FunkyRaspberry Skrivet februari 20, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 20, 2009 Så.. jag är inget pro på själva spelen i sig men jag älskar att göra research på spelen och om där finns något nån undrar om storyn så kan jag nog besvara det ^^ Jag har läst den medeltida boken som spelen är baserade på; Divina Commedia; Inferno av Dante Alighieri Boken handlar om Dante och Vergilius resa genom helvetet och dess nio ringar där olika människor och demoner blir plågade för deras respektive synder lol. Andra roliga fakta är att ALLA devil's arms är döpta efter någon form av gud :P Cerberus från DMC3 känner ni nog igen själva Agni & Rudra = indiska gudar över kyla och eld Ifrit = sjukt gammal eldgud Artemis = Jägargudinna Pandora = Pandoras ask, long story ;) Gilgamesh = en krigare i en 4000 år gammal bok Beowulf = vikingalegend Nevan = gudinna av förföring andra karaktärer :P Mephisto och Faust = två karaktärer wolfgang goethe skrev om Svaga demonerna i DMC3 = döpta efter de 7 dödsynderna Sanctus = helgon (latin) Kyrie = körstämma; gud, visa barmhärtighet (latin) Credo = körstämma; Trosbekännelsen (latin) moar? =3 [/i] Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aizu-sama Skrivet februari 22, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2009 Nja alla devil arms är inte döpta efter gudar. Rebellion, Yamato, Force Edge och säkert någon till. Fortsätt gärna med din research föresten! :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FunkyRaspberry Skrivet februari 22, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet februari 22, 2009 ok inte alla ;P men majoriteten. Funderar på att spela om DMC1 nån dag när jag har tid och se om jag upptäcker nåt nytt ^^ Fattas dock DMC2 T_T fast vill knappt köpa det.. manus och röstskådisarna suger så.. :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aizu-sama Skrivet februari 22, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2009 Näe, jag tyckte inte heller om DMC2. Verkar som Capcom själva ogillar det också då dem inte ens vill göra en uppföljare på det. :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet februari 22, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2009 Gudanamn är för övrigt ganska vanligt förekommande namn i tv-spel. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FunkyRaspberry Skrivet februari 22, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet februari 22, 2009 Jo jag vet :P men det ändå roligt att DMC har fått med så många runt samma ämne på ett ungefär ^^ Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet februari 22, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2009 wolfgang goethe JOHANN Wolfgang VON Goethe, quisling. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet februari 22, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2009 Eyy, SayaSe. Har du fått min PM eller vad händer? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FunkyRaspberry Skrivet februari 22, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet februari 22, 2009 finns det så många fler kända sådana? :sleep: kunde egentligen räckt med "goethe" för att man ska fatta. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet februari 22, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2009 finns det så många fler kända sådana? :sleep: kunde egentligen räckt med "goethe" för att man ska fatta.Nej, kanske inte, men det är som att säga funkyberry istället för FunkyRaspberry. Fatta, stor skillnad! ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FunkyRaspberry Skrivet februari 22, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet februari 22, 2009 "OMG IS NOT FUNKYBERRY U N00B, L2 READ FORUMS!" typ så? :P jaja ok jag fattar ^^ Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet februari 22, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2009 Jag gillar inte den här tråden. Så jag låser den. >_> Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg