bli jämförda med honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det tvistas rätt mycket om vart VK'n kommer ifrån, vissa sägert Kiss andra säger Manson och den tredje säger att det är taget från gammal japansk kultur, men det är nog en blandning av allt, det med fluffiga frisyrer kan ju tänkas komma ifrån mangan, medans lite nyare band tittat in andra VK band och gjort sin egen stil med hjälp av de andra, för man kan knappast säga att band som Vinett liknar Marilyn Manson, inte heller Kra, Milphinne, Antique Café, men band som Vidoll, +D'espairsRay+ även Diru kan ha fått influenser ifrån Marilyn Manson och jag har för mig att en av medlemmarna i Diru sagt att han gillar Manson även fast han inte förstod vad han sjöng? och att det viktigaste med musik var att man blev medryckt, vilket jag kan hålla med om,

 

och Glay kan man nästan inte räkna med till VK =P det är mer smör pop/rock.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Men herregud, om Glay har en visuell stil heter jag Banan kalle, isf så skulle alla band som inte var "normalt" klädda vara VK? VK är en blandning mellan sound och stil... det är som att säga bara för att sven ingvars har nitar och svarta kläder samt långt hår så är dom hårdrock?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...