Hoppa till innehåll
Anime.se

Blood+


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

XVumeUrrE.png

Saya har det inte alltid så lätt.

 

Snabbfakta

Genre: Action, Drama, Skräck, Övernaturligt

Sändes: 08/10-05 till 23/09-06

Avsnitt: 50

Produktion: Production I.G

OP:

Aozora no Namida av Hitomi Takahashi (1-13)SEASON’S CALL av HYDE (14-25)

Colors of the Heart av UVERworld ( 26-38 )

Raion av Jinn ( 39-50 )

ED:

Kataritsugu koto av Chitose Hajime ( 1-13,50 )

CRY NO MORE av Mika Nakashima ( 14-25 )

This Love av Angela Aki ( 26-38 )

Brand New Map av K ( 39-49 )

 

En tidigare tråd om serien finns här.

 

Sony Pictures har även släppt ett datum för när första DVD släppet av serien ska komma (för oss som behöver stödtext) - Den 4:e mars så ska två olika DVD utgåvor komma.

 

[sTORBOXEN] - Innehåller de 25 första avsnitten av serien och kommer kosta runt tusenlappen.

 

[LILLBOXEN] - Innehåller de 5 första avsnitten och kommer kosta runt 250 kr.

 

En mardröm

oDMKlCXpI.pngtfrKBmxnx.png

Saya Otonashi är ett adoptivbarn med minnesförlust som bor i Okinawa, Japan. Allting i hennes liv verkar fridfullt och skulle nog inte kunna önska sig något annat liv. Men allting ändras när Saya träffar på Haji, en fiolspelande man som räcker henne en katana. Vad ska detta leda till?

 

Starka karaktärer

PDhQhDrho.png

Som många andra av Production I.G's verk lever verkligen karaktärerna. Det är skönt att att de inte är enkelspåriga utan kan utvecklas med historians gång och får på det sättet än mer liv. Man får lära känna många sidor av historian om Saya och hennes bakgrund som börjar långt tillbaka i tiden.

Historian lever

Är kanske inte riktigt rätt ordval. Men att följa Blood+ är som att följa ett barn växa och mogna till något fantastiskt, vill jag påstå, utan att direkt överdriva. För i slutändan är det just vad Blood+ är, fantastisk.

 

uxaJDOlSF.png

En av mina favorit studios som har gett oss många timmars kvalitativt tittande framför skärmen/TVn. För er som inte direkt känner till studion så har de varit med och producerat filmer och serier så som:

  • [*:26zzvaoa]Evangelion: Death and Rebirth och The End of Evangelion
    [*:26zzvaoa]Ghost in the Shell - Filmerna och serierna
    [*:26zzvaoa]Ghost Hound
    [*:26zzvaoa]Guardian of the Sacred Spirit
    [*:26zzvaoa]The Prince of Tennis
    [*:26zzvaoa]FLCL
    [*:26zzvaoa]xxxHolic

En rolig lite notis är och att I.G som står i namnet är först och främst taget ifrån skaparna av studion, Ishikawa och Goto. Men Ishikawa som är ensam kvar som president vill mena på att I.G nu står för "Itsumo Genki" vilket kan översättas till "alltid glad".

 

Production I.G är bra på att verkligen leverera serier och filmer med riktigt bra animation. En av "hemligheterna" (vilket det knappast är) är att de använder sig mycket av datorns kapacitet när det gäller att få fram det bästa inom tex visuella handlingen, digital effekter och digital färgning m.m.

 

Kan du inte heller välja vilken av DVD:erna som du ska köpa? det är just nu ett problem som jag får fightas med och hoppas att jag kommer till ett beslut snart.

 

XoHHNxAIa.png

"Köp någon av DVD:erna, eller känn på gamla Bettan"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För min del blir det storboxen som gäller. Har länge väntat på att få skaffa denna på DVD, så jag endast såg några få avsnitt när fansubbarna begav sig. Av någon anledning slutade jag följa serien efter ett tag (andra serier kom väl ivägen), och nu när DVDerna är på ingång känns det inte rätt att köra med fansubbar igen.

 

Har du förresten någon aning om när Storbox 2 kommer ut?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Har tittat lite på Blood+, cool story, bra animerat/tecknat.

 

Men Saya, vilken ultrasuperdum flicka altså. Brutalt irritationsmoment på hennes jäkla veka personlighet.

 

"Åå nej, snyft snyft, *skak skak*, mental breakdown, emo emo /wrists"

 

Hoppas någon ger henne en käftsmäll så poletterna ramlar ner.

 

Jag har aldrig givit upp på en Anime, men nu är det bra nära.

 

EDIT: Fy tusan vilken dålig anime, av den enkla anledningen att jag blir så irriterad att jag vill klösa på en kattbräda. Man lär nog vara lagt åt masochism om man ska gilla detta. Detta är den enda gången jag någonsin irriterat mig så på en person i en bok, film eller anime.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
någon som köpt boxen och kan berätta om kvaliten på den och hur bild och ljud är med ?

 

http://www.axelmusic.com/productDetails ... --Part-One

 

Har hört på AoD att bild och ljud ska vara bra men att de använder sig av dubtitles, usch.

 

 

nej fy fan inte dubtitles ..ja då blir det ju inget köp alltså

Nej inte för mig heller, dessutom så tycker jag 795kr (webbhallen) är på tok för dyrt med tanke på att skivorna är intryckta i 3st thinpaks och boxen bara blir luft om man tar bort t-shirten.

 

http://www.animeondvd.com/forum/showtop ... tid/29286/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...