Hoppa till innehåll
Anime.se

Fruits Basket


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

buJTGQNKV.png

 

Genre: Drama, Komedi, Romantik, Vardagsförhållanden, Övernaturligt

Sändes: 05/07-01 till 27/12-01

Längd: 26

Produktion: Studio DEEN

En tidigare tråd om serien finns här.

 

Mangan

 

Fruits Basket-animen är en adaption på Natsuki Takayas mangaserie. Mangan är 23 volymer lång och startade sin resa 1999 i Shojo-tidningen Hana to Yume (fritt översatt till "Blommor och drömmar"). Sista kapitlet i tidningen kom ut i november 2006.

 

Även våran svenska mangatidning Shojo Stars publicerar den svensköversatt.

 

Starten på den fantastiska historien

 

Honda Tohru har blivit lämnad ensam i världen efter det att hennes mor precis har gått bort. Efter att ha blivit tvungen att lämna hemmet hos sin farfar då huset de bodde i är tvungen att undergå vissa reperationer slår Honda läger i en skog. För att försörja sig själv jobbar Honda deltid.

Efter bara någon dag upptäcker Honda ett hus nära sitt läger och upptäcker även då att hennes klasskamrat Sohma Yuki bor där. Efter att Yuki och hans släkting Sohma Shigure får veta var Honda bor och varför så erbjuder de Honda ett hem i sitt hus. Väl där så blir Honda så glad över deras gest att hon kramar dom. Upptäckten efter det blir börjar till denna mysiga historia.

 

Honda Tohru

yoLHNHeAS.png

 

Fruits Basket kretsar kring denna person vid namn Honda Tohru som kommer i kontakt med familjen Sohma och får reda på deras hemlighet. Honda är en riktigt positiv och glad tjej som alltid försöker att lösa de problem som uppstår. Saknar sin mor väldigt mycket givetvis men får mycket stöd av sina vänner och försöker alltid nästan tänka på vad hennes mor hade gjort vid olika situationer.

 

Men historien om Honda är mer som en liten stödpelare till den om Sohma-familjen och deras förbannelse.

 

Vilken förbannelse?

 

Handlingen i sig kretsar mycket kring Sohma-familjens förbannelse där varje medlem förvandlas till något djur ur den kinesiska zodiaken som består av 12 olika djur. Och även den bortglömda katten som inte fick vara med.

 

mkQcqInQp.png

 

Det här är en riktigt varm historia om vänner och familjer. Deras motgångar och framgångar. Jag prisar den här serien högt som många andra gör och rekommenderar den varmt till alla som tror sig tycka att en slags fabelhistoria kan vara något mysigt att se på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker om Tohru. Jag tycker om Yuki, Kyo och Shigure. Jag tycker om Hatsuharu, Momiji, Kagura, Kisa och Hiro. Jag tycker om Hatori och Ayame. Jag tycker om Arisa och Saki. Jag tycker om Kyoko.

 

Jag tycker om Fruits Basket. Akitaro Daichi har alltid varit bra på att blanda humor och drama. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...