Hoppa till innehåll
Anime.se

Hanamaru Youchien


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

29618.jpg

 

En otroligt mysig anime. Tsuchida är en ung man som börjat sin första dag som funktionel arbetare i samhället. Hans första dag resulterar i en försovning och kärlek vid första ögonkastet:

 

snapshot20100112124852.jpg

 

Notera att tjejen ovan röstas av Erino Hazuki som gjort ingen mindre än självaste Akari i Aria <3<3<3

 

Serien börjar riktigt bra, och jag kommer lugnt att följa denna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den här har intresserat mig ett tag av två anledningar: Produktionsstudion är Gainax, och regissören är Seiji Mizushima, snubben som har regisserat bland annat Fullmetal Alchemist och Gundam 00 -- en del serier som måhända inte är perfekta men ändå har lite substans. Jag väntar mig inget speciellt (t.ex. ett "Gainax-slut"), men jag är lite nyfiken på varför Mizushima ville regissera den här. Har den några kvaliteter bortom sött fluff, eller är det bara arbete för brödfödan? Det får framtiden avgöra.

 

Okej första avsnitt. Lite sött, men samtidigt lite äckligt att barnen ser ut som typ Potemayo.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 2

Serien växer på mig. Första avsnitt var inte speciellt mycket att ha tycker jag och jag gillade inte Tsuchidas karaktär. Men han växte ett snäpp i och med avsnitt två. Den lilla flickan Hiiragi var riktigt guld det här avsnittet och det var kul att se hur hon läxade upp den lilla killen och att även Tsuchida fick sig några tankeställare.

 

Serien är dock inte riktigt som jag hade föreställt mig men den är inte tråkig. Men kanske lite väl lik KnJ. Absolut inte lika utmanande med annars rätt lika. Jag hoppas att Tsuchida kan komma in i sin roll som lärare mer och snabbare, bra mycket snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Otroligt underhållande serier med bedårande karaktärer. Jag kommer nog bara följa denna och Sora no Woto den här säsongen.

 

Två

Andra delen med Hiiragi och Kenji var väldigt gullig, satt och log som en idiot hela tiden.

 

Kommer vi måhända ha en ny outrosekvens att se fram emot varje vecka? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Två

Kommer vi måhända ha en ny outrosekvens att se fram emot varje vecka? :D

 

Det där glömde jag att nämna och jag hoppas verkligen på det. Hoppas att det blir likt Sora no Otoshimono där man bytte ED till varje avsnitt. Det var riktigt underhållande. Gillade verkligen veckans avslutningsscen och låt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...