Hoppa till innehåll
Anime.se

Skip Beat!


DigBick
 Share

Rekommenderade inlägg

Vad jag vet är iallafall att jag ska se den, och eventuellt läsa. Troligtvis när den sänts klart, jag har läst bra saker om den och har mina förväntningar.

 

Om Sceleris säger att den är ännu bättre Lovely Complex känns det som jag har att se fram emot en höjdare. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om Sceleris säger att den är ännu bättre Lovely Complex känns det som jag har att se fram emot en höjdare. :D

Nåja, jag sa inte att den var bättre, jag menade att Skip Beat! är den bästa shoujoserien som sänts och som jag sett sedan LoveCom. :P (Ett exempel på vad jag tycker är sämre är Skip Beat!:s motsats Itazura na Kiss, där huvudpersonen slåss med tänder och klor för att få bli den taskiga drömpojkens kuvade hemmafru.)

 

Skip Beat! är inget mästerverk. Den är lite stel och tafflig... men ändå, jag sitter och ler som ett fån när jag ser den. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nåja, jag sa inte att den var bättre...

Sant, det är jag som inte läser ordentligt. :roll:

Hursomhelst, håller den liknande standard som Lovely Complex är det inga problem.

 

Skip Beat! är inget mästerverk. Den är lite stel och tafflig... men ändå, jag sitter och ler som ett fån när jag ser den. :)

Jag kan med säkerhet säga att jag hamnar i samma sits, helt såld på shoujo som man är. :3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Kyokos hat har inga gränser! Så komiska situationer det leder henne till. Det här är en sådan serie där jag hela tiden ser fram emot vad som komma skall samtidigt som det som sker för ögonblicket nästan alltid är underhållande. Vill inte påstå att jag är eld och lågor över den men klart sevärd åtminstone. Jag tycker det är så wunderschön när den där 'sensuella' rösten droppar in och stönar fram "Love meeeee" haha.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sceleris sa det bäst, så jag citerar honom:

Skip Beat! är inget mästerverk. Den är lite stel och tafflig... men ändå, jag sitter och ler som ett fån när jag ser den. :)

När jag började se på serien kunde jag inte komma över hur irriterande huvudpersonen var. Det gjorde henne dock bara mer intressant i mina ögon, så jag fortsatte titta trots negativa vibbar jag fick från henne. Nu har dess vibbar nästan helt och hållet försvunnit, och jag upptäcker att jag sitter och sympatiserar med både huvudpersonen så väl som birollerna. Allting känns genomtänkt på ett sätt som man bara måste älska. Helt klart en värdig nominering till Årets Nykomling i AAA.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Jag såg första avsnittet, men såg inte vidare. Eftersom jag snart måste sätta igång och översätta mangan igen (pga pocketutgivningen som sätter igång den här månaden) känner jag att jag inte vill ha en överdos innan dess.

Jag blev väldigt nöjd när jag hörde att de skall börja ge ut den i pocket nu. Jag antar att det betyder att serien snart försvinner ur Shojo Stars?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag blev väldigt nöjd när jag hörde att de skall börja ge ut den i pocket nu. Jag antar att det betyder att serien snart försvinner ur Shojo Stars?

 

Ja, om jag fattat det rätt så lyfts den ur tidningen snart (möjligtvis blir nästa nummer sista?). Det är lite synd, för jag tycker att 5 serier i tidningen ger mer variation än 4. Å andra sidan är det säkert ofantligt mycket mer jobb, plus att pocketutgivningen kommer ifatt redan under året, så det blir väl bäst så.

 

I pocketarna kommer allt extramaterial (författarsnack och sånt) vara med. En del av infon i dessa hade jag med i min artikel om Skip Beat i senaste SS-numret, men det är bara en bråkdel. Nakamura är ganska pratig. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
Hmm..sista avsnittet sändes nyligen men kändes inte alls som något slut. Var i mangan avslutar animen egentligen?

Mm, det var ett väldigt svagt slut. De körde ju inte ens klart den pågående lilla historien ordentligt, än mindre gav något slags tillfredsställande plats för Kyokos utvecklingshistoria att stanna på. Sho kom ju till och med undan lindrigt.

 

Nä, nog är det bäst för dem att de gör en till serie eller tre. >:(

 

För att svara på din fråga: animéserien på 25 avsnitt täcker fram till kapitel 67, vilket är 11 samlingsvolymer. Serien är oavslutad och har kommit ut i 137 kapitel som samlats i hittills 21 volymer.

 

Så nog finns det plats för mer...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...