Hoppa till innehåll
Anime.se

Mawaru Penguindrum


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

mawaru_penguindrum_03_thumb.jpg?t=1311604587

 

vsmV9.png 5bMQz.png

QAKP4.png wgUMb.png

u6hIe.png

 

Efter bara tre avsnitt älskar jag verkligen den här serien och kände att det var dags att ge den lite mera uppmärksamhet här på forumet. Så här långt så är det svårt att se vad exakt den här serien kommer att vara för typ. Är det ren och skär komedi eller en blandning mellan drama och komedi med inslag av lite mystik? För varje avsnitt som gått har det känts som man är indragen i något nytt.

 

Det handlar om tvillingarna Shouma och Kanba samt deras syster Himari. Himari har en mystisk sjukdom som verkar obotlig. Detta låter väl kanske inte speciellt intressant förens man sett hela första avsnittet skulle jag våga påstå. Det är som sagt var svårt att säga för vem den här serien skulle passa för just nu, men den har något intressant på gång. Så har man inte sett något av serien ännu så rekommenderar jag starkt att se första avsnittet.

 

Avsnitt: 24

Genre: Mystik, komedi, drama

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det viktiga med Mawaru Penguindrum så här i början tycker jag är att komma ihåg att serien är Kunihiko Ikuharas första animéskapelse sedan Utena-filmen 1999! :colonthree:

 

Jag har inte sett längre än avsnitt 1 ännu. Jag gillar Överlevnadsstrategi-scenen så mycket att jag liksom inte behöver se vidare ännu. :konata:

 

NAAAAAADIIIIIIIINE!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte sett längre än avsnitt 1 ännu. Jag gillar Överlevnadsstrategi-scenen så mycket att jag liksom inte behöver se vidare ännu. :konata:

 

NAAAAAADIIIIIIIINE!

 

Haha, jo tack. Den kommer de långt med faktiskt. :konata:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 8 months later...

Har gluttat klart på Mawaru Penguindrum. Blev ganska besviken på hur den mynnade ut i slutet. Allt blir bara en stor röra. Den senare biten av handlingen har knappt någon anknytning alls till hur serien började, jag vet inte vilka händelser som är väsentliga, hälften av karaktärerna är skvatt galna, och en del saker vet jag inte ens om de faktiskt händer eller bara är någon sorts metafor. I slutet började jag också störa mig mer på humorn än tycka om den, för den kläms in i alla möjliga scener, även de fullständigt gravallvarliga. Många saker tycker jag inte förklaras tillräckligt alls, som till exempel var de små pingvinerna kommer ifrån. Jag tror inte ens de gjorde någonting förutom när Kanba satte en videokamera på en, så jag antar att deras största syfte var att synas för publiken. Ibland slänger serien in scener utan att sammankoppla dem med handlingen över huvud taget, för den är bara efter temat som scenen representerar.

 

För min del tror jag att Pingdrum fokuserade för mycket på karaktärernas relationer (som imponerade mig föga) och att vara konstig istället för att väva ihop en faktisk handling. Det verkade inte vara fallet så som serien började, så jag blev, som sagt, ganska besviken. Jag skulle nog inte ha röstat på den i AAA.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...