Hoppa till innehåll
Anime.se

Sämsta/bästa anime köp?


ikkari
 Share

Rekommenderade inlägg

Mitt bästa köp, som jag blivit mest positivt överraskad av (Alltså sånt jag inte redan VISSTE var bra såsom bl.a. Ghiblifilmerna) är nog Giant Robo. Jag är ingen större mechafantast och vet faktist inte riktigt varför jag köpte hela serien (minus sista avsnittet som inte hade kommit ut), hursomhelst så blev det en av mina klara favoritserier någonsin.

 

När det kommer till sämsta köpet så... uhmm... Devil Hunter Yohko var kanske inte riktigt så bra som jag hade hoppats på, men som tur var så köpte jag bara första episoden så det var inte så farligt.

 

Nä, det får nog bli när jag köpte New Dominion Tank Police, hela serien i ett svep, baserat på att den gamla Dominionserien var så bra. Den här var helt annorlunda och saknade allt det som gjorde den första serien bra. Inte nog med det, dessutom fortsatte den inte ens där den första serien hade slutat fullt med obesvarade frågor :(. Nä, där blev jag besviken..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bästa köp.. antagligen min nya GITS:SAC special edition med soundtrack - serien visste jag ju rockade, men musiken är så sjukt underbar :D Har lyssnat på den hur många gånger som helst senaste veckan.

 

Sämsta... kanske Blue Sonnet på VHS.. OAV i fem delar.. den var visserligen billig, och jag köpte den bara därför att.

Men så ytterligt dålig.. och så pinsam dubb så jag stängde av efter 10 min :P

 

(eller Versus, som jag köpte på fulVCD från en kanadick.. så extremt dålig kvalitet så den gick nästan inte att se, och den låste sig efter en kvart.. köp inte bootlegs, barn =P )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bästa köp: Min dator >;P

 

Sämsta köpet: mjukglassen igår fy fan -.-'

 

 

Borde läggas in i gott och blandat eller allmänt typ.

 

Tror de menar anime köp... :)

 

Bästa kan jag inte bestämma, men sämsta är nog Wicked City på vhs. Har säkert sett den åtta gånger men den är inte så bra och dubben är (som nästan alltid) kräslig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mitt bästa köp någonsin var när jag köpte Prinsessan Tutu. Jag hade skyhöga förväntningar men den var ändå bättre än vad man väntade sig. Dessutom innehöll den en soundtrackskiva.

 

Mest oväntat bästa köp? ("köpa grisen i säcken och fy farao vilken bra gris det var") Ja, det blir ju prinsessan Tutu det också, då. Det blir inte så mycket mer gris i säck än så. Hade bara sett en bild. Annars är det väl Key the Metal Idol.

 

Sämsta köp? Har lust att säga Miyuki bara på grund av att animén suger så ofantligt jämfört med mangan, men så jätteusel är den inte. Nu vet jag! Mitt sämsta köp var Orange Road-rullen "Vid sommarens början". Den var så kräkframkallande att jag omedelbums sålde skiten. Regissör och manusförfattare borde halshuggas. Typisk bjölfilm (=uppföljare som är så kanonusel att den till och med förstör bilden man hade av föregångaren).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är extremt svårt att lista då jag gjort många lyckade köp men jag tror att The Slayers vinner första platsen. Skickade efter hela serien fast jag inte ens hade hört talas om den förr och som ni förstår så gick den direkt upp i toppen på "favoritlistan". :D

 

Sämsta? Jag kan inte komma på något som jag köpt som varit direkt genomuselt. Har iofs Twin Angels, en urusel hentai, som sög värre än en vakumförpackare. Men jag hade å andra sidan inga större förväntningar på den eller.

 

Mitt sämsta köp var Orange Road-rullen "Vid sommarens början". Den var så kräkframkallande att jag omedelbums sålde skiten. Regissör och manusförfattare borde halshuggas.

 

Hehe, jag blev också besviken på den. Jag tyckte inte den var så genomusel som du gjorde, men klart väldigt mycket sämre än originalserien. Jag förstår inte heller hur de kunde ändra på Akemi Takadas underbara karaktärsdesign som var perfekt. Det är som en spelfilmsuppföljare med andra skådisar i alla roller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bästa köp.. antagligen min nya GITS:SAC special edition med soundtrack - serien visste jag ju rockade, men musiken är så sjukt underbar :D Har lyssnat på den hur många gånger som helst senaste veckan.

Synd bara att amerikanska utgåvan (första volymen) drogs med en hel del fel som jag retar mig ofantligt på. Det japanska DTS-spåret på bonusskivan har en tyst vänsterbakhögtalare och den medföljande CD-skivan har extremt skum spårsättning. Flera låtar satta i ett och samma spår och andra låtar uppdelade på flera? Första gången jag stött på något i dess like...

 

Oväntat bästa köp? Svårt, när jag inte köper särskilt mycket utan att först ta reda på ungefär vad det handlar om. Princess Nine kanske.

 

Sämsta? Knights of Ramune, vilken jag köpte bara för att den var så ruskigt billig. Det fanns visst en anledning till det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

bästa bra fråga

 

bästa grisen i säcken (jag har köpt ghibli som jag inte sett men det räknas inte, inte the boy who saw the wind heller) men det blir nog

Oseam

 

sämsta grisen var helt klart arc the lad, hade inga förväntningar men nä ursh sålde den till tvspelsbörsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...