Hoppa till innehåll
Anime.se

Hilfe - min dator stänger anslutningen när jag tankar


zimeon
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har haft turen att få tillgång till en japans hårddisk där han spelar in saker från TV, helt enkelt ett konto på hans FTP-server. När jag tankar därifrån ganska precis efter en kvart så går hastigheten ner till noll; anslutningen har bara stängts.

Jag trodde det var någon inställning på hans sida och brydde mig inte så mycket, men nu skulle jag testa att ladda ner ett sånt därna gratis MMO för att se hur sugiga sådana skulle vara, och exakt samma sak hände!

 

Det är Windows XP jag kör, och jag har ingen aning om varför den gör så. Min Macintosh som kör på samma router har aldrig uppträtt så; åtminstone inte när jag tankat ner patchar till WoW (som iofs var något år sedan).

 

Någon som vet var jag ska gå in och säga till Windows att "sluta stänga ner aktiviteten efter 15 minuter"?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min router hänger sig med ojämna mellanrum när jag tankar torrents. Läste på azureus wiki att torrents skickar så mycket info (eller dylikt) att det är en stor orsak till att dom lägger ner. Funkar ju med att bara starta om den men är lite frustrerande.

 

Vet inte om det skulle kunna vara samma sak med ftp, men möjligt. Att det inte händer på macen...

 

mac är coolare? :S

 

Lägger internet ner helt eller är det bara nerladdningen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som med alla datorproblem kan man vara metodisk och prova att ändra olika faktorer, en åt gången, t.ex.:

* Olika routerenheter/modem.

* Olika datorer med samma router.

* Olika operativsystem på samma dator. (Installera om eller använda någon live-CD.)

* Olika nätverkskort i samma dator.

* Olika surfvanor. (Om det dör även när man bara "kollar mejlen" så kan man väl i alla fall utesluta att det är överföringsmängd/-hastighet som orsakar det.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte tankat så stora filer på macen, förutom patcharna till WoW, men där har då inte uppkopplingen stängts.

 

Det som stängs är bara själva kontakten. Uppkopplingen till internet som sådant verkar kvarstå.

 

Dessutom uppstod inte problemet igen när jag tankade det där spelet. Hastigheten gick i vågor, men den bröt aldrig (igen).

 

Har inte testat med annan router eller annat operativsystem eller andra nätverkskort, men om det nu var en tillfällighet med spelet så är det väl helt enkelt hans FTP-server som stänger ner efter en kvart.

 

Aningen irriterande är det i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...