Hoppa till innehåll
Anime.se

Hajime no Ippo New Challenger


Sou-l
 Share

Rekommenderade inlägg

WvomRWqmb.png

 

Nå? Vem har sett den underbara fortsättningen av den älskade boxningsanimen Hajime no Ippo? Man behöver inte ha sett precis allt av förra säsongen, det går bra o hoppa över till New Challanger. Men men, denna serie är kanonbra och den har blivit ännu bättre i New Challanger. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

hur är de med avsnitten nu? läste att det ska finnas 26 avsnitt, men jag har bara hittat 11. för övrigt tycker jag att serien är riktigt bra. de har behållit kärnan men, jag vill att bilderna ska vara tecknade. mjukheten i bilderna försvinner när man dataanimerar och får serien att kännas "plastig"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Vadan detta skede?!

 

Jag drog igenom 76 Hajime no Ippo avsnitt rakt av. Och nu sitter jag å väntar 7 dagar åt gången innan jag får se en fortsättning. Någon som har någon bra medicin mot Ippo sjukan?

 

Är det bara jag som har den??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vadan detta skede?!

 

Jag drog igenom 76 Hajime no Ippo avsnitt rakt av. Och nu sitter jag å väntar 7 dagar åt gången innan jag får se en fortsättning. Någon som har någon bra medicin mot Ippo sjukan?

 

Är det bara jag som har den??

Var i din sits för någon vecka sen och det enda rådet jag kan ge dig är att fortsätta titta på bra animé. Dessutom vänjer man sig efter ett tag att det kommer ut veckovis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vadan detta skede?!

 

Jag drog igenom 76 Hajime no Ippo avsnitt rakt av. Och nu sitter jag å väntar 7 dagar åt gången innan jag får se en fortsättning. Någon som har någon bra medicin mot Ippo sjukan?

 

Är det bara jag som har den??

Gör som jag och börja kika på mangan. Den ligger långt före animén i handlingsväg och har ibland större intryck (på mig iallafall) gentemot animén, samt otroligt bra (men det visste vi redan, förstås).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

^Voffe

 

Jag kan väl inte ge upp animen nu när jag sett så långt =( Jag menar.. jag tycker det är väldigt starka kännslor ibland, och det är verkligen underbart! Ska jag börja läsa mangan och dra ifrån animen hamnar jag ju i lite mysko sits tycker jag. Dock så vet jag att man kan försvinna helt i manga när det är som bäst... Njadu, jag håller mig till animen så länge. Ska varva "första sässongen"(eller vad jag ska kalla det) igen istället ^^

Hamnar jag i samma sits igen så kanske jag ska titta lite på mangan..

Lite rädd att jag fastnar å drar iväg från animen med ljushastighet : /

 

@ Klona

 

Jaha, jo.. Jag kollar ju på lite annat också. men det är svårt att hitta bra anime när man sett mycket bra och väntar på något mycket bra...

 

 

Hajime!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
^Voffe

 

Jag kan väl inte ge upp animen nu när jag sett så långt =( Jag menar.. jag tycker det är väldigt starka kännslor ibland, och det är verkligen underbart! Ska jag börja läsa mangan och dra ifrån animen hamnar jag ju i lite mysko sits tycker jag. Dock så vet jag att man kan försvinna helt i manga när det är som bäst... Njadu, jag håller mig till animen så länge. Ska varva "första sässongen"(eller vad jag ska kalla det) igen istället ^^

Hamnar jag i samma sits igen så kanske jag ska titta lite på mangan..

Lite rädd att jag fastnar å drar iväg från animen med ljushastighet : /

 

@ Klona

 

Jaha, jo.. Jag kollar ju på lite annat också. men det är svårt att hitta bra anime när man sett mycket bra och väntar på något mycket bra...

 

 

Hajime!

 

vad hände egentligen i senaste avsnittet? (23) tyckte det var lite av en besvikelse jämfört med 22an. ny tecknare och allt, jag är chockad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vad hände egentligen i senaste avsnittet? (23) tyckte det var lite av en besvikelse jämfört med 22an. ny tecknare och allt, jag är chockad.

Va? Hur var det annorlunda? Jag såg inget särskilt.

 

ser du inte hur ful takamura är. och hans inbakade frilla helt borta dessutom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill minnas att det var så i mangan, antagligen för att det skulle vara mer seriöst. Det är lite svårt att ta honom på allvar när han ser ut som en stereotyp japansk 80-talsvärsting. :P

 

jaså, tråkigt värre. hoppas dom fortsätter med den inbakade frillan i dom senare avsnitten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill minnas att det var så i mangan, antagligen för att det skulle vara mer seriöst. Det är lite svårt att ta honom på allvar när han ser ut som en stereotyp japansk 80-talsvärsting. :P

 

jaså, tråkigt värre. hoppas dom fortsätter med den inbakade frillan i dom senare avsnitten.

 

hehe, verkar som att dom lyssnade på mig i senaste avsnittet :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...

De jag undrar är om nån vet om animen kommer fortsätta lika långt som mangan?

Ingen vet, men det är mycket osannolikt att det kommer mer efter New Challenger. Det var å andra sidan också vad vi trodde innan uppföljaren kom, men den gjorde nog ännu sämre ifrån sig denna gång än den första, så i och med att de bara har animerat cirka 45 volymer av en serie som säkert blir en bra bit över 100 volymer så är det för kostsamt att göra allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...