Hoppa till innehåll
Anime.se

Ragnarök Online


Japs
 Share

Rekommenderade inlägg

WoE = War of Emperium. det är nar de olika guilderna slåss mot varandra. målet är att inta deras slott och förstöra deras emerium. om manäger ett slott får man många fördelar, tex trasure boxex som ger ovanliga items och tillgång till guilddugeons.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 216
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Är det bara jag här som spelar på de amerikanska officiella servrarna, iRO?

 

Själv kör jag på Loki, med en level 51 FS aco.

 

jag spelade på IRO ett tag och var med i världens bästa guild "7th clan" med min lvl 70 crit assassin.

 

Nu för tiden spelar jag på EuphRO som rogue (lvl 93 atm) och är med i en nästan lika bra guild.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok, är inte "ens" med i en guild, fast det beror mer på att jag vill satsa min xp på min char istället för hos guilden B)

 

om du inte vill ge exp till guildet kan du bara be guildmastern ta bort det, det är han som bestämmer, sedan om han vägrar så drar du bara till ett annat guild, de flesta "big" guildsen låter de som vill ge exp osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Nyhet för vissa, för andra inte!

 

Gravity arbetar med en ny version av Ragnarök Online, Ragnarok Online 2: The Gate of the World. Det verkar som dom skippat prickarna över 'ö'et i titeln denna gång.

 

Den nya fräsiga loggan. I like it! ^,^

logo.jpg

 

Den mest märkbara nyheten är väl den nya 3D grafiken.

zomg1.jpg

(Denna bild är gjord a två stycken ingame bilder som jag petade ihop. Ni kan hitta länkar till originalen längre ner.)

Spelet drivs av Unreal 2.x motorn. Ja det är ju en bra och välgjord motor, så varför inte? ^^ Gravity verkar köra i samma spår som senast, alltså att göra ett spel som de flesta kommer kunna spela utan större problem. Det är en sak jag gillar med Gravity, dom sätter spelbarheten framför utseendet. Just nu så är det här minimumkraven för att kunna spela:

 

OS: Windows XP/2000

Processor: Intel Pentium 4 lr liknande 1.4 GHz

Minne: 256MB RAM

Hårddiskutrymme: 2.0 GB

Grafikkort: 64MB

Ljudkort: DirectX 9.0c

DirectX: Version 9.0c

 

Med dagens standard är dessa specs verkligen minimala O.O

 

Förhoppningsvis förtas inte känslan som befann sig i originalet från denna version genom skuttet till fullfjädrad 3D. Nog för att jag gillade konceptet med psuedo2D men detta verkar lovande ändå. Något som kallas Real Emotion Expression är utlovat. Det innebär tydligen att karaktärerna kommer att ha ett mycket tydligare och 'realistiskt' kroppsspråk. Troligen kommer man kunna modifiera sin karaktärs utseende, hur mycket är fortfarande okänt. Men iochmed ett uttalande från Park Young-Woo, en projektledarna så får jag intrycket av att modifieringsbiten kommer tas längre än vad den gjorde i originalet. Uttalandet lyder (möjligen på lite engrish):

 

"The key aspect in ROII is a character's role. The roles in ROII will be lovable."

 

Lite har sagts om stridssystemet i ROII. Men fokuseringen kommer tydligen att ligga på lagarbete.

 

Att lösa quests kommer inte enbart handla om att "gå till fiende X, döda fiende, kom tillbaka med föremål Y". I exempeluppdraget som fanns att prova på TGS fick man höra genom hörsägen att det fanns ett monser i en grotta. När partyt kom till grottan upptäckte de att monstret var en mekanisk krabba (Ô.ó ?). Men när de närmade sig krabban behövde de inte slåss mot den, istället började krabban prata med partyt, spelarna kunde inte förstå vad krabban sa så den gav spelarna ett sorts papper med information på (Ô.ó ?!!) istället. Spelarna visade pappret för byinvånarna och fick flera olika svar. En trodde att krabban ville ha mat, en annan trodde den ville ha vatten. Uppdragen kommer alltså bestå mer av problemlösning än grinding, vilketär trevligt. Dock så kan man ju anta att en hel del grindquests kommer lirka sig in ändå. Man kommer tydligen kunna lösa uppdrag på flera olika sätt.

 

Det kommer finnas tre olika raser i spelet.

 

Norman: Vanliga människor. I ROII är Normans utspridda över världen.

Ellr: Typisk magiker ras IMO. Mindre, gulligare och sinnesfria. Ellr har sitt eget land.

Dimago: Obligatorisk alv-liknande ras med längre och 'vackrare' varelser. Dimago har inget eget land.

 

Dom som har spelat originalet känner väl igen sig i det mesta av det nya interfacet. Det har fått en liten uppfräsching:

zomg4.jpg

zomg3.jpg

zomg5.jpg

("Bad RPGamer, that's a bad website. Leaking your logo on the screenshot.")

 

Fast det nya med intefacet är detta:

zomg2.jpg

 

En logout knapp som man inte behöver hoppa genom menyer för att kunna trycka på? Tack Gravity!

 

Krig är verkligen det som alla spelar på när det gäller MMO. Även ROII kommer ha en handling som revolverar kring krig. I början kommer det inte vara så påtagligt eftersom det då är innan kriget i fråga har börjat, så det är åtminstone lite annorlunda. Att kriget inte är igång innan folk börjar spela tycker jag är lite intressant.

 

Musiken i spelet står Yoko Kanno för. Känner ni inte till henne? Skäms! :P

 

__Länkar:______________________________________________________

 

Intervju med Park Young-Woo (översatt, med vissa engrish-tabbar):

Intervju med Park Young-Woo

 

Screenshots:

Lägger en länk till screenshotssidan på RPGamer istället, eftersom de är jobbiga och Hotlinkblockar sina bilder. Töntigt! >/

 

Artwork:

art01.jpg

art06.jpg

art12.jpg

art03.jpg

art15.jpg

art14.jpg

art12.jpg

art19.jpg

 

Filmer:

R2_KAMEX.rar

RO2_TGSPromo.zip

Filmsida hos ragnarok-tale.net

 

Källor:

A Ragnarok Tale

RPGamer

Wikipedia

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

screenshotsen blir error... jag som fått för mig att Rose skulle vara RO2... jaja, verkar coolt. när släpps det? en kompis (som f.ö sa att det skulle komma RO2 också) till mig sa för ett tag sen att det var ute i Japan nämligen. några rykten om kostnaderna? troligen som wow och andra, men sitter hoppas lite på guildwars- engångskostnad :D (även om det antagligen inte blir så :( )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sorry för felet med screensen. Glömde bort att RPGamer är en sån där sida som blockar Hotlinking (vilket är något av det töntigaste som finns IMO)

 

Spelet är inte officiellt släppt ännu. Men det svävar runt rykten om att en beta finns att ladda ner. har inte kollat närmre på det.

 

Antagligen kan vi glömma en engångskostnad (även om det vore underbart).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att det skulle komma en tvåa visste jag men tack för texten, bilderna och filmerna! Har inte kollat in så noga angående ro2 så därför har jag inte sett dem tidigare.

 

Hoppas att det släpps snart för det verkar så jedra bra ^^'

 

Ska kika efter en beta om den finns nånstans, I'll let you know if I find one.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vad jag vet släpps det i korea ganska snart men dom har inga plander att släppa en engels version... det e vad jag har gör

 

Sedan, i ragnarok e det bata att trycka på Esc så kommer man till logga ut alternativen, inget krånglande i menyerna vad alls :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 years later...

Stora nyheter för alla Ragnarök-fans! Nissarna på iRO -- de "internationella" servrarna -- har äntligen tagit sig i kragen och lovar nu att försöka förbättra Ragnarök Online och locka till spelare igen. Som ett första steg till detta har de nu kommit på ett finurligt knep som faktiskt har en chans att så gott som oskadligöra det största problemet med spelet: bottarna.

 

Det de har gjort är nämligen att tagit bort den största källan till dessa förbenade bottar, nämligen den 15-dagars gratisperioden. Det kanske inte alls låter så bra, men det de har lagt dit istället är inget mindre än en gratisserver! Tanken är att de som vill pröva på spelet kan ta all tid i världen i denna server, som inte har riktigt alla privilegier som betalservrarna men fortfarande fullt spelbar; därefter om man gillar spelet kan man då gå över till de "riktiga servrarna", som nu bör vara avsevärt tommare på bottar.

 

Jag tror inte att detta kommer att förhindra bottarna helt, men de flesta vill nog inte behöva betala 100kr i månaden för att inte spela. Risken finns ju att om gratisservern blir populär kommer den att få bottarna istället, men med lite tur kan det i sin tur leda till att fler väljer betalservrarna.

 

Om någon har lust att testa denna MMORPG-pärla finns alla nödvändiga filer samt instruktioner här. Även om servern (eller spelet i allmänhet) inte har nått sin fulla potential ännu (servern skapades den 25:e), kan jag starkt rekommendara detta till alla som gillar att ha kul med andra människor på nätet. En mysigare och mer lättanvänd spelcommunity får man leta efter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta har jag väntat på faktiskt.

 

Jag spelade detta spel förr med mitt ex, men vi drönade mest på privata servrar som var långsamma och dåliga. Dock så well, jag är inget fan utav spel generellt men att få testa ett sådant här spel och kanske gilla det är ju alltid någonting.

 

Men, men... vi får väl se om det håller då. *Laddar ner*

 

Med Vänliga Hälsningar,

Herid Fel

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Uppdateringar angående gratisservern: nackdelen med långsammare levlande har tagits bort, och nu får du liksom de gamla betalservrarna 100% i erfarenhet och drops. I gengäld får betalservrarna en ökning från 100% till 125%, vilket även det är en anledning att välja dessa.

 

Kan rapportera att åtminstone gratisservern redan nu verkar måttligt populär. Ställen som förut var helt tomma besöks nu av entusiastiska nybörjare, och konversationer som "ska vi pröva Payon level 2?" kan höras här och där. Det värmer mitt gamla RO-hjärta, och får mig att hoppas för framtiden. Eftersom servern är gratis kanske den kan hålla kvar spelare längre än förr.

 

Så än en gång kan jag rekommendera att pröva denna charmiga och atmosfäriska spelupplevelse som med rätt sällskap kan bli precis hur kul som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...