Hoppa till innehåll
Anime.se

Amagami SS


McDunk
 Share

Rekommenderade inlägg

25259l.jpg

 

 

 

Type: TV

Episodes: 24

Status: Currently Airing

Producers: AIC

Genres: Romance, School

Duration: 24 min. per episode

Rating: PG-13 - Teens 13 or older

 

Ja nu har sommar säsongen dragit igång och Amagami SS är en av dom som går just nu för oss Romance intresserade.

 

Det jag vet om denna serie är att dom har gjort serien från spelet " iaf vad jag har hört"

Handlar om en kille som fick sitt hjärta brustet av en tjej som han hade en date med på Julafton men som aldrig kom.

 

Annars låter detta som en helt vanlig Romance serie doc så gav första episoden ett väldigt bra intryck iaf hos mej.

Och som den stora romance älskare jag är så hoppas jag mycket på denna .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Taget från ANN:

 

A second-year high school boy finds himself uneasy during Christmas time due to an experience in the past. However, this year at Christmas, he gets his last chance to ask out a graduating female senior named Haruka Morishima — or one of several other classmates. The story of the anime will be arranged in an omnibus format, with each heroine getting her own version of the story animated. Each heroine will sing her own version of the ending theme song.

 

Jag var först lite intresserad av vad detta kunde vara för något men blev lite skeptiskt till det när varje tjej skulle få sin story animerad. Ska de klämma in för många rutter från spelet (som jag antar att de menar) på så få avsnitt kan det kanske bli lite... ja hum nu har jag inte spelat källmaterialet så ska inte uttala mig men det känns ändå bättre om de fokuserat på en eller kanske två st.

 

Men dina första intryck är bra då McDunk? Du kan efter avsnitt ett rekomendera den än så länge? Kan du nämna någonting som det påminner om eller det e för tidigt för det än?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Taget från ANN:

 

A second-year high school boy finds himself uneasy during Christmas time due to an experience in the past. However, this year at Christmas, he gets his last chance to ask out a graduating female senior named Haruka Morishima — or one of several other classmates. The story of the anime will be arranged in an omnibus format, with each heroine getting her own version of the story animated. Each heroine will sing her own version of the ending theme song.

 

Jag var först lite intresserad av vad detta kunde vara för något men blev lite skeptiskt till det när varje tjej skulle få sin story animerad. Ska de klämma in för många rutter från spelet (som jag antar att de menar) på så få avsnitt kan det kanske bli lite... ja hum nu har jag inte spelat källmaterialet så ska inte uttala mig men det känns ändå bättre om de fokuserat på en eller kanske två st.

 

Men dina första intryck är bra då McDunk? Du kan efter avsnitt ett rekomendera den än så länge? Kan du nämna någonting som det påminner om eller det e för tidigt för det än?

 

Alltså, jag gillar skarpt första avsnittet. Lugn, lugn humor och sköna mjuka färger, härlig omgivning. Lugn början iaf, inte alls för speedad början.

Alltså, även fast det bara har gått 1 avsnitt så rekomenderar jag denna, fatiskti, lite svårt att förstå men första avsnittet gav mig ett sånt bra intryck.

 

Hmm nånting det påminner om hmm, du får vänta på svar på den frågan Phtia :)

 

Doc så tror ajg denna kommer bli lite som Clannad, Lite sorgens av sig. Då första avsnittet visar detta. Allt jag kan säga nu, ska se om EP 1 ikväll och kolla lite NOGRARE ^^

 

 

EDIT: Kan också säga, att denna Anime har tusan den bästa OPENINGEN som jag hört. gudomlig. bara openingen säger till min hjärna att något underbart kommer att hända i serien. d: känner det! typ som, " Heeeman I got the power" haha ^^ ! återkommer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 8 months later...

Jag drog mig för att se klart serien ett tag, eftersom varje akt innebär en "reboot" och ingen akt har något överläge: när det inte finns en "vinnare", så får det ingen akt att bli "den sanna". Då var det bättre att vänta mellan akterna så att "THE END"-känslan hinner lägga sig.

 

De olika tjejerna -- skolidolen, tjejkompisen, moé-bruden, sporttjejen, barndomskamraten, klassrådsordföranden och en doldis -- var okej. Inget revolutionerande, men inte bara 2D-moé-plattityder. De hade lite mer djup som karaktärer än så. De sju berättelserna var inget imponerande heller -- killen träffar tjejerna, han hjälper dem eller de hjälper honom, kanske något mindre problem, de blir kära -- men det gick an. Jag uppskattade att det inte var så mycket snusk. Istället får vi några mer implicita erbjudanden, vilket var en kul grej. (Slicka knäveck, härligt småperverst...!) Fin design, och jag gillade öppningslåtarna.

 

6/10.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...
  • 3 months later...

Crunchyroll skriver att serien ska få en ny "säsong".

 

Vad i hela friden kan det betyda när det gäller en reboot-baserad serie som Amagami SS? Finns det tjejer de inte har täckt? :S

 

Vad jag läst Sceleris så kommer det inte bli några nya karaktärer, det kommer bli en uppföljare med samma personer om jag själv inte har läst fel.

 

Så jag sitter redan spänd och väntar på säsong 2 :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är det som är så lustigt: alla av akterna har ju redan fått sitt slut i första serien. En del visade ju till och med hur det blev flera år senare. Jag tror inte att de tar vid där de redan är gifta och har barn. Förvisso kan de utspela sig efter de blev ihop men före de gifter sig, men det låter ju inte så spännande.

 

Nåja. Poängen med serien är förvisso inte att vara spännande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Den här får dubbla som Amagami SS Plus-tråd också.

 

Förvisso kan de utspela sig efter [aktens slut] men innan [aktens "åratal senare"-epilog], men det låter ju inte så spännande.

Och så blev det: tillbaka till skolan igen. Och det är inte så spännande. Men serien är fortsatt okej där det räknas (för sin genre): söta flickor. Ayatsuji, tillsammans med Morishima och Kaoru, är bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Har just i brist på annat börjat snegla på den här då jag såg att en säsong 2 började nu... Får hålla med Sceleris inledande kommentarer om serien. Att det handlar om samma kille som i olika varianter får ihop det med alla brudarna kändes mycket konstigt och inte så lite knäppt att göra en serie av. Det går säkert ann i ett spel men som serie? Har bara kommit halvvägs än men jag måste ju säga att varje liten miniserie har ju varit smått underhållande även om jag tycker konceptet i sig suger. Passar säkert någon antar jag eftersom det kommer en uppföljare nu.

Men den där killen är helt klart kinky! :surprised: Kyssa knäveck... den var ny! You dirty boy!!! :reallyhappy:

 

Men hur i helvete kan det funka med en säsong till av exakt samma??? Nåja, jag får väl se efter då när jag spanat klart på första säsongen. Men jag är allvarligt skeptisk...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...