Hoppa till innehåll
Anime.se

Assassin's Creed 2


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

HxlCUOmXA.jpg

 

 

Spelet släpps om mindre än en vecka. Någon mer än jag som ska skaffa det?

 

Jag var rätt "meh" efter ettan, mest för att det var så himla repetitivt. Storyn var dock på sin plats, men det hjälpte inte att föra spelet så mycket högre än något mediokert, något som Ubisoft gjort som ett löst sidoprojekt till Prince of Persia med mycket lånat därifrån.

 

Men jag har hört och läst om ganska bra saker angående tvåan. Spelet är mycket mer dynamiskt och mindre linjärt. Detta i samband med att det utspelar sig i 1400-talets Italien under renässansens stortid samt att en av städerna man kan vandra runt i är självaste Venedig :3

 

För att hajpa det ännu mer har Ubisoft släppt tre prolog-filmer på respektive 15, 9 och 15 minuter. Filmerna är riktigt grymt gjorda med ett otroligt bra skådespeleri för att vara något som fötts ur ett spel.

 

Del 1:

Del 2:

Del 3:

 

Alla är i högsta hd-kvalitet på Youtube och går att kolla på i fullskärm utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv gillade jag det där "repetitiva". Förstås spred jag ut mitt spelande över några månader, och det var lite väl många uppdrag att göra, men stämningen var så underbar i Acre, Jerusalem och Damascus att fördröjningen bara var till det goda.

 

Var faktiskt inne på El-giganten igår för att köpa spelet. Överallt i tunnelbanan sitter reklamaffischer som säger att spelet är "ute nu", men tydligen är bara lögn och lurendrejeri. Man tycker de kunde ha koll på utgivningsdatumet, de där reklamnissarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag fick både possitiva och negativa intryck av ettan. Tyckte spelet i sig var riktigt bra, jag gillade spelmekaninken, grafiken o allt sånt där men det negativa var uppdragen. i varje stadsdel samma sak. sätt dig på en bänk, döda 4 vakter osv.

Det blev snabbt väldigt enformigt att göra samma sak om och om igen, var egentligen bara själva lönnmorden som förde storyn frammåt som sken i spelet.

Detta verkar de ha åtgärdat i 2an så jag måste säga att jag är en smula instresserad av det.

 

Just nu har inte jag världens bästa ekonomi dock så jag kommer inte köpa det dag ett för 700kr men det är definitivt ett spel som jag kommer plocka upp sen när det gått ner lite eller jag hittar det begagnat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, precis. Storyn fångade mig riktigt bra, och jag stod ut med all repetition just pga storyn. Ettan kändes inte riktigt färdig, utan var mer som om de jobbat bra på grunderna genom att skapa en härlig spelvärld och bra ryggrad i.o.m storyn. Men sen stressade de igenom med själva spelmekaniken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Assassin's Creed har väl ändå alltid handlat om en huvudperson som kan allt? Det vore lite konstigt om Ezio inte kunde klara åtminstone ett dussintal skurkar helt själv. Nog för att jag själv brukar springa därifrån, eftersom de nya sätten att komma undan och gömma sig är så härliga.

 

Fast tvåan känns väl i ännu högre grad än ettan som om det ligger i gränslandet mellan film och spel. Det är faktiskt svårt att se på karaktärerna som figurer i ett spel och inte riktiga skådespelare ibland. Speciellt så för Ezios pappa, som ju var med i en film före Assassin's Creed 2s händelser.

 

Hoppas alla har sett kortfilmen i fråga, förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...