Hoppa till innehåll
Anime.se

Några ord som jag vill veta :D


Yrat
 Share

Rekommenderade inlägg

Har aldrig spelat det spelet men jag kan våga mig på en gissning. Det låter som det är kisama ka och omae ka. Beroende på situation kan de tolkas lite olika men om det sägs till någon man ska slåss mot så kan man nog tolka det som "Är det du din...?" eller liknande sagt med smått förakt. Kisama och omae betyder ungefär "du" fast ohövligt. Åtminstone för mig känns dock kisama värre och mer vulgärt än omae.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fajto! Fajto! Fajto! :D

Skämt å sido, det beror mycket på vilken sorts fight man menar. Tatakai är ett vanligt ord men pratar man om slagsmål med nävar kan naguriai användas. Finns många ord alltså. Jag är ingen fighting-älskare och jag kollar aldrig på sådan anime, spelar aldrig sådana spel osv. så jag är inte speciellt insatt i vad man använder för termer och sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Har inte spelat Tekken 4 på jättelänge,har för mig att dte var det spelet som min brorsa förstörde xD

 

Men iallafall.Eftersom jag är så lat (skäms på mig),tänker jag bara ge dig addressen till en sida där man helt enkelt kan skriva in orden och sedan få fram översättningen.Eller om det var det engelska ordet man skrev in :/ Jaja.Jag har för mig att adressen är suteki.nu/translator

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...

I japanska verran utav dragonball heter Gokuus moln Kintoun.

Tyskarna ändrade det utav någon anledning till Jindujun.

Detta stannade sedan kvar i den svenska utgåvan då den som känt är översatt från tyska!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...