Hoppa till innehÄll
Anime.se

Kommer det mer Gundam?

bonum22

Rekommenderade inlÀgg

kommer det komma nÄn ny Gundam serie eller var gundam 00 sista?

De slÀpper Gundam Unicorn med ett par mÄnaders mellan rum, sen ska gundam 00 filmen komma och gundam seed filmen. Och oddsen att det inte kommer fler gundam-serier efter dem Àr vÀldigt lÄga, gundam Àr ett alldeles för stort, kÀnt och inkomstdrivande mÀrke.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

k

har en annan frÄga ocksÄ om nÄn som kan nÄn hört mer om macross om det kommer mer eller var frontier sista

Förutom den andra Frontier-filmen finns det inga tecken pÄ att det ska komma nÄgot mer. Dock sÄ vet man aldrig om det Àr den defenitivt sista, mellan Zero och Frontier var det 4 Är precis som det var mellan Macross 7 Dynamite och Zero. SÄ, med tidigare dessa som mÄttstock sÄ kanske vi kommer se en ny Macross Är 2014.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

• 9 months later...

PÄ Crunchyroll stÄr att lÀsa att Bandai ska introducera nÀsta Gundam-serie: miljö, handling, mecha, karaktÀrer och sÄ vidare. SÄ det lÄter ju som att det blir en ny "franchise", med ny tidrÀkning och allt sÄnt: den senaste var AD-tidrÀkningens Gundam 00.

Regissören av Gundam 00 sÀger för övrigt att flera ur arbetslaget, dock inte han sjÀlv, arbetar pÄ det nya verket.

Vad skulle ni vilja se i en ny Gundam-serie?

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Och dÄ var det sagt: i höst kommer Brave Mobile Soldier Gund-

FörlÄt, Gundam AGE. Verkar bli en barnserie: kolla bilderna (bild 1, bild 2, bild 3). Mangaversionen kommer att gÄ i tidningen CoroCoro Comic, som haft/har serier som Beyblade, Pokemon, Duel Masters, Mushiking och andra varumÀrken som lanserats i en drös format för barn.

Hoppas att seriens första slutlÄt gÄr typ "Anime da! Anime da! Honto no koto sa!"

KÀlla och bilder: dtshyk pÄ MAL.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Jag tror mitt största problem med Gundam AGE Àr nog att franchisen hamnat i en ond cirkel av att "sÀlja gunplas". Sedan SEED har det varit vÀldigt populÀrt att köra flera olika Gundams i sin line-up. 00 hade fyra olika gundams i sina ledande roller, som sedan blev Ànnu fler nÀr de uppgraderades och gav Sunrise/Bandai Ànnu större chans att sÀlja Ànnu fler modeller!

I slutÀndan ser det dock ut som en serie för "tweens" som en twittrare sa. Men i samma veva förklarade han sina tankar pÄ följande sÀtt ocksÄ;

"There's disappointment, yes. But I want to look on the brighter side in that it's an attempt to diversify revenue sources and ensure the continued longevity of the franchise. & if it survives, the wants of traditionalists like us will be met."

Om sÄdant Àr fallet kan jag förstÄ Sunrise.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

SjÀlv tyckte jag att redan Z Gundam var en rÀtt dum (men vÀlgenomförd) idé. Vissa kanske tycker att en ny kalkon-Gundam Àr bra för att det ger pengar till en eventuell ny UC-Gundam, men redan UC-universat Àr onödigt överlastat.

Varför inte en ny Ideon eller Xabungle, bortsett frÄn att det ocksÄ vore en dum idé?

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

FörlÄt' date=' Gundam AGE. Verkar bli en barnserie: kolla bilderna (bild 1, bild 2, bild 3). Mangaversionen kommer att gÄ i tidningen CoroCoro Comic, som haft/har serier som Beyblade, Pokemon, Duel Masters, Mushiking och andra varumÀrken som lanserats i en drös format för barn.[/quote']

Oh herregud...seriöst? Göra gundam till en barn anime, nu Àr jag besviken pÄ Sunrise

NÄja posivtiv sak Àr att... gundamen ser..okey ut, ser ut som en mix mellan Gundam rx-78 och Gundam Exia och den röd versionen pÄminner mig lite om Gundam Maxter frÄn G Gundam, men förutom det sÄ har jag verkligen inget hopp om detta...Dem ska visst till och med göra sÄ att model kiten kan bli ihopsatta av barn :tireddrop:

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

• 2 weeks later...

FrÄga mig inte hur, frÄga mig inte varför, men Mobile Suit Gundam: The Origin ska fÄ en animéversion.

För den som inte vet Àr Gundam: The Origin en manga som gÄtt frÄn 2002 till nu, tecknad av Yoshikazu Yasuhiko, karaktÀrsdesigner och animationschef pÄ original-Gundam frÄn 1979. Det knasiga Àr att Gundam: The Origin, sÄ vitt jag vet, Àr en ganska rak mangaversion av just original-Gundam frÄn 1979, sÄ dÄ innebÀr det vÀl i praktiken en remake? :blank:

idrougge om 3... 2... 1...

Spoiler
KG4rL.jpg
LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Jag ser ett stort problem med det hÀr, och det Àr budgeten. YAS tecknade nÀstan ihjÀl sig pÄ original-Gundam, och sedan dess har han mig veterligen gjort en (1) tv-serie samt nÄgra filmer. Utan Yasuhikos teckningar blir en filmatisering helt meningslös, och frÄgan Àr om produktionen hÄller en takt dÀr han kan medverka pÄ ett meningsfullt sÀtt.

Sen kommer den nog att se rÀtt Àcklig ut ÀndÄ, tack vare alla tekniska framsteg som vietnamesiska bakgrundstecknare och koreansk genga.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Jag stÀller mig positiv. Med tanke pÄ hur bra Unicorn nu varit, och med ett antagande att det troligtvis kommer bli en OVA och inte en serie, sÄ kan det hÀr bli hur bra som helst. Jag har inget emot att se en remake av originalet, dÄ den fortfarande stÄr mig kÀrt om hjÀrtat. Som jag förstÄtt skiljer ju sig The Origin frÄn originalet ocksÄ, sÄ jag ser fram emot att se skillnaderna!

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

• 3 months later...
Denna information som jag hittade om Ring of Gundam fÄr det att lÄta Ànnu mer som att G Reko och Ring of Gundam kan vara beslÀktade: Ring of Gundam utspelar sig lÄngt efter UC-tiden och innehÄller rymdhissar. Dessutom har ju Tomino pratat om att göra Ring of Gundam till en film, om han hittar sponsorer.
LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

• 1 year later...
FrÄga mig inte hur, frÄga mig inte varför, men Mobile Suit Gundam: The Origin ska fÄ en animéversion.

För den som inte vet Àr Gundam: The Origin en manga som gÄtt frÄn 2002 till nu, tecknad av Yoshikazu Yasuhiko, karaktÀrsdesigner och animationschef pÄ original-Gundam frÄn 1979. Det knasiga Àr att Gundam: The Origin, sÄ vitt jag vet, Àr en ganska rak mangaversion av just original-Gundam frÄn 1979, sÄ dÄ innebÀr det vÀl i praktiken en remake? :blank:

Det tog ovÀntat lÀnge, men nu har den Àntligen fÄtt ett datum. Eller snarare ett Är: 2014 ska The Origin komma.

Datumet (Äret) visade sig vara falskt.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

• 5 months later...

Gundam Creator Yoshiyuki Tomino's Newest Series Slated for 2014-2015 skriver Crunchyroll. G Reko? (Red.: en liten bild pÄ ANN.)

Den som Àr otÄlig kanske, kanske, kan ge sig till tÄls med Gundam Build Fighters, en anime om att bygga plastmodeller av Gundam-robotar. Typ som Model Suit Gunpla Builders Beginning G.

Redigerad av Sceleris
LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

• 3 months later...

Sunrise har ansökt om ett varumĂ€rke, "ïŒ§ăźăƒŹă‚łăƒłă‚źă‚čタ", G no Reconquista. (Troligtvis G-Reco.) "Reconquista" Ă€r de europeiska kungarnas Ă„tererövring av Ibiriska halvön (Spanien, Portugal etc) frĂ„n muslimerna under medeltiden, och som kĂ€llan sĂ€ger sĂ„ stĂ„r det för att vinna tillbaka mark och Ă€ra. Tolka titeln som ni vill.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

• 4 months later...

Det hölls ett Gundam-evenemang dÀr de pratade om nya projekt.

Gundam Reconguista of G / G-Reco: Tomino regisserar, det utspelar sig efter UC-tidslinjen, kommer hösten 2014.

Gundam the Origin: Animeversionen kommer inte att ÄterberÀtta mangaversionen, som i sin tur var ett ÄterberÀttande av original-TV-serien frÄn 1979; animerade Gundam the Origin kommer att behandla berÀttelsen om Chars ursprung i form liknande den som Gundam Unicorn. Fyra delar, första delen ute vÄren 2015.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Oho, Origin kommer förhoppningsvis bli intressant, kommer den vara i OVA form precis som Unicorn (med andra ord hur lÄng tid som helst mellan delarna)?

Tv-seriens stil pÄminner pÄ nÄgot vÀnster mig om Eureka seven och den verkar vara lite mer i stil med de "vanliga" gundamseriena till skillnad frÄn build fighter och förhoppningsvis bÀttre Àn gundam age. 

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter