Hoppa till innehåll
Anime.se

Casshern Sins


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

untitled.png

 

Gerne: Sci-fi

Studio: Madhouse Studio

Avsnitt: 24

 

En ny version på den gamla TV-serien från 70-talet. Som jag har förstått det hela så skiljer handling sig åt serierna emellan. Om det är bra eller dåligt låter jag vara osagt. Vad jag dock kan säga efter att två avsnitt har sänts är att den här adaptionen är riktigt bra gjord så här långt. Både till animation och till handling, så här långt.

 

Casshern vaknar upp till en postapokalyptiskt värld där robotar har tagit över världen. Men av någon anledning håller på att förintas. Casshern är tydligen orsaken till det hela och ända sättet för robotarna att överleva är att "äta" Casshern. Casshern mins som sagt var inget av det hela och beger sig ut på en resa för att ta reda på om det hela är hans fel och vad han då kan tänkas göra åt saken.

 

Två avsnitt som sagt och stämningen är riktigt bra. De har verkligen fått fram den rätta känslan om ensamhet och förintelse här. Mörka färger blandas med den rätta touchen av några få ljusglimtar emellanåt. Rekommenderar den här serien starkt och hoppas på att den kommer fortsätta i samma känsla och takt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

bra skrivet men, det är väl mer att "ryktet" säger att man överlever om man äter casshern. Men de flesta är desperata nog att försöka ge sig på casshern.

 

Serien är riktigt bra, känns mer som en uppföljare (har inte sett 70-tals serien), men kan hända att den serien hade liknande story. Visserligen får man nog reda på mer om vad som hänt under seriens gång.

 

Definitivt en serie jag kommer att följa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En av de serierna som har fångat min uppmärksamhet mest denna höst.

Den dolda historian har verkligen fångat mig. Jag intresserar mig för vad som har hänt och vad som komma skall. Och att sedan Casshern har världens bästa och coolaste röstskådis (olol, amuro's va) så blir det ju inte sämre heller.

 

Stilen är förövrigt helt fantastisk. Var det bara jag som nästan grät över hur söt Ringo i första avsnittet var? Shit. Hon kändes så levande också.

 

Nej, den här serien blir den jag ska prioritera att följa denna höst tillsammans med Gundam 00.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade tänkt att skita i denna anime, men efter att ha läst denna tråd så ska jag nog börja kolla på den.

Nej. Den suger, enligt mig då.

 

Säg gärna varför också? Blir väldigt nyfiken då den enligt min mening har leverarat på de två avsnitten som sänts. Den håller även en relativt hög animationstandard (tycker jag då) samt att den är lite unik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade tänkt att skita i denna anime, men efter att ha läst denna tråd så ska jag nog börja kolla på den.

Nej. Den suger, enligt mig då.

 

Vore ju kul om du kunde motivera varför den "suger". Nu har jag inte sett den men jag har svårt att tro att den är så dålig att man kan säga att den suger, dock skrev du att det var dina egna tankar men man behöver inte alltid vara så rakt på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade tänkt att skita i denna anime, men efter att ha läst denna tråd så ska jag nog börja kolla på den.

Nej. Den suger, enligt mig då.

Vi kan ju citera Darki på Loading, där han uttryckte sig följande då någon frågade om Casshern Sins.

 

"Typ alla i /a/ hatar den serien och jag håller verkligen med. Den var jävligt dålig."

 

Vilket inte säger mycket. Men jag tror du har hittat en person som tar åt sig andras åsikter mer än mig Gravskopan ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade tänkt att skita i denna anime, men efter att ha läst denna tråd så ska jag nog börja kolla på den.

Nej. Den suger, enligt mig då.

 

Säg gärna varför också? Blir väldigt nyfiken då den enligt min mening har leverarat på de två avsnitten som sänts. Den håller även en relativt hög animationstandard (tycker jag då) samt att den är lite unik.

Animeringen var jävligt bra. Det håller jag med om. Men jag gillade inte serien. Första avsnittet var inte bra, sög totalt. Ljudeffekterna sög. Storyn var katastrofal. Serien gick nästan bara ut på att äta Casshern och du blir odödlig? Döda varenda robot du ser.

 

Casshern utan mask var ful som fan. Alla var fula.

 

Får nu se på avsnitt 2 nu. Tror nog inte det blir bättre än episod 1.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Animeringen var jävligt bra. Det håller jag med om. Men jag gillade inte serien. Första avsnittet var inte bra, sög totalt. Ljudeffekterna sög. Storyn var katastrofal. Äta Casshern och du blir odödlig? Döda varenda robot du ser. Casshern utan mask var ful som fan. Alla var fula.

 

Får nu se på avsnitt 2 nu. Tror nog inte det blir bättre än episod 1.

 

Hmm.. :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte riktigt så att jag blev helt till mig efter det första avsnittet men det var väldigt bra. Bland de bättre den här säsongen faktiskt. Animationerna var som sagt mycket välgjorda, särskilt action-scenerna och designen var hur härlig somhelst. Känns precis så som skulle en 70-tals anime som var gjord med dagens teknik sett ut (villket jag antar att de strävade efter, för de lyckades mycket väl). Musiken var riktigt stämmingsfull, öppnings-låten var väldigt härlig och upplyftande. Det bjöds på både action och hjärtknip, Ringo var verkligen en söt liten filur och jag hoppas vi får se mer utav henne. Storyn glimtar med att vara djup likaså karaktärerna så jag hoppas kommande avsnitt bjuder på mer sånt.

 

Casshern utan mask var ful som fan. Alla var fula.

Nu måste du ju skämta?! Snyggaste designen jag sett på ett tag. För att citera Ringo: Pretty!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag samtycker med Gravskopan, Casshern Sins är unik, men på ett bra sätt. Handlingen är förbryllande och jag vill veta vad som gått snett. Animationen är ju helfestlig också. :D

 

En liten teori är att Casshern skulle döda Luna för att stoppa förstörelsen, men misslyckades och lades till sömns i 100 år (jag läste i någon synopsis att han vaknade upp 100 år senare..). Kort sagt så är Luna orsaken till katastrofen. Men det är ju inte helt uteslutet att Casshern faktiskt är den fule fisken som vill ha död på robotorna, hans kropp verkar ha något att säga till om när det kommer till det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just sett 1:a episoden och vet inte riktigt vad jag ska säga om serien faktiskt. Snyggare bakgrunder får man leta efter och det var toppen-animationer. Dock var storyn väldigt seg och intetsägande. Designen på figurerna var väldigt simpla och tråkiga. Figurerna skär sig ordentligt med bakgrunden á la Steamboy också, vilket jag tycker inte fungerar lika bra här. Soundtracket var faktiskt helt ok hitills, inget sådär utmärkande direkt, men ganska bra. Får väl tillägga att det enda jag sett av Casshern franchisen är väl en Live-Action film. Man kanske måste vara mer insatt än så för att uppskatta det fullt ut.

 

Jag kunde inte låta bli att se Zero (Megaman Zero) varje gång det kom en close-up på huvudkaraktären föresten. :P

 

Ska ta och kolla andra episoden nu och återkomma.

 

edit: ep2

Nu vart det mer fart på storyn! Det kändes som de kunde tryckt in en hel del av det i ep1 faktiskt. Men vad less jag blev när alla dog så fort. Wrench verkade ju vara en karaktär som skulle stanna. *suck*

 

Tror jag börjar fastna lite vid serien nu. Ser fram emot nästa avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ifall det är lika segt till avsnitt så skiter jag nog i Casshern Sins. Inte min typ av anime. :S

Avsnitt 3 var allt annat än actionfyllt (olikt de 2 första) så om du tyckte de var sega redan där så tror jag nog inte att du skulle gilla detta avsnitt heller. Själv så älskar jag serien bara mer och mer för varje avsnitt. Det är verkligen en tragisk värld vi har tagits till med ännu mer tragiska livsöden, älskar det!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag borde egentligen säga samma sak som Gravskopan, men tänkte utvärdera lite mer. Folk lär ha en tendens nu att säga "ingenting händer ju! han går ju och går hela tiden :( och man får inte veta något riktigt om vad som har hänt!".

 

Tja. Serien har presenterat två fakta

vilket är att alla robotar dör av någon anledning och att Casshern uppenbarligen inte vet varför han existerar.
Detta räcker gott och väl i mina ögon. Casshern lär ju skapa sig en personlighet ju mer människor han möter och bekantar sig med. Vilket bör redan ha börjat märkas, om än lite.

 

På något sätt får jag lite vibbar av Kino's Resa, om jag ska vara helt ärlig.

Aja. En av höstens bästa animeer i mina ögon åtminstone :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Inte en muner serie direkt. Men sjukt väl skriven i mina ögon. Dialogen är inte överambitiös utan alågmäld och avägd rätt. Karaktärerna är engagerande och Casshern är en väldigt tänkvärd filur. På sitt sätt funkar han som en spegel för omgivningarna runt omkring sig: Förvirrad, utan mål och missförstådd.

 

4 av 5 Rymdskepp får serrien än så länge

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

6 avsnitt in i serien och den håller fortfarande måttet. Mer intressanta karaktärer har presenterats och handling går sakta men säkert framåt. Kvalitén på serien är fortfarande riktigt hög och hoppas verkligen att de kan hålla den höga standarden hela serien ut. Tror nog tom att jag vågar säga att Casshern är den mest intressanta höstserien så här långt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Casshern sins är en serie som utvecklas sakta men säkert från ep 1 tycker jag. Normalt skulle jag hoppat denna serie efter första ep beroende på dess långsamma tempo men jag ångrar inte att jag fortfarande följer den, en mycket vacker och komplex historia utspelar sig och jag vill gärna veta mer om casshern och de personer som han möter.

 

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Verkligen...

denna serie är riktigt underbar på ett sätt som jag inte har sett i någon annan serie. Har just sett avsnitt 11 och jag måste säga att serien har gjort enorma framgångar sedan den startade.

 

Karaktärerna utvecklas och varje gång så får man ett större och bättre perspektiv på vad som har hänt med världen. Allting är förstört och det som inte är förstört går mot sin undergång men ändå så i nästan varje episod så får karaktärerna och händelserna världen att ändå verka vacker och poetisk på något sätt. Tänker nu främst på avsnittet med flickan som skulle göra en klocka som skulle klinga över världen...

 

Underbar serie! Jag hoppas den fortsätter i samma stil.

 

Heh, råkade posta detta i Gundam tråden först =P, well nu är allt där det skall vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...