Hoppa till innehåll
Anime.se

köpa nintendo ds i japan?


chrisper
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej,

Jag är ny här och letade runt lite och hittade inte riktigt svar på min undran.

Är det ngn som vet om jag kan köpa nintendo ds lite i Japan (jag är i Tokyo just nu) och använda i sverige d.v.s. ändra språk etc. I affären säger försäljarna : "Only for Japan!" men det kanske bara är manualen, samt laddare somm jag inte kan använda eller?

Tack på förhand,

/Chris

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min syster köpte en DS i japan, och så vitt jag vet kunde hon ställa in den på engelska. Däremot var hon tvungen att köpa en separat DS-laddare här i Sverige, vilket kan kosta några hundringar. Själva maskinen är ju regionsfri, så det borde annars inte vara några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min syster köpte en DS i japan, och så vitt jag vet kunde hon ställa in den på engelska. Däremot var hon tvungen att köpa en separat DS-laddare här i Sverige, vilket kan kosta några hundringar. Själva maskinen är ju regionsfri, så det borde annars inte vara några problem.

Jag köpte en DS Lite i Japan och den gick att ställa om till engelska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min syster köpte en DS i japan, och så vitt jag vet kunde hon ställa in den på engelska. Däremot var hon tvungen att köpa en separat DS-laddare här i Sverige, vilket kan kosta några hundringar. Själva maskinen är ju regionsfri, så det borde annars inte vara några problem.

Jag köpte en DS Lite i Japan och den gick att ställa om till engelska.

 

Kunde du ställa om språket till de fem andra europeiska språken som Nintendo envisas att representera? Om så är fallet är mina spekulationer rätt! Jag har nämligen starka minnen om att jag kunde ställa in mitt svenskköpta DS till att visa språket till japanska också. Något som dessutom borde vara mest ekonomiskt för Nintendo för att de inte behöver variera någonting på DSet utan bara tillverka en produkt istället för tre (en för varje region). :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lyssna aldrig på försäljarna, de vet ingenting. DS är som sagt regionsfri och det enda du skulle behöva för att kunna använda den i Sverige är en ny laddare. Man kan ställa om språket som man vill.

 

DSi däremot, är regionskodad när det gäller spel man kan ladda ned till den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 years later...

Hoppas det är ok att jag fortsätter i den här tråden istället för att öppna en ny (det gäller ju trots allt Nintendo :P)

Jo, sist jag var i Japan funderade jag länge på att skaffa mig ett NES (igen), men gjorde inte det. Nu ska jag tillbaks och är VÄLDIGT sugen på att skaffa ett NES, men kom nu på hela PAL systemet. Funkar ett Japanskt NES på en svensk tv? (jag har ingen hdtv, utan en sån där gammal modig liten, tjock tv :P)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...