Hoppa till innehåll
Anime.se

Presentation av Portfolio


mossarelli
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag är ny här på forumet, inte många vet vem jag är, inte många vet vad jag har gjort.

 

Lite efter att jag började titta på Naruto Shippuden så började jag också med Line art i photoshop och flash. Sen började göra lite andra serier och sen så tittade jag bak och såg att jag hade gjort närmare 50 bilder.

 

För att följa min utveckling kan du antingen bli devierad på min Deviantart

 

För dem som vill följa mig men inte på Deviant så har jag Fjortisdagboken.

Jag laddar oftast upp nya bilder på BDB samtidigt som jag gör på Deviant, så oavsett vilken man följer så lär man alltid få se något.

 

Annars hänger jag på forum.

 

Smakprov:

 

Happy_Link_by_Mossarelli.jpgRenton_and_Eureka_hugging_by_Mossarelli.jpgYoung_Naruto_by_Mossarelli.jpgBlack_Star_by_Mossarelli.jpgAllen_by_Mossarelli.jpgKid_by_Mossarelli.jpg

 

OBS: Line art är inte att rita på frihand. Jag äger inte rättigheterna till karaktärerna eller bildarbetet utan bara själva omritningen som jag själv gjort med diverse program.

Google på Line art.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan visst rita line art på fri hand. Line art är en bild som består av tydliga linjer och utan färgnyanser. Hur man går tillväga spelar ingen roll (ritar på fri hand eller använder funktioner i Photoshop/Illustrator/etc på t.ex. ett foto).

 

Förstår inte riktigt vad det är för "omritning" du gjort, kan du utveckla?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Vad han gjort är att färglägga andras bilder typ.

 

Och line art betyder bara precis vad det heter. En strecktekning.

Oftast syftar man på en "resnad" skiss.

http://www.youtube.com/watch?v=h_raXmTBllo&feature=fvst

 

Förr i tiden brukade animatörer skissa med en blå penna och sedan göra line arten med en svart eftersom man kunde scanna svart utan att få med det blåa.

 

Nu för tiden gör man ofta såhär:

http://www.polykarbon.com/tutorials/scanning/scan.htm

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...