Hoppa till innehåll
Anime.se

Photoshopbilder


kknd
 Share

Rekommenderade inlägg

Vet inte om det finns någon sådan här tråd men om det gör det så ber jag om ursäkt =)

 

Tänkte vi kunde posta lite Photoshop bilder i denna tråden om det finns något intresse // Någon som sysslar med PS.

 

Jag själv tycker det är roligt att försöka göra Signatur bilder. Har inte pysslat med detta så länge än så jag är inte jätte bra men det är ok ändå.

 

Den tekniken jag vill lära mig att göra sigs med kallas Smudge och C4D renders.

 

Om det är någon som sitter inne med denna kunskapen vore jag evigt tacksam om någon kunde lära mig lite :P

 

Men hur som helst. Posta era bilder och diskutera kring dom. Låt fantasin Flöda ! XD

------------------------------------------------------------------------------------

 

Här är mina senaste 2 signatur bilder.

 

2s0y6q0.jpg

 

2m2i4br.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var väll bra bilder. Jag har rätt bra kunskap i photoshop men som sagt allt kan jag inte, Om du vill veta något kan du fråga jag kanske kan svara på det hehe.

 

Här är en rolig liten bild jag gjorde precis, Fråga mig inte vart jag fick iden ifrån rofl :P

 

27yzbc5.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
negi den översta du postade är det någon anime eller är det bara anime art . . . den såg lite kul ut *brudar med stora svärd <3*

Från Chäos HEAd (Chaos Head), ett spel från nitro+ som nu i oktober blir anime (börjar sändas den 5e tror jag).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...

Jag hade lite tråkigt i si sådär 6 timmar och detta blev resultatet:

Blir mongo om man direktinfogar den, tack pici, så klicka här istället

 

Allt förutom logon och själva teckningarna är gjorda av mig. Jag har dock färglagt Tenma på framsidan. Var ju kul att göra och så men ack så bortkastat det känns såhär i efterhand... borde ha skrivit på mitt NP-framförande till Svenska B istället ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@Negi

 

Ser ju helt klart ganska proffsigt ut men watsup med all omslag/fodral?

Gör du det för att det är kul eller har du nått seriösare på gång?

Det började mest för att det är rätt skoj att photoshopa och att göra just förpackningsdesign känns för mig lite mer givande än t.ex. wallpapers osv. Dessutom så tyckte jag att många svenska utgåvor av anime hade riktigt fula omslag, AudVid (Berserk, Requiem from the Darkness m.fl.) så jag började med att omdesigna ett utav deras för att skriva ut och använda. Kan dock komma att bli seriöst då ett utav mina högskoleval har just grafisk design/reklam som inriktning. Här är förövrigt min profil på siten som spär på mitt intresse ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aha, såpass.

Jag gick IT/media på gymnasiet. Och där pysslade vi lite med liknande prylar (layouts och bildkomposition).

 

Vi fick till exempel i uppgift att göra en tidningsframsida eller ett CD fodral osv. Men jag tyckte de var bland det träligare uppgifterna man fick i PS.

Förmodligen för att jag är ganska kass på det.

 

 

 

Men det är säkert kul om man är bra på det.

Keep up ze good work. ;)

 

 

 

 

 

Varför blir "träligare" markerat som stavfel? Det är fan rikssvenska...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...