Hoppa till innehåll
Anime.se

tales of....


oliver-kun
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 3 years later...

tales of pirates

 

Der var nåt slags online spel eller? Inte från NamcoBandais Tales of serie iallafall.

 

Mina favoriter är Tales of Symphonia och Tales of the Abyss. Annars gillar jag även Xillia, Graces och Vesperia. Gaaah så många <3 Imorgon presenteras det nya spelet btw. Hype <3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter att ha spelat och psykoanalyserat två Tales-spel för min C-uppsats är jag faktiskt lite utbränd på Tales just nu. Trots det är förmodligen Tales of the Abyss min favorit. Kanske borde klara det spelet någon gång.

 

Vad tycker ni för övrigt om Tales of Vesperia? Bu eller bä?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Storyn känns rätt cliché, vilket iof inte är något ovanligt, och själv har jag inget emot det. Framåt slutet tyckte jag faktiskt att storyn var gripande, och stridssystemet är som alltid när det gäller Tales, fartfullt, roligt och stimulerande :D

 

Bra karaktärer överlag, får jag säga. Dubben är helt okay; kommer inte på någon röst jag tyckte illa om. Har iochförsig inte spelat den japanska versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste bara få fråga något jag funderat på genom åren.

 

Är inte alla "Tales of.." spelen lite för lika varandra?

 

Min mening är att de börjar på ungefär samma sätt, de fortsätter på samma sätt, de har samma koncept, de har en liknande story, det händer liknande saker m.m

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste bara få fråga något jag funderat på genom åren.

 

Är inte alla "Tales of.." spelen lite för lika varandra?

 

Min mening är att de börjar på ungefär samma sätt, de fortsätter på samma sätt, de har samma koncept, de har en liknande story, det händer liknande saker m.m

Lite som... Final Fantasy? :cool:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Tycker fortfarande att det första (Phantasia) är bäst, eftersom det har så älskvärda karatärer. Remaken till Playstation är ännu bättre!

 

För ren underhållning bör du pröva The Abyss eller Symphonia, men för den bästa musik du någonsin kommer att få höra måste du spela Legendia! Varenda låt är helt galet bra, lyssnar på dem typ varje dag!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Jag har endast spelat Tales of Symphonia till Gamecube, men det var mig en riktig upplevelse! Får ta och lira igenom resten av spelen då ni säger att de är minst lika bra.

 

Se dock inte anime-adaptionen av ToS. Det känns verkligen som att de bara ville mjölka pengar från franchisen där (dvs, den är långt ifrån lika bra som spelet).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...