Hoppa till innehåll
Anime.se

I''s


aejt
 Share

Rekommenderade inlägg

Tjena :) Hittade ingen tråd om den här mangan; så jag gör en nu.

 

Jag läste precis ut mangan I''s för andra gången (två gånger är riktigt onormalt för mig, eftersom jag tycker det oftast är tråkigt när man vet exakt vad som ska hända), och eftersom att jag blev precis lika rörd som första gången jag läste den, så känner jag att jag MÅSTE rekommendera den för er som inte har läst den. Måste säga att den toppar #1 utav de mangas jag läst iallafall.

 

Här är lite taget från Wikipedia

 

I"s [1] (アイズ Aizu) is a teenage romance manga by Masakazu Katsura. Originally serialized in Shueisha's Weekly Shonen Jump in Japan from 1997 to 1999, the series was collected into 15 volumes (tankōbon), the first of which was released in the United States by VIZ Media in March 2005.

 

The story's main character is 16-year-old high school student Ichitaka Seto who is in love with his classmate Iori Yoshizuki, but too shy to tell her. Again and again he plans to tell her his true feelings, but each time something (usually a misunderstanding of some kind) gets in the way. Things become even more complicated when Itsuki Akiba, a girl Ichitaka was friends with in their childhood before she moved to the United States and who had a huge crush on him, returns to Japan.

Genre: Romans/drama/school life, men även såklart komedi/ecchi.

 

För alla er som gillar Pastel, Parallel, Suzuka, är detta ett måste, men jag rekommenderar den här även till er andra ;)

 

Ett tips är dock att ni INTE ser animen först, mangan är 15 volymer, 144 kapitel, medan I''s Pure (animen) är 6 avsnitt; man får absolut INTE samma känsla av animen som mangan eftersom att mycket, då menar jag MYCKET inte finns med i animen.

 

 

Ni som har läst den, finns det några andra mangor som ni skulle kunna rekommendera mig? De i den här stilen som jag har läst är Suzuka, Pastel, Parallell, Love Hina, och säkert några fler som jag inte kan minnas just nu. Helst vill jag ha någon som är realistisk (alltså inge sci-fi, fantasy, magi, eller liknande), och helst inte FÖR mycket komedi (som t.ex School Rumble) den kan gärna vara snyggt tecknad också. :]

Har kollat lite på Ichigo 100% animen, men har hört att mangan ska vara riktigt mycke bättre, så jag får väl kolla upp den nån dag :)

 

Det var väl allt jag ville ha sagt, såså, tack för mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ååh, I''s! Förstår att du läste om den, den är bra... vill jag minnas. Senast jag läste den var nog fem-sex år sedan, så det kanske börjar bli dags för mig att kolla om jag fortfarande tycker om den. :)

 

För att tipsa om en annan manga tycker jag du kan prova på Video Girl Ai. Den innehåller förvisso övernaturliga inslag (typ hela premissen om videoflickor), men den är i mångt och mycket lik I''s -- den är faktiskt gjord av samma tecknare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ååh, I''s! Förstår att du läste om den, den är bra... vill jag minnas. Senast jag läste den var nog fem-sex år sedan, så det kanske börjar bli dags för mig att kolla om jag fortfarande tycker om den. :)

 

För att tipsa om en annan manga tycker jag du kan prova på Video Girl Ai. Den innehåller förvisso övernaturliga inslag (typ hela premissen om videoflickor), men den är i mångt och mycket lik I''s -- den är faktiskt gjord av samma tecknare.

 

 

:D Du måste verkligen läsa om den, det var väl nåt år sen jag läste den första gången, och jag hade glömt bort ganska mycket redan :)

 

Jo, har hört många rekommendera den tidigare, och även fast jag inte är så förtjust i såna mangor så har jag tänkt läsa den; dock har det aldrig blivit av. Kanske ska ta och kolla upp den nu på en gång ;) Det är ju faktiskt samma tecknare, så dålig tror jag knappast att den kan vara. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...