Hoppa till innehåll
Anime.se

Activisions Blizzards tillkännagivande är? DIABLO 3!


Dread
 Share

Vilket spel rör det sig om?  

17 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilket spel rör det sig om?

    • Diablo 3
      13
    • Starcraft 2
      2
    • World of Warcraft: Wrath of the lichking
      0
    • STFU I REALLY DON`T CARE
      2


Rekommenderade inlägg

Just nu går ryktena och många känner sig ganska säkra på att blizzard kommer tillkänna ge en kommande release av Diablo 3 på World Wide Invitational (WWI).

 

Blizzard har som "vanligt" lag upp en ny splash screen innan man länkas vidare till huvudhemsidan, observera att det inte finns någon splashscreen till www.diablofans.com.

 

De flesta misstänker nu att siffrorna i länken står för bokstäverna i alfabetet;

http://us.media.blizzard.com/232309/_images/ice1.jpg

 

23 = W

23 = W

09 = I

 

dvs WWI = World Wide Invitational

 

men sen har de även gömda bilder i länken:

http://us.media.blizzard.com/232309/_images/04.jpg

RkSOcbehQ.jpg Helt uppenbart en bild av en större.

 

andra bilden kom igår

http://us.media.blizzard.com/232309/_images/15.jpg

WxAvWQvQd.jpg

 

I skrivande stund har jag inte hittat en bild för idag. Men misstänker att det kommer en.

 

Teorierna går just nu att siffrorna i bildens namn motsvarar respektive bokstav i alfabetet.

 

Alltså

04 = D

15 = O

01 = A

02 = B

09 = I

12 =L

 

om kastad blir det Diablo. Och det håller fortfarande även om bilderna inte kommer i "bokstavsordning".

 

Klassnamnen i splashscreenernas master.css-filer har ändrats också just nu är namnet "icefield", men igår var det "cavern" och i förgår var det "tundra". En del gissar på att dessa är referenser till Diablo 2: Lord of Destruction, nömligen bla. "Frozen Tundra" och "Drifter's Cavern". har för mig där fanns en som hette nåt på icefield.

 

Splashscreensen i ordning:

nWObGUqyW.jpgpMuPjIGgw.jpgHZcvrrTBW.jpg

 

Hemsidan (servern som den använder iaf...) som jag använder som huvudreferens har tyvärr kraschat av all uppståndelse kring splashscreensens så jag kommer inte åt bilderna som jag tänkt ha här, men i splashscreenens så finns det runor i isen.

 

MtkuTcfld.jpg

 

var de kommer ifrån är väldigt svårt att säga, där finns några som ser direkt ut som runor från diablo 2, men sen finns det runor med slående likhet med dem som finns i Frostmourne (WC3/WOW). Även en protoss runa har letat sig in.

FOjvLiPWU.jpgSURzYEVdv.jpg

gbyFBHQHO.jpg

 

 

Den mest avslöjande bilden är dock nedanstående känns det som.

 

WhGYrvPIJ.jpg Detta ska vara en bild som visas på den europeiska WWI08 shopen. tyvärr är denna hemsidan nere nu (kanske har någon på företaget fått oerhört mycket skäll just nu?). Å andra sidan så är diablo en rätt betydelsefull symbol för företaget så kan vara därför han är med på bilden också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mjo, jag har ju inte själv varit på jakt efter hemligheter i blizzards css filer precis.. har mer läst vad andra tror om splashscreenerna sen har det ena lett till det andra och man har fått reda på diverse konspirationsteorier.

 

Men tycker ändå det är en kul grej att gömma små buskap i css filerna och ha "gömda" bilder i länkarna osv. Visst man måste vara någon fanatiskt för att ens bry sig om att testa olika namn för att hitta de gömda bilderna (misstänker att det måste vara en anställd som läkt ut det).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har aldrig varit något fan av diablo spelen och tycker WC & WOW är extremt överhypade.. men sånahär reklamkampanjer är ju skitkul :D

 

Heja dread!

 

Edit:

notera dock att bilden innehåller karaktärer från alla 3 spelen den också.

 

frost nisse från wow, diablo himself & Sarah Kerrigan the Queen of Blades.

 

Jag vet ju vilken jag hoppas på iallafall...

474c5a6ff39aa.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min röst gick till Diablo 3, inte för att jag tror på den, utan för att jag hoppas på att de bestämmer sig för den. Starcraft ger jag inte en råttas rumpa för, och kommer inte göra det heller. Att en till expansion av World of Warcraft kommer släppas är redan ett världsspritt faktum vid det här laget. En del ser fram emot det, en del inte. För mig är det blandade känslor, men det är en annan femma.

 

För övrigt var det schysst läsning och analys av Dread. Jag tycker också att det är lite skoj med dolda budskap etc, bara hoppas på att det inte endast är överanalyserat. Å andra sidan skulle det ju i och för sig häftigt med ett nytt spel som innehåller egenskaper från alla de tre spelen.

 

^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mycket intressant :)

 

Men du borde ha ett till alternativ: The Lost Vikings III ! :D

 

Mer allvarligt talat gissar jag på att dom har ett release datum på Wotlk, kan vara Diablo 3 men det skulle vara så najs så det vågar jag inte alls hoppas på.. :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För en snabb uppdatering; Dagensbild:

EJsWmHrOF.jpg

med nummer 23. Där försvann diablo i namnet, men det har dygt upp en ny teori.

Bilden som bildas av de "gömda" bilderna kan vara för att Blizzard vill visa sin respekt för Michael Dashow, Diablo 2´s designer.

 

En av hans favorit objekt att teckna är en rosa/lila valross, som är hans signatur varelse. På sitt konst-forum är han även känd som "valrossen" (Walrus).

 

Bokstäverna som står just nu är D, O, W alltså inte Diablo, men många misstänker nu att det är "DASHOW" som ska bildas. Under 2004 så stängde de ner delar av han conceptart galleri;

 

Concept art is no longer viewable. Blizzard entertainment has a new policy which forbids the showing of any artwork for projects which have not been released. Even though all of the stuff that was formerly on display here was from long-dead projects which will never be relased, it still falls into the same category and is now considerred to be forbidden.

 

Vissa tror att projektet inte är så dött som han skrev på sin hemsida. Ett snapshot från hans hemsida innan det togs bort.

 

En annan sak som uppmärksammats är att blizzard har en jobbansökan uppe med följande introduktion:

Blizzard Entertainment, the developer of Diablo and Diablo II, is looking for a 3D environment artist skilled at creating models and texture maps for both objects and natural environments.

 

Varför Diablo och Diablo 2? Vore det inte mer relevant att nämna WOW eller Warcraft 3 då de är betydligt mer aktuella.

 

Ytterligare en onödig fakta sak är att Diablo 2 släpptes den 29 juni 2000, Diablo 2: Lord of Destruction släpptes 29 juni 2001, och WWI inträffar den 28-29 juni 2008, så under andra dagen så fyller diablo 2 år.

 

alla bilderna ihopsatt eller ja troligen ska vara ihopsatta...

nctbElemy.jpg

 

 

För att citera SC2POD

PR disaster

Imagine if they don't announce Diablo 3 on Saturday when everyone are expecting it, they would have a major PR problem. You would think Blizzard would release some kind of denial to soften the blow, and absolutely not hint for a Diablo game in the splash screen.

 

 

 

Men du borde ha ett till alternativ: The Lost Vikings III !

 

Tänkte faktiskt inte alls på den serien... :blush:

 

Själv hoppas jag precis som Ashaz att de utannonserar release datum på SC2 och WOW-expansionen (mest intresserad av det första), och tillkänna ger att de arbetar med Diablo 3.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

UvLHpMRRc.jpg

den senaste splashscreenen, ser om jag ska vara ärlig ut som en protoss med blå ögon, men kan vara nått nytt. Den senaste runan kan jag inte placera till något spel, ser dock lite protoss aktig ut.

 

Den senaste bilden till bilden:

NXwmGYQJx.jpg

 

Och i sammansatt större bild:

mewtUQWyk.jpg

 

Den nya hemliga bilden motsvarar bokstaven "P", där försvann en av de roligare teorierna.

 

Men frukta inte ty jag har hittat lite annan information nu :P

 

Tydligen är projekt namnet på ett av de spel som de jobbar på nu, men inte tillkännagivit vara "Hydra". 3 huvuden -> 3 största ondskorna (diablo, mephisto, baal).

.... det var allt.

 

Lite snabbt så börjar jag tvivla på att det är ett hemligt ord atm :sleep:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men hörrudu. en hydra behöver ju inte ha 3 huvuden.

Den som Odysseus slogs mot hade ju sju ;)

 

sant, men dem kan ha 3 huvuden :P

 

 

Ny information om siffrorna hittills passar alla in i Valenzetti ekvationen, dvs ekvationen för när människan blir utrotad, Slutet på människans värld... Eller ja det var vad den skulle göra men om jag förstår wikipedia artikeln korrekt så är dessa numren kärnfaktorer i ekvationen. 4 8 15 16 23 42 , numren är även väldigt igenkända från tv-serien lost. Domedagsdatorn och lottonumret som gör hurley till miljonär.

 

Och för att citera en användare på SC2POD

other therory

 

Using the image numbers as sperate digits, and applying them to their corresponding css class names to get the letters, using 0 as the first letter in each word you can get 2 letters per day.

 

Tundra - 04: T, R

Glacier - 15: L, E

Icy - 23: Y, I

Cold - 16: O, L

 

Knowing that there will be 4 more letters, you can create TYR_EL I_ LO__

 

With the The Valenzetti Equation from Lost being 4, 8, 15, 16, 23, 42 which so far fits the numbers we have, the final result can probably be guessed to be

 

TYRAEL IS LOST

 

Den teorin tycker jag känns väldigt väldigt osannolik, men vem vet...

 

Sen finns det även det faktum att runorna ser ur att kunna bilda ett pentagram så småningom när fler dykt upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

2zioqdk.jpg

 

tbh så ser det faktiskt ut litegrann som arthas är i farten i splashscreenen. speciellt nu efter senaste uppdateringen, antingen det eller en transformers. (se på vad som ser ut som en sköldplatta (nässkydd?) i splashscreeenen. Men sitter kanske lite väl högt?

 

Men om jag ska vara helt ärlig med mig själv så ser det ut som en Protoss (speciellt med det väldigt lysande ögonen).

 

leFeXNbsL.jpg

 

IegDTlnKg.jpg

 

senaste pusselbiten... fasen ser ut som en lila råtta :sleep:

(passar f.ö. in i ekvationen fortfarande, dagens nummer var 8a)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tydlig så släpptes det två bilder idag till pussel bilden här är bilden i helhet:

purplekw3wn3.png

 

scary shit!

 

bilden kallas för övrigt the harbringer, dvs lite vagt översatt person som förvarnar om saker som ska ske/komma.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tydlig så släpptes det två bilder idag till pussel bilden här är bilden i helhet:

purplekw3wn3.png

 

scary shit!

 

bilden kallas för övrigt the harbringer, dvs lite vagt översatt person som förvarnar om saker som ska ske/komma.

 

Ser ut som något för Wrath of the Lichking, nä, det blir väl inget Diablo 3 i år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp så är det det är Diablo 3 som är i görningen!

De har en trailer och screenshots på officiella hemsidan!

 

länk till cinematic debut teaser

 

Två st klasser tillkännagivna Babarian och Witchdoctor, ska tydligen vara fem totalt, och man kan vara både kvinna och man till alla klasserna, tillskillnad som i 2an.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gött, det blev precis som min brorsas polare insinuerade tidigt i våras, men då vågade jag inte riktigt tro på det han sa eftersom SC2 redan var under produktion. Han sa att Blizzard under våren skulle informera om ett event som skulle hållas i slutet av juni och att Diablo III skulle avtäckas där. Enligt honom så hade D3-musiken spelats in för typ 2 år sedan och han hävdade att de redan hade kommit ganska långt i utvecklingen av spelet. Jag ska hoppa in på mitt gamla WoW-konto och ge honom en massa guld, någon sorts cred ska han fan ha. ^^

 

(Han hade jobbat för Blizzard som WoW-GM, men det känns ju lite konstigt att sådana sitter och känner till sådana här saker. Det måste ha nått hans öron av misstag eller något...)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...