Hoppa till innehåll
Anime.se

Minami-ke Okaeri


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

TfBpHATMY.png

 

Minami familjen är tillbaka för att göra vardagen lite roligare. Första serien som kom om familjen gjordes av Doumu som blev riktigt uppskattad. Den andra som gjordes av Asread anime studio, som även tagit på sig ansvaret för den här nya tredje säsongen, delade upp Minami-ke-fansen i två läger. Vissa gillade inte alls den nya stilen medans andra (jag bland annat) tyckte att det var roligt och annorlunda. Handlingen är densamma som de andra säsongerna med lekar och vardagsliv. Väldigt enkelt med andra ord. En OVA har även bekräftats att komma senare under året (juni månad), även den gången är det Asread som kommer stå för produktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

delade upp Minami-ke-fansen i två läger. Vissa gillade inte alls den nya stilen medans andra (jag bland annat) tyckte att det var roligt och annorlunda.

Då hör jag till det hemliga tredje lägret: jag tyckte inte att det var nämnvärt annorlunda alls. :P

 

Okaeri är bara mer av samma verkar det som på första avsnittet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tillhör väl dom som föredrar den nya stilen (speciellt på Chiaki), även om jag inte var så förtjust i innehållet i stora delar av andra säsongen. Serien har dock bytt producent nu till tredje och verkar mer gå tillbaka till stilen i första säsongen samt mangan. Även färgpaletten har ändrats något så den liknar första säsongen mer, dock verkar animationskvaliteten ha sjunkit något, även om det inte är så farligt än.

 

Nåja jag gillade första avsnittet, vissa delar kommer jag ihåg från mangan (hembesöket etc) och andra inte men det kanske bara är jag som har glömt dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klart man följer Okaeri. Det är något "mysroligt" med den serien som jag inte vill vara utan. Animeringen kändes lite konstig till en början men det är väl bara en vanesak precis som det var när man gick från säsong 1 till säsong 2. Kan inte säga att de två första avsnitten varit överdrivet bra men det funkar. Hosaka är störtskön som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...