Hoppa till innehåll
Anime.se

Blade of The Immortal


kanaljen
 Share

Rekommenderade inlägg

erm.... det va inte det jag menade.......geez.. :| jag menar hur den är tecknad inte hur blodig eller hur gullig den är... vad jag menar är att den tecknas lite mer som om den vore skissad typ.... inga jämna linjer direkt ( riktigt snyggt stil tycker jag )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den kanske passar som ganimé. (För alla de som var och hörde på Toei Animations symposium på Tokyo Style)

 

En liten fråga från oss som inte var där...

 

Va e de för nåt??

 

Det är i princip att man använder sig av stillbilder och ljud för att berätta storyn. Iom detta kan man kosta på sig mycket mer per stillbild eftersom man inte behöver animera lika mycket. Det blir mer som en bok där man lämnar mycket åt åskådarens egen fantasi.

 

Utav det som visades upp tyckte jag det verkade som att det skulle kunna bli riktigt bra för skräck iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tvärtom tror jag att Blade skulle funka skitbra som ganimé. Det som Toei visade upp var förvisso mer "berättarröst till bilder", men jag tror nog att det skulle funka att göra det lite mer actionbetonat också.

 

Fast... mankan ju också fråga sig "varför"? Blade of the Immortal är så otroligt snygg i serieform att det nästan känns dumt att översätta det till någon annan form.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jamen man kan ju i princip bara ta bilderna direkt från mangan, kanske addera lite stämningsfull färg (gärna monokromt eller i jordfärger om jag finge bestämma) och så berättarröst, tal istf pratbubblor, smaskiga ljudeffekter och så. Det skulle knappast bli dåligt!

 

(Tillägg):

Personligen ser jag det här med "Ganime" ungefär som motsvarigheten till en talbok. Det är mer än en vanlig bok, men inte lika omfattande som en filmatisering av en bok.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...