Hoppa till innehåll
Anime.se

Sailor Moon!


Hair
 Share

Rekommenderade inlägg

Åh, vad kul ^^

Började undra om jag var den ända. haha

Nej men tjejer är helt okej ;D

 

Så då börjar jag med en basfråga, Vem är din favorit sailor soldat, samt fiende? Eller låt mig gissa din favorit fiende är kanske jadeite? xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

oh noez, min hemlighet är avslöjad :P Men ja, Jadeite och de andra Shitennou. Och Amazontrion ♥ Alkoholiserade pervon äger

 

Jag föredrar Sailor Pluto och Saturnus, men Mars är min favorit av de inre. I mangan har jag ingen särskild preferens. Sailor Moon är ju överlägset den mest utvecklade figuren där och jag gillar henne mycket mer än i animen

 

Live-action är jag återigen skurk-kärlek heeela vägen, fast Venus var riktigt cool i denna version

 

Bollar tillbaks frågorna till dig, med en bonus.

Vem gillar du minst? (Chibiusa!)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, okej. Det är många som gillar Sailor Mars. Svårt att säga sin favorit, men kanske Sailor Moon eller Sailor Venus. Minako & Usagi har bäst humor och roligaste skratt. Alla har ju en sån stor del i gruppen, alla är så olika.

 

Det jag tycker är lite konstigt är Minako i början verkar hon vara allvarlig och väldigt vuxen av sig, sen i tvåans säsong flippar hon ut och i trean blir det ännu värre. Tycker att hela serien flippa ut efter andra säsongen. Jag vill bara ha med de inre hjältinnorna, tycker det blir för mycket hjältinnor.

 

Av skurkarna blir det ett lätt val: Esmeraude, hur kan man inte gilla henne? Hon har sånt härligt skratt. Jag fattar inte att hon behövde dö, hon är inte ens elak. Jag gillar Nehelina (eller hur det stavas), hon har med ett härligt skratt. Jag är nog svag för skratt antar jag xD

 

I mangan vet jag inte vem jag gillar. Där är i alla fall Rei allvarligare och springer inte efter killar. Får nog hålla med om Sailor Moon är en av de bästa i mangan.

 

Live seriern gillar jag väl inte speciellt mycket. Sailor Luna är ju bara för mycket. Jag vill bara spy när jag ser henne, men som sagt Sailor Venus har verkligen en intressant roll och kul att de byggde upp ett starkt vänskaps band mellan Sailor Mars och Sailor Venus istället mellan Sailor Moon och Mars.

 

Och den jag gillar mest är nog Sailor Neptune eller Uranus. De går mig på nerverna eller Sailor Starlights >-<

 

Haha, det där var mitt korta svar :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 years later...

Sorry för bump men tänkte det var onödigt att skapa en ny tråd när det redan finns en :P

 

Jag kommer ihåg när jag var liten och gick upp tidigt bara för att se på sailor moon på tv4, underbara minnen.

Min favorit sailor hjältinna är så klart Usagi/Sailor moon då hon är så klantig av sig.

 

Har svårt att säga om jag gillar animen eller mangan, då jag tycker båda två är lika bra :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...

Gillar Sailor Moon och den svenska dubben^^ Har sett alla säsonger med Japanskt tal.

Självklart ska anime kollas på japanskt tal, men svenska dubben är ändå nostalgi och att de gjorde ett bra jobb :D

 

Hört att det ska komma en ny version med Sailor Moon, men vet inte om den blir lika bra egentligen.

 

Sett lite Live Action, och inte skrattat så hårt som åt gosedjurs Luna XD Tyckte de kunde ha gjort lite mer som i Sabrina tonårshäxan med Salem ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Minns när man var liten, typ gick i 2:an och uppåt, och man satt fastklistrad framför TVn. Och när det var sommarlov och man var på fritids, så satt de flesta barnen pojkar som flickor framför TVn bara för Sailor Moon, annat än de Sommarlovmorron som gick då.

 

Svenska dubben är helt underbar, och de härliga är att rösterna till Annie/Usagi, Ami (blandade alltid ihop Annie och Ami, vilket namn de sa XD) och Arriane/Minako dyker upp lite varstans tillsammans, som i Totally Spies.

De svenska rösterna är, kan man säga i mina ögon, Japaniserad fråm den Amerikanska versionen (som är helkass!). Menas med att ge serien samma känsla som när man lyssnar på den Japanska, och känslan när de pratar.

 

Har själv inte sett alltför mycket på den Japanska Sailor Moon, eller haft möjlighet att se den svenska dubben på ett tag... Skulle väldigt gära vilja att den kom på DVD i Sverige så man kan köpa, både den orginala svenska dubben och en oklippt med svensk text. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen aning. Är väl av samma anledning inga av de Japanska sångerna (utom introlåten som spelades under nåt avsnitt) i Silver Fang.

Gissar att det skulle "förvilla" tittarna (barnen) då de pratar som om de är i Sverige? Och att man inte skulle fatta ett jota. XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...