Hoppa till innehåll
Anime.se

Battlefield: Bad Company 2


Pthia
 Share

Rekommenderade inlägg

Såg inte att det fanns en tråd om detta spelet så jag tyckte det var dags att skapa en nu iom att det snart släpps.

Demot släptes ju hur som hälst igår på xbox live och jag har kört några rundor igår och här är några plus o minus som jag upplevde efter att ha spelat en stund.

 

Minus #1: Det är nu mera själv regenererande (e d där ens ett ord? :) ) liv ist för som det var innan. Detta tycker jag är väldigt synd då det första bad company var ett av de få konsoll fps som fortf använde sig av det gamla systemet där man inte fick tillbaka liv efter en liten stund.

Det tar iofs längre till att få tillbaka sitt liv än i de flesta andra spel men det tar fortf bort vitsen med att gå försiktigt fram då man bara kan storma in i ett hus o skjuta ner 2 pers sen sätta bakom en vägg en stund o sen springa ut med fullt liv.

 

Minus #2: Ingen mer teamkilling. Inte för att jag uppmanar folk till det men gör man ett misstag så gör man, och står det 3 vänner o en fiende i en dörröppning så kan man bara ösa på det är ingen risk man råkar skada sina kompisar endå. Det går dock att döda sina lagkamrater genom att köra över dem och troligtvis även med tanks osv (har inte provat) men med vanliga vapen går det inte)

 

Minus #3: Killcam. Jag förstår inte varför folk vill ha detta i ett spel, vill man campa har man full rätt till det tycker jag utan att den man dödar ska få se precis var man sitter :/ Nu är den iofs betydligt mindre avslöjande än i t.ex mw2 men jag tycker fortf inte om den.

 

Plus #1: Det är nu toggle run ist så man slipper hålla joysticken nedtryckt hela tiden för att springa, välkommet imo.

 

Plus #2: Attakerarnas spawn point anses nu vara utanför banan för försvararna så man slipper ha halva fiendens lag som campar spawn som kunde vara fallet på vissa banor i det första spelet.

 

Plus #3: Man kan nu välja vilken grupp medlem man vill spawna vid vilket var väldigt irriterande att man inte kunde i första spelet.

 

Allt som allt så tycker jag att det mer käns som mw2 med fordon än som battlefield och jag var lite besviken på demot faktiskt, jag hade även väntat mig ett större lyft i grafiken men det spelar mindre roll så länge gameplay är bra.

 

Jag kommer nog dock införskaffa spelet ändå då jag är lite sugen på ett nytt fps till boxen då jag inte spelat något på länge men jag tycker att de avviker lite väl mycket från battlfield känslan för att blir för mycket mainstream :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ser också fram emot det här spelet. Men inte pga MP utan ser fram emot att få spela SP. Första Bad Company hade en riktigt gedigen och medryckande handling och karaktärer. Eller, handlingen var väl lite sisådär men karaktärerna var riktigt bra och älskvärda. Detta skiljer sig stort från MW och MW2 som verkligen har noll känsla för sina karaktärer i min mening.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...