Hansag Skrivet juni 3, 2009 Anmäl Share Skrivet juni 3, 2009 [Removed by user] Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hansag Skrivet juni 3, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet juni 3, 2009 [Removed by user] Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet juni 4, 2009 Anmäl Share Skrivet juni 4, 2009 Varför finns det inget nej-alternativ? Ett litet tips. Även om dina böcker är i nyskick så är de ändå begagnade och jag tror du får sänka priset till mindre än hälften av nypris för att någon ska nappa. Är det inte vad folk brukar sälja sin använda kurslitteratur för? Jag gav bort alla mina japanska läroböcker när jag flyttade. Vanligtvis hoppar jag inte in i säljtrådar och klankar ned. Men när du beter dig såhär får du skylla dig själv. Seriöst. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hansag Skrivet juni 4, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet juni 4, 2009 [Removed by user] Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juni 5, 2009 Anmäl Share Skrivet juni 5, 2009 Skriv inte inlägg bara för att länka hit. Om någon är intresserad av kurslitteratur så räcker det nog med att de ser rubriken i listan över nya inlägg/trådar. Det blir ingen bannlysning eller så, men jag har tagit bort länkarna i de andra inläggen. Mest för att det är så taktlöst och att vi inte kan uppmuntra sådant beteende. :P Vanligtvis hoppar jag inte in i säljtrådar och klankar ned. Men när du beter dig såhär får du skylla dig själv. Seriöst. Beter sig, menar du spammandet... eller bokpriserna? Jag skulle ju anta det första, men du refererar inte till det i inlägget, så då blir det lite otydligt. :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet juni 5, 2009 Anmäl Share Skrivet juni 5, 2009 Beter sig, menar du spammandet... eller bokpriserna? Spammandet, och länkarna, såklart. Jag klickade faktiskt på en av de. >:) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hansag Skrivet juni 5, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet juni 5, 2009 [Removed by user] Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juni 5, 2009 Anmäl Share Skrivet juni 5, 2009 Om vi nu ska vara sådana... Spam är kött på burk. I en gammal Monty Python-sketch användes ordet i överflöd ("vi har ägg och spam, vi har ägg, bacon och spam, vi har ägg, bacon, spam, spam, spam, spam, spam, spam, spam, spam och spam"). I grund och botten har referensen till sketchen blivit en beteckning på meddelanden som skickas i stora kvantiteter och informationsmässigt låga kvaliteter, och finns i väldigt olika överförda betydelser, som till exempel "e-postmassreklam". "Överförd betydelse" är nyckeln. Dina få inlägg kan ju knappast kallas för stora kvantiteter. Nej, när jag säger "spammande" är det inte "åtalspunkten", bara en lös och halvt oseriös beskrivning. Det jag reagerar på är skapandet av inlägg i avsikt att göra reklam för sin annons. När man skriver ett inlägg ska det vara för inläggets skull, gärna något som tillför tråden. Dina inlägg såg ut som "hm, här vill jag länka till annonsen, hur kan jag skriva för att det inte bara är en reklamlänk?", som ett slags maskerad avsikt. Men det står ju inget sådant i reglerna? Nej, kanske inte. Men det betyder inte att eventuella kryphål i reglerna är tillåtna. Vi moderatorer och administratörer har ingen förpliktelse om att följa och döma efter reglerna bokstav för bokstav. Men personligen går jag inte så hårt på det som inte står i klartext i reglerna, annat än att redigera inläggen. I "Svensk/Engelsk -> Japanska lexikon?" var frågan dessutom direkt ställd av trådöppnaren: Det är förvisso sant, men det likartade meddelandet i ett antal andra inlägg du skrev vid samma stund i kombination med att tråden skapades i mars 2007 ger en annan bedömningsgrund. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juni 5, 2009 Anmäl Share Skrivet juni 5, 2009 Tråd låst, av uppenbara skäl. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg