Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime Box Set & Ghost In The Shell


kknd
 Share

Rekommenderade inlägg

Konnichi Wa !

 

Finns det någon snäll otaku-san här som skulle kunna berätta för mig i vilken följd jag ska börja kolla på Ghost In The Shell? Jag går in på typ Play.com och söker på detta och får fram typ 20 olika volymer och massa editions och annat tjaffs. Vilka är det jag måste köpa om jag vill kolla serien från avsnitt 1 till det senaste? Vore sjukt tacksam om någon kunde hjälpa mig till rätta med detta krånglet.

 

Nu till min andra fråga. Någon som kan rekommendera några bra Anime boxar? Helst Complete collection där alla avsnitt ingår då det blir lättare att köpa istället för ett tjugo tal dvd fodral.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är egentligen ganska enkelt.

 

Ghost in the shell: Stand alone complex.

Ghost in the shell: Stand alone complex; The 2nd gig

Ghost in the shell: Stand alone complex; Solid state society

 

Det är helt ok kvallité på boxarna

 

Sedan finns långfilmerna:

Ghost in the shell & Ghost in the shell 2, Innosence, varav den första är en mer tydlig, om än omskriven, adaption av den första mangan.

 

Enjoy. Det är förbannat bra grejer du har framför dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ashaz ordning är den som gäller. Lite förtydligande om Play.com:s utbud (för jäklar vad de hade, 52 träffar på "stand alone complex"):

 

* Första serien, Ghost In The Shell: Stand Alone Complex, kan också kallas för 1st GIG.

* The Laughing Man är en filmversion (omklippta avsnitt) av första serien, medan The Individual Eleven är en filmversion av 2nd GIG.

* The Official Log är en extramaterialskiva och -bok som behandlar första seriens avsnitt 1-17 (det skulle komma mer, men det sålde för dåligt :().

* Varje volym av dessa "Special"- och "Limited"-utgåvor innehåller en dubblett av DVD:n med (bättre) DTS-ljud istället för Dolby 5.1, samt eventuellt annat, som en soundtrack-CD eller en liten plastfigur eller en T-shirt.

* Och sen så finns det ju dubbelt av en massa för att Play.com har både amerikanska R1-utgåvorna och de europeiska. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...