Hoppa till innehåll
Anime.se

Activisions Blizzards tillkännagivande är? DIABLO 3!


Dread
 Share

Vilket spel rör det sig om?  

17 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilket spel rör det sig om?

    • Diablo 3
      13
    • Starcraft 2
      2
    • World of Warcraft: Wrath of the lichking
      0
    • STFU I REALLY DON`T CARE
      2


Rekommenderade inlägg

Vad fult det ser ut. :S Grafiken är väl inte allt men det ser ju sämre ut än 2:an på den fronten.

 

Förlåt men vilken trailer såg du egentligen på, eller var det väldigt länge sedan du lirade diablo 2? För hur man än vänder och vrider så ser d3 bra mycket bättre ut än d2.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att grafiken är mer än tillräcklig. Det ser betydligt bättre ut än t.ex wow som så många är besatta av.

 

Jag är i och för sig uppväxt med en nappflaska i ena handen och en NES-kontroll i andra och skiter fullständigt i grafiken när jag bedömmer ett spel. Kunde man göra grymt bra spel med tekniken som fanns för 25 år sedan så kan man göra det idag. "Bra grafik" är ett väldigt relativt begrepp. Jag kommer ihåg när jag spelade Super Mario Bros 3 och tyckte att grafiken var oerhört snygg. När Snes kom var grafiken ungefär så verklighetstrogen som det över huvud taget gick att få ett spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad fult det ser ut. :S Grafiken är väl inte allt men det ser ju sämre ut än 2:an på den fronten.

 

Förlåt men vilken trailer såg du egentligen på, eller var det väldigt länge sedan du lirade diablo 2? För hur man än vänder och vrider så ser d3 bra mycket bättre ut än d2.

 

Samma trailer som du förmodar jag. Modellerna är kantiga low-polys och många texturer lågupplösta. Ser ju ut som ett förfinat WC3 när man ser fighterna.

 

Jag föredrar starkt deras förrenderade grafik, för deras 3D världar(inkl. allt i dem) är tråkiga och fula i min mening.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad fult det ser ut. :S Grafiken är väl inte allt men det ser ju sämre ut än 2:an på den fronten.

 

Ehhm nej det ser fan så mycket snyggare ut än D2, installera om D2 och kolla igen.

 

Personligen tycker jag det ser grymt bra ut kanske inte lika uppseendeväckade som GoW lr Mass Effect men fortfarande grymt snyggt för att vara ett "top-down view" spel. Jag föredrar också spel som kan hålla en stadig frame-rate och utan kass bilduppdatering framför übergrafik.

Jämför t ex D3 trailern med valfri från Sacred 2, visst det ser snyggt ut men det ser ju samtidigt nästan helt ospelbart ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad fult det ser ut. :S Grafiken är väl inte allt men det ser ju sämre ut än 2:an på den fronten.

 

Ehhm nej det ser fan så mycket snyggare ut än D2, installera om D2 och kolla igen.

 

Personligen tycker jag det ser grymt bra ut kanske inte lika uppseendeväckade som GoW lr Mass Effect men fortfarande grymt snyggt för att vara ett "top-down view" spel. Jag föredrar också spel som kan hålla en stadig frame-rate och utan kass bilduppdatering framför übergrafik.

Jämför t ex D3 trailern med valfri från Sacred 2, visst det ser snyggt ut men det ser ju samtidigt nästan helt ospelbart ut.

Jag vet hur D2 ser ut och det är fortfarande snyggare än det vi fått se hitills av 3:an.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sjävlklart är det upp till var och en att anse vad som är snyggt och inte. Min egen uppfattning om det är att jag skiter (nästan) i hur dåligt eller bra d3 kommer vara grafikmässigt, så länge spelkänslan finns där så kommer jag vara en nöjd kund.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

troligen ligger bara diablo på konceptstadiet än. Och så klart lägger de ut lite ledtrådar för alla fantaster å fans^^

Det är väl en ganska självklar fortsättning efter att de äntligen kommer med en fortsättning till star craft. (som personligen är min absoluta favorit bland de tre stora. Har aldrig förstått mig på diablo som känns som att köra ett b sombie spel (ursäkta))

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

troligen ligger bara diablo på konceptstadiet än. Och så klart lägger de ut lite ledtrådar för alla fantaster å fans^^

Troligen har de kommit en bra bit längre än så med tanke på att det finns gameplay videor. Med koncept menas att inget konkret skapats ännu utan bara idéerna till en slutgiltig produkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, jag tror också att de har kommit åtminstone en bra bit på väg. Min polare sa tidigt i våras att Blizzard hoppades bli klara med spelet under 2008. Han behöver ju inte ha rätt, men allt annat han har sagt har hittills slagit in:

 

1) Blizzard kommer under våren bjuda in till ett event. (Check!)

 

2) Eventet kommer hållas i slutet av Juni. (Check!)

 

3) Diablo III kommer avtäckas där. (Check!)

 

4) De hoppas på release under 2008. <---

 

Det är fyran kvar då, men som sagt, det behöver ju inte stämma... alls. Även om det gör det så är det ingen som helst garanti med tanke på vilka förseningar som Blizzard ibland kör med eftersom de vägrar släppa ett RPG eller RTS som inte är finputsat och väldigt väldigt balanserat. Jag skulle tippa på en release någon gång under 2009.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blizzard kommer inte sätta något datum förens de är helt klara med spelet. Blizzard är i princip den enda speltillverkaren i världen som har en sån kraftig kundbas att de inte behöver sätta några deadlines för att få pengar från sponsorer. Faktumet att Blizzards spel alltid blir en försäljningssuccé gör att de kan leka hur mycket som helst och ändå få sponsorer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

troligen ligger bara diablo på konceptstadiet än. Och så klart lägger de ut lite ledtrådar för alla fantaster å fans^^

Troligen har de kommit en bra bit längre än så med tanke på att det finns gameplay videor. Med koncept menas att inget konkret skapats ännu utan bara idéerna till en slutgiltig produkt.

 

Hm... missat något^^

Men vet vad koncept är...* hosty host*

Ganska troligt att de använder en befintlig grafikmotor då isf??!

Dock tror jag att det är ett bra tag tills själva spelet kommer ut på grund av förutsättningar mm.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

4) De hoppas på release under 2008. <---

Och på blizzardspråk betyder det som vi alla vet att det inte finns en chans på jorden att det blir klart under 2008. Möjligen under 2009 men förvänta er inget innan 2010 :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det blir helt klart ingen release av d3 under 2008, som tidigast julen 2009, men releasen från inte vara alldeles för tätt inpå Starcraft 2 (som jag hoppas dyker upp på våren 2009, men kan hända att den blir senare lagd för att inte konkurrera med wrath of the lichking och då blir d3 också senare. Samtidigt så får de inte vänta för länge med releasen för då kan hypen med både d3 och starcraft 2 försvinna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...