Hoppa till innehåll
Anime.se

Chrome Shelled Regios


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

Chrome Shelled Regios (Koukaku no Regios)

Producent: ZEXCS

Genre: Science-fiction, fantasy, äventyr, skol-livet, super powers

Director: Itsuro Kawasaki

avsnitt: 2 ute i skrivande stund

 

Serien är baserad på en lightnovel, med samma namn, skriven av Shuusuke Amagi och illustrerad av Miyuu. Den verkar, om jag förstått det rätt, vara rätt populär i japan. Och det förstår jag, tycker den är väldigt underhållande, speciellt då jag har en viss svaghet för serier med speciella krafter (av alla de slag). Men till handlingen.

I en avlägsen framtid så har jorden blivit infekterad av "Pollutant", och med den kom s.k. "Pollutant-beasts", människorna tvingades flytta in i mobila städer, regios. Men infekteringen resulterade också i att människor en ny kraft, som de kallar för kei. Krafterna finns utvecklas till olika special inriktningar, vissa blir telepater, medan vissa får en mer ja fysisk styrka, m.fl. Leyfon Alseif skrivit in sig på akademin i staden Zenri och blir genast uppmärksammad av Nina Antalk, ledaren för den 17:e divisionen inom militärkunskap (military art), han blir mer eller mindre tvingad att gå med i hennes "pluton". Serien handlar om Leyfon och plutonens äventyr i staden och i mitten av en infekterad värld full av faror.

 

Vad kan man mer säga om den, egentligen inte mycket, då serien inte är speciellt lång, men än så länge så rekommenderar jag den.

Lightnovelerna har även gett upphov till 4 st mangor, ingen som jag har läst då jag inte vill bli spoilad i animen (är inte säker huruvida de följer sammahandling eller inte). Den innehåller det mesta, och kan nog tolkas som ganska kliché egentligen, men så länge den håller måttet så har jag inget emot det. En väldigt lovande serie som sagt.

 

youtube-trailer

xPQzhYPrU.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har själv sett två avsnitter av animeserien. Tycker inte direkt att den ser ut som en höjdare direkt, men den duger som underhållning än så länge iaf... så länge den inte lyckas bli mera hjärndöd så kan jag tänka mig att följa serien till slut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har själv sett två avsnitter av animeserien. Tycker inte direkt att den ser ut som en höjdare direkt, men den duger som underhållning än så länge iaf... så länge den inte lyckas bli mera hjärndöd så kan jag tänka mig att följa serien till slut.

Håller med. Som jag sa tidigare, Felli är det som håller mig kvar xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...