Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om anime att se


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Dessutom har jag en förkärlek till lite mystiska, och lite poetiska Amine. Jag gillade verkligen Kino's Journeys, på grund av den underbara lugna stämning som finns genom den animen, jag gillade även Air (dock inte riktigt lika mycket) på grund av samma sak.

 

Om du söker något i den här stilen rekommenderar jag varmt Natsume Yuujinchou. Den är stämningsfull och harmonisk, med varma och intressanta karaktärer. Kino's Journeys är en ganska annorlunda anme och jag har inte lyckats hitta något som riktigt liknar den, men Natsume Yuujinchou är den serie som lyckats bäst hittills.

 

En annan serie som gav mig en liknande känsla som Kino-animen är Jing - King of Bandits. Jing och hans fågelpartner (och tillika vapen) Kir påminner mycket om motorcykeln Hermes och Kinos relation som följeslagare och vänner. Serierna är båda episodiska och berättar en historia åt gången. I Kino's Journeys undersöker Kino varför världen är så grym till sin natur, medan Jing undersöker var världens egentliga skönhet ligger. Jag tycker att Jing kompleterar Kino väl på det sättet.

 

Så för att sammanfatta vad jag helst söker så är det en relationsdramer (Harem, kille-tjeje, kille-kille tjeje-tjej spelar inte så stor roll. :rolleyes: ) med genomgoda huvudkaraktärer. Men även Animer som har en härlig känsla efter man har sett dom.

 

Det första som poppar upp i skallen efter att ha läst detta är Card Captor Sakura. Den uppfyller nog bäst alla dina krav.

 

Sedan tycker jag att HunterxHunter, där huvudpersonen Gon är en riktigt genomgod karaktär, passar in.

 

Slutligen vill jag även slänga in en rekommendation för Vision of Escaflowne (framförallt TV-serien. Den balanserar goda karaktärer och deras (inte alltid lika goda) ändamål på ett riktigt imponerande sätt. Huvudpersonen är en god person som vill göra rätt, men som ofta får kämpa för att inte vara självisk. Och stämningen när man ser den här serien är svår att överträffa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dessutom har jag en förkärlek till lite mystiska, och lite poetiska Amine. Jag gillade verkligen Kino's Journeys, på grund av den underbara lugna stämning som finns genom den animen, jag gillade även Air (dock inte riktigt lika mycket) på grund av samma sak.

 

Om du söker något i den här stilen rekommenderar jag varmt Natsume Yuujinchou. Den är stämningsfull och harmonisk, med varma och intressanta karaktärer. Kino's Journeys är en ganska annorlunda anme och jag har inte lyckats hitta något som riktigt liknar den, men Natsume Yuujinchou är den serie som lyckats bäst hittills.

 

Här krävs bara ett namn, på en serie. Det är följande: Mushishi. Gillar man både Natsume och Kino's Journey känns Mushishi nästan som en given.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så det jag mest söker efter är relations draman och helst sorgliga sådana. Varav Kimi ga Nozomu Eien, Elfen leid, Kare kano och Shuffle! var några jag verkligen gillat. Jag tycker även historier som Love Hina är helt OK.

Om man bortser från serierna som Qvarfordt tipsade om så kan jag rekomendera följande:

Ef - A tale of Memories

Ef - A tale of Melodies

True Tears

Kimi Ga Nozomu Eien - Next Season

Kimikiss Pure Rouge

Clannad After Story (Den sorgliga delen av serien som Qvarfordt tipsade om)

 

De 2 förstnämnda var mycket bra enligt mig och gillade du Kimi ga nozomu eien så kommer du garanterat gilla dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

quote="Qvarfordt"]

Det låter som att du skulle gilla Air, Clannad och Kanon (2006). De är alla gjorda av samma studio och är baserade på Visual Novels från samma företag. Sedan tycker jag även att du ska kika på Strawberry Panic.

 

Jag har sett både Air, Clannad och Kanon och de var mycket bra. så ska kolla upp Strawberry Panic.

 

Om du söker något i den här stilen rekommenderar jag varmt Natsume Yuujinchou

 

En annan serie som gav mig en liknande känsla som Kino-animen är Jing - King of Bandits

 

Det första som poppar upp i skallen efter att ha läst detta är Card Captor Sakura. Den uppfyller nog bäst alla dina krav.

 

Sedan tycker jag att HunterxHunter, där huvudpersonen Gon är en riktigt genomgod karaktär, passar in.

 

Slutligen vill jag även slänga in en rekommendation för Vision of Escaflowne (framförallt TV-serien.

 

Ska kolla upp dem, speciellt Natsume Yuujinchou, tack för så genomgående beskrivningar.

 

 

Här krävs bara ett namn, på en serie. Det är följande: Mushishi. Gillar man både Natsume och Kino's Journey känns Mushishi nästan som en given.

 

Låter också som en bra anime ska kollas upp!

 

Om man bortser från serierna som Qvarfordt tipsade om så kan jag rekomendera följande:

Ef - A tale of Memories

Ef - A tale of Melodies

True Tears

Kimi Ga Nozomu Eien - Next Season

Kimikiss Pure Rouge

Clannad After Story (Den sorgliga delen av serien som Qvarfordt tipsade om)

 

Har sett Clannad After Story och True Tears, båda passade min smak så ska kolla upp de andra också.

 

De 2 förstnämnda var mycket bra enligt mig och gillade du Kimi ga nozomu eien så kommer du garanterat gilla dessa.

 

Jo Kimi ga Nozomu Eien och Elfen leid var lite i sin egen klass. Men det jag gillade med Kare kano var hur de fokuserade på två karaktärer i ett förhållandet. Shuffle! var väl precis som de flest Harem anime men jag gillade den extra bara för att jag älskade huvudkaraktären speciellt som liten och för att jag verkligen tyckte om en av tjejerna.

 

Tack så jättemycket för alla tips! Ska definitivt kolla upp dom!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Clannad After Story (Den sorgliga delen av serien som Qvarfordt tipsade om)

Men att se Clannad After Story före Clannad är lite fail ^^

 

Jo men jag skulle va lite rolig o påpeka att det var 2 olika serier även om Qvarfordt garanterat menade båda 2 när han skrev upp Clannad :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej jag skulle vilja se en anime som samurai deeper kyo, alltså det ska vara snuygg käraktär design, samurajer med super krafter och väldigt allvarlig. Bra musik är ett stort plus

Här är en lista som ni inte ska nämna samurai 7. soul eater rurouni kenshin.

 

Det ska inte vara mecha, det ska helst utsperla sig i samuraj tid(vad det nu är) det här var så detaljerat jag kunde komma på.

 

Sen vill jag se en mörk och mystisk anime som man inte förstår direkt, och massor av konsperationer.ingen meccha här heller. detta är två olika animer som jag söker alltså inte en mörk mystiks samuraj anime.

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej jag skulle vilja se en anime som samurai deeper kyo, alltså det ska vara snuygg käraktär design, samurajer med super krafter och väldigt allvarlig. Bra musik är ett stort plus

Här är en lista som ni inte ska nämna samurai 7. soul eater rurouni kenshin.

 

Det ska inte vara mecha, det ska helst utsperla sig i samuraj tid(vad det nu är) det här var så detaljerat jag kunde komma på.

 

Sen vill jag se en mörk och mystisk anime som man inte förstår direkt, och massor av konsperationer.ingen meccha här heller. detta är två olika animer som jag söker alltså inte en mörk mystiks samuraj anime.

Tack på förhand.

 

Samurai Champloo

Peacemaker Kurogane

Kurozuka

Blade of the Immortal

Shigurui

Bakumatsu Kikansetsu Irohanihoheto

 

Serier som kan vara intressanta, samuraier i allvarlig ton dvs.

 

Sen vill du ha en mystisk mörk anime som man inte förstår direkt. hmmm...

Chaos Head

Har iofs inte sätt den själv men om den är någon som visual noveln så är den väldigt mystisk och full av konspiration ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej jag skulle vilja se en anime som samurai deeper kyo, alltså det ska vara snuygg käraktär design, samurajer med super krafter och väldigt allvarlig. Bra musik är ett stort plus

Här är en lista som ni inte ska nämna samurai 7. soul eater rurouni kenshin.

 

Det ska inte vara mecha, det ska helst utsperla sig i samuraj tid(vad det nu är) det här var så detaljerat jag kunde komma på.

 

Sen vill jag se en mörk och mystisk anime som man inte förstår direkt, och massor av konsperationer.ingen meccha här heller. detta är två olika animer som jag söker alltså inte en mörk mystiks samuraj anime.

Tack på förhand.

 

Mörk och mystisk anime, då skulle jag föreslå death note. Väldigt bra anime!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter att ha sett Kanon 2006 som någon här rekommenderade jag om vill jag ha en annan serie som är ganska lik denna, om det finns?

Kanon var oehört bra och älskade den. Såg den på väldigt kort tid.

Clannad+Clannad After Story, Air?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter att ha sett Kanon 2006 som någon här rekommenderade jag om vill jag ha en annan serie som är ganska lik denna, om det finns?

Kanon var oehört bra och älskade den. Såg den på väldigt kort tid.

 

Da Capo tror jag du skulle gilla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter att ha sett Kanon 2006 som någon här rekommenderade jag om vill jag ha en annan serie som är ganska lik denna, om det finns?

Kanon var oehört bra och älskade den. Såg den på väldigt kort tid.

 

ef- a Tale of Memories och uppföljaren ef - a Tale of Melodies skulle kanske falla dig i smaken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag söker ett par nya serier att börja kika på.

 

Dom jag sett so far är Naruto, Hagane no Renkinjutsushi (Fullmetal Alchemist), Bleach och Death Note. Ska snart börja på Devil May Cry.

 

Men som sagt så söker jag fler anime serier. Det skall vara mycket övernaturligt i dom och dom ska "likna" dom som jag nämnt ovan.

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Death Note

Code Geass!

 

Överdramatiskt, klyschigt, intelligent katt-och-rått-aktigt politiskt spel i en framtid där ett alternativt USA ("Britannia") har invaderat och ockuperat både Japan och mycket annat av världen, och den i onåd fallne kejsarsonen Lelouch byter sida för att ta hämnd på sin fars imperium. 50 avsnitt, sändes 2006-2008 i två säsonger. Väldigt populär och uppskattad av många ty serien har något för alla smaker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag söker ett par nya serier att börja kika på.

 

Dom jag sett so far är Naruto, Hagane no Renkinjutsushi (Fullmetal Alchemist), Bleach och Death Note. Ska snart börja på Devil May Cry.

 

Men som sagt så söker jag fler anime serier. Det skall vara mycket övernaturligt i dom och dom ska "likna" dom som jag nämnt ovan.

 

Tack på förhand.

 

Fate/stay night! Kiba är inte helt fel heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Death Note

Code Geass!

 

Överdramatiskt, klyschigt, intelligent katt-och-rått-aktigt politiskt spel i en framtid där ett alternativt USA ("Britannia") har invaderat och ockuperat både Japan och mycket annat av världen, och den i onåd fallne kejsarsonen Lelouch byter sida för att ta hämnd på sin fars imperium. 50 avsnitt, sändes 2006-2008 i två säsonger. Väldigt populär och uppskattad av många ty serien har något för alla smaker.

 

 

Ska kolla det :) Tack :)

 

EDIT: Lelouch of the Rebellion eller Nightmare of Nunnally?

 

 

 

Jag söker ett par nya serier att börja kika på.

 

Dom jag sett so far är Naruto, Hagane no Renkinjutsushi (Fullmetal Alchemist), Bleach och Death Note. Ska snart börja på Devil May Cry.

 

Men som sagt så söker jag fler anime serier. Det skall vara mycket övernaturligt i dom och dom ska "likna" dom som jag nämnt ovan.

 

Tack på förhand.

 

Fate/stay night! Kiba är inte helt fel heller.

 

 

Då blir det att kolla det också ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...