Hoppa till innehåll
Anime.se

Ja har en fråga:P


Rekommenderade inlägg

Jag undrar för dom som är nya här finns det nån tråd eller vad det nu heter där dom kan gadda ihop sig eller vad man ska säga själv är man ju ny så.

 

Anledningen är väl lite sådär men det känns lite svårt att hänga med dom som varit här ett tag för dom snackar om saker man inte förstår och eftersom man inte känner såna som varit här ett tag brukar man bli utstött det brukar vara så på de flesta forum men bara undrar ifall man kunde fixa nått sånt eller nått liknande vill inte försöka vara kritisk på nått sätt men det är bara så jag känner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja, som flaskis skriver finns det inte direkt någon tråd bara för nykomlingar. Om du vill kan du starta en själv -- det kanske är många som delar din oro.

 

Mitt förslag på vad man kan göra är att presentera sig i presentationstråden och sen kasta sig direkt in i diskussionerna. :) Om du vill bryta isen med en forumlek kan du göra det (i Lekparken). Om du har sett en bra anime kan du skriva om den i animeforumet. (Men kom ihåg att det sällan blir någon diskussion om man inte skriver något som kan diskuteras. "Jag såg Naruto Shippuuden avsnitt 185, det var bra" ger inte mycket att diskutera, medan "hur kommer det sig att Naruto slog Shinosuke på käften utan varning? Det var dumt och kommer bara rubba kraftbalansen mellan länderna!" ger åtminstone något som någon kan reflektera över och besvara.)

 

Liksom, vi vill inte att någon ska känna sig utstött. Vi är inte ett supertajt gäng. Vi bor utspridda i hela landet. De allra flesta har inte träffat de andra ansikte mot ansikte. De flesta har inte varandra på MSN eller IRC och så vidare. Utan det som händer på forumet är huvudaktiviteten. Och vi har ingen speciell stil som man måste lära sig. Inga speciella insiderskämt och sånt (annat än att avathar är pervers, haha). Dörren står öppen för alla som vill in!

 

Men om du ändå känner dig osäker kan du ju lurka ett tag, alltså bara besöka forumet och läsa det som skrivs utan att skriva själv, för att se hur det går till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen har i alla fall inte jag sett till några egentliga mobbingtendenser mot nya forumanvändare här, så det är väl bara att kasta sig in i diskussionen! Fritt vågat, hälften vunnet.

 

...

 

Undrar om jag har träffat nån här på forumet? Ett fåtal kanske... Att inte direkt känna varandra är väl halva charmen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok tack för svaren men ja var inne på irc servern för anime.se en ja såg ingen

Då var du inne på fel server. #Anime.se brukar ha mellan 20 till ibland 40 deltagare, även om ca 10 av dem permanent är tysta som lamm ^^

 

irc.rizon.net är servern du ska ansluta till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok tack för svaren men ja var inne på irc servern för anime.se en ja såg ingen

 

då gick du nog in på fel irc server/kanal, för där är mer eller mindre minst 10-15st online ofta fler. Sen att komma in i gemenskapen, är väl som redan sagt skriva intressanta trådar och/eller gå in på irc-kanalen.

 

edit:

bah flaskis, din snabbe... *dread muttrar nånting tyst*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Appropå detta... Jag brukade använda mIRC förr i tiden då jag använde PC, men sen jag bytte till mac har jag inte använt programmet. Är det ens mac-kompatibelt? Och nej, search är inte min vän. Jag vill att ni smarta, tekniskt begåvade, jätteduktiga killar ska förklara det för mig. >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjejer kan även komma undan genom att be snällt, med lite urringning.

 

Lömska varelser, de där... :blush:

 

Jo tack, vi kan knepen. :blush:

 

Fick igång den där irc-klienten du rekommenderade, men det ser ganska annorlunda ut från vad jag är van vid. Lätt förvirrad. Vågar inte trycka på några knappar för vete tusan vad som händer då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...