Anhedoni Skrivet december 30, 2011 Anmäl Share Skrivet december 30, 2011 Vilka animeserier finns utgivna på dvd i Sverige? Vilka är på gång? Kriterier: PAL, svensk text Jag vill utöka samlingen, därav frågan. Hittills äger jag Berserk, Samurai Champloo och Silver Fang. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet december 30, 2011 Anmäl Share Skrivet december 30, 2011 Fruits Basket, Paranoia Agent och Serial Experiments Lain är dom jag känner till. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet december 30, 2011 Anmäl Share Skrivet december 30, 2011 307 titlar hittade den här =anime&price_1=&price_2=&subtitles=svenska&soundsystem_1=&soundsystem_2=&media_type=&distributor=&origin=&package=&PAL=1&action=search&type=movies&action=search&view=1&rec=0"]sökningen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 30, 2011 Anmäl Share Skrivet december 30, 2011 (redigerade) 3x3 Ögon AD Police Akira Amon Saga Animatrix Appleseed (1988) Appleseed (2004) Appleseed: Ex Machina Armitage III Bakugan Battle Brawlers Bakugan Battle Brawlers: New Vestroia Balatack Baldios Barefoot Gen Basilisk Beautiful Dreamer (Urusei Yatsura film 2) Belle och Sebastian Berserk Beyblade: Metal Fusion Black Lagoon Black Lagoon: Second Barrage Blood: The Last Vampire Candy Candy (10 avsnitt av 115 samt ett specialavsnitt) Captain Harlock in Arcadia Cardcaptor Sakura (film 1) Cobra (TV-serien) Cowboy Bebop the Movie Cyborg 009 (1979) Darkside Blues D'Artakan (ワンワン三銃士) Dead Leaves Death Note Den lille krigaren (安寿と厨子王丸) Det levande slottet (Ghibli) Digimon Digimon: Filmen DNAngel Dracula (闇の帝王 吸血鬼ドラキュラ) Dragon Ball Z (diverse filmer?) Eldflugornas grav Ergo Proxy Final Fantasy Unlimited First Squad Frankensteins monster (恐怖伝説 怪奇! フランケンシュタイン) Fruits Basket Fullmetal Alchemist (2003) Fullmetal Alchemist: The Sacred Star of Milos Full Metal Panic Futari Ecchi Galaxy Express 999 (sisådär 25 av 113 avsnitt?) Genshiken Georgie (ett antal avsnitt av 45) Get Backers Ghost in the Shell Ghost in the Shell: Stand Alone Complex Gilgamesh God Bless Dancougar Gonad the barbarian (SFロリータファンタジーアニメOME-1) Grand Prix (några avsnitt av 44) Gungrave Halo Legends Helen Keller Hellsing (TV-serien) Hellsing Ultimate I''s Pure Itsudatte My Santa Jag kan höra havet (Ghibli) Jakten på skattkammarön (どうぶつ宝島) Jin-Roh: The Wolf Brigade Jungle boy Kenya Kai Doh Maru Kapten Harlock Ken: The Great Bearfist (Hokuto no Ken; avsnitt ur serien?) Kikis expressbud (Ghibli) Kinos resa Kul i plugget (Hiatari Ryôkô) Kung Arthur (円卓の騎士物語・燃えろアーサー?) Lady Lady Lady Oscar (ベルサイユのばら) Laputa: Slottet i himlen (Ghibli) Last Exile Leda Legend of the Millenium Dragon Legender från Övärlden (Ghibli) Love Hina Lupin III (sex fristående avsnitt regisserade av Miyazaki) Lupin III: Babylons guld Lupin III: Fuma Conspiracy Lupin III den otrolige (ルパン三世 ルパンvs複製人間) Lånaren Arrietty (Ghibli) Macross: Filmen (1984) Macross Plus (OVA) Magister Negi Magi Memories Metropolis Min granne Totoro (Ghibli) Mina grannar Yamadas (Ghibli) Moldiver Mumintrollen Mästerkatten i stövlar (長靴をはいた猫) Nadja från de mystiska haven (filmen) Naruto Nausicaä från Vindarnas dal (Ghibli) Neon Genesis Evangelion New Dominion Tank Police Nils Holgersson () Ninja Resurrection Ninja Scroll (filmen) Ninja Scroll (serien) Oh! My Goddess Om du lyssnar noga (Ghibli) Orange Road: Superfamiljen Orguss 02 (OVA) Panda, Panda! (Miyazaki) Pandora (Cream Lemon) Papa to Kiss in the Dark Paprika Paranoia Agent Phantom Quest Corp Pinocchio (樫の木モック) Pokémon Pokémon: Filmen Pokémon 2: Ensam är stark Pokémon 3 Pokèmon 4-ever Pokémon: Arceus och livets juvel (劇場版ポケットモンスター ダイヤモンド&パール アルセウス 超克の時空へ) Pokémon: Darkrai slår till (劇場版ポケットモンスター ダイヤモンド&パール ディアルガVSパルキアVSダークライ) Pokémon: Giratina och krigaren från himlen (劇場版ポケットモンスター ダイヤモンド&パール ギラティナと氷空(そら)の花束 シェイミ) Pompoko (Ghibli) Ponyo på klippan vid havet (Ghibli) Porco Rosso (Ghibli) Ragnarök Rai: Grottpojken Remis äventyr (家なき子) Requiem from the Darkness Revolutionary Girl Utena: The Movie Robotech: Macross Saga (amerikansk omklippning) Rock'n'Cop (未来警察ウラシマン) Rymdens eldfågel (火の鳥2772愛のコスモゾーン) Sailor Moon Sailor Moon R Saiyuki Requiem Samhällets olycksbarn (ジャン・バルジャン物語) Samurai Champloo Sandybell School Rumble Serial Experiments: Lain Silver Fang Skriet från vildmarken (荒野の呼び声 吠えろバック) Sky Crawlers Slottet i Cagliostro Sonic X Space Adventure Cobra (filmen) Spirited Away (Ghibli) Spriggan Starzinger Steamboy Stjärnbrigaden (宙戦艦ヤマト) Stjärnsheriffen (星銃士 ビスマルク) Streetfighter Alpha: The Movie Streetfighter II: The Movie Submarine 707R Superbook (アニメ 親子劇場) Supernatural: The Anime Series Svansjön (世界名作童話 白鳥の湖) Tekkon Kinkreet Tenchi Muyo Teskedsgumman (スプーンおばさん) Tigermasken Tjejligan (Gall Force) Tokyo Godfathers Toward the Terra: Kampen om Jorden (Terra e) Transformers: Armada (超ロボット生命体トランスフォーマー マイクロン伝説) Trinity Blood Tummelisa (おやゆび姫物語) Två års ferier (十五少年漂流記) Ulysses 31 Unga kvinnor (若草の四姉妹) Vampire Hunter D: Bloodlust Weed: Silverfangs son White Fang (白い牙 ホワイトファング物語) Vexille: Framtidens agent Voltron xxxHolic & Tsubasa - The Movie Yu-Gi-Oh! Yu-Gi-Oh! Filmen Yu-Gi-Oh! GX Åskbåten (宇宙空母ブルーノア) Äventyrsskogen (メイプルタウン物語) Källor: Discshop, Daisuki, CDON, idrougge. De flesta går inte längre att få tag på, några har inte ännu släppts... men det funkar ändå som en (ofullständig!) lista över hur mycket som trots allt kommit ut i Sverige. Red.: Ja, alltså, listan innefattar så väl utgångna titlar, gamla VHS-utgåvor som filmer och är inte menad att vara helt användbar för trådskaparen -- då rekommenderas istället CDON- och Discshop-länkarna. Redigerad december 30, 2011 av Sceleris Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet december 30, 2011 Anmäl Share Skrivet december 30, 2011 Det som kommer från mig gäller vhs. Jag har aldrig följt dvd-utgivningen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet januari 3, 2012 Anmäl Share Skrivet januari 3, 2012 Vet att Peter Pan no Bōken gavs ut som VHS på några kassetter. Tror jag har några sådana i samlingen. Samt en del annat som inte är listat. Skall ta mig en titt och se om jag hittar något mer att tillföra listan med. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg