Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad ska jag beställa?


Sebbe
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej! Tänkte köpa den första DVD:n av Sailor Moon animén. Men när jag kollar runt lite på de få internetbutiker som säljer Sailor Moon Vol. 1 - A Heroine is Chosen, så märkte jag att det är mycket som skiljer DVD:erna åt. Från region till språk. Så frågan är vilken som egentligen är bäst. Visst, det spelar kanske inte sådär jättestor roll vilken jag väljer, eftersom jag har regionsfri DVD, men iaf. Vad skulle du valt? Jag har gjort en sammanfattning.

 

Webhallen.se

Region: 4

Språk: Engelska

Text: ?

Pris: 179 + porto

 

Fantasybutiken.com

Region: 4

Språk: Engelska, Japanska

Text: Engelska

Pris: 189 + porto

 

DVDnorden.se

Region: 0

Språk: ?

Text: ?

Pris: 188 + porto

 

Spelbutiken.se

Region: ?

Språk: Engelska

Text: ?

Pris: 195 + porto

 

SFbok.se

Region: 2

Språk: Engelska

text: ?

Pris: 249 + porto

 

Tack för att du orkar med att läsa min Sailor Moon trådar! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

detta kanske är onödigt att säga.. men... jag tycker ingen... om du har bredband och DVDbrännare... så kan du ju alltid... eller.. hmmm nja det är en visss känsla att köpa hela anime:n.. nått att ha i hyllan.... en GRATIS ÄR GODAST... detta var ett riktigt onödigt svar... men jag är vad jag är ... ett aS

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

en GRATIS ÄR GODAST...

 

"Gratis är godast" är ett förhatligt talesätt som kommer från latmaskar och snyltare. Det är självklart att man skall betala för sig om man kan.

 

detta var ett riktigt onödigt svar... men jag är vad jag är ... ett aS

 

Ja, och ja. Förlag: posta inte onödiga inlägg i framtiden, så slipper vi läsa dem.

 

Sebbe:

Då den engelska dubben av Sailor Moon är under viss kritik, skulle jag rekommendera att du köper den Australien-utgåvan, alltså den där region 4 du hittade på Fantasybutiken. Region 0 låter misstänkt som en piratkopia och när en ordentlig utgåva kostar lika mycket känns det onödigt.

Den engelska utgåvan av Sailor Moon är också lite omklippt, så jag vet inte hur de löser det när de skall köra med japanskt originaltal. Men det borde ju vara löst på något vis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag vore dig skulle jag kolla upp så att fantasybutikens R4 verkligen har japanskt tal också, då jag tycker det verkar konstigt att Madman skulle släppt två utgåvor av Sailor moon. Den jag hittar på Madmans hemsida har även bara engelskt tal.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

aSet. Har både bredband och DVD brännare, men vad jag vet finns inte säsong 1-4 av Sailor Moon att ladda ner på internet. Men även om det fanns så skulle jag inte göra det, eftersom jag tycker att det är fel. Man ska köpa animén! :P Nog pratat om det..

 

zimeon: Mm, den på Fantasybutiken.com verkar bäst, det får nog bli den! Tycker också Region 0 lät like konstigt, men att en seriös "DVD-shop" som DVDnorden.se skulle sälja piratkopior tvivlar jag på. Antingen har de skrivit fel, eller är det pirat. Ska maila och fråga hur det egentligen står till!

 

Teron: Mm. Ska maila Fantasybutiken.com och fråga om det verkligen ÄR Japanskt tal.

 

Tack för era svar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker också Region 0 lät like konstigt, men att en seriös "DVD-shop" som DVDnorden.se skulle sälja piratkopior tvivlar jag på.

 

Jag skulle vilja tvivla på det, men vissa butiker verkar inte fatta att vissa saker är piratkopior. Eller så vill de inte fatta det. Hedersamma butiker i Frankrike säljer uppenbara Hongkongstövelskaft och tror att det är original fast det till och med syns att omslaget är gjort i en färgkopiator. Ibland ser bara folk vad de vill se. Men det kan ju vara original, vad vet jag...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej! Tänkte köpa den första DVD:n av Sailor Moon animén. Men när jag kollar runt lite på de få internetbutiker som säljer Sailor Moon Vol. 1 - A Heroine is Chosen, så märkte jag att det är mycket som skiljer DVD:erna åt. Från region till språk. Så frågan är vilken som egentligen är bäst. Visst, det spelar kanske inte sådär jättestor roll vilken jag väljer, eftersom jag har regionsfri DVD, men iaf. Vad skulle du valt? Jag har gjort en sammanfattning.

 

Webhallen.se

Region: 4

Språk: Engelska

Text: ?

Pris: 179 + porto

 

Fantasybutiken.com

Region: 4

Språk: Engelska, Japanska

Text: Engelska

Pris: 189 + porto

 

DVDnorden.se

Region: 0

Språk: ?

Text: ?

Pris: 188 + porto

 

Spelbutiken.se

Region: ?

Språk: Engelska

Text: ?

Pris: 195 + porto

 

SFbok.se

Region: 2

Språk: Engelska

text: ?

Pris: 249 + porto

 

Tack för att du orkar med att läsa min Sailor Moon trådar! :P

 

Jag tror att Webbhallen och fantasybutiken har samma DVD för omslagen är likadana, någon av butikerna har fått fel information från Madman.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...