Hoppa till innehåll
Anime.se

Slam Dunk


Klona
 Share

Rekommenderade inlägg

Har börjat läsa lite mer manga på senare tid, förutom att jag har läst ikapp Bleach (då jag tröttnade på fillers) så har jag börjat läsa Slam dunk. Blir lika förvånad varje gång jag börjar läsa eller tittar på en sport anime/manga hur de kan få det att bli så bra spännande, speciellt när jag inte ens är speciellt sportintresserad. Nu handlar inte allt om bara sporten men man blir fan bra indragen i den med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, jag tyckte att Slam Dunk var helt fantastiskt spännande -- fastän hela kapitel kunde tillägnas några ynka sekunder av en match. :o

Hur skiljer sig mangan jämtemot animén? Jag blev inte särskilt imponerad av animén och tyckte hela tiden Sakuragi var en arrogant idiot med ett dåligt temperament. Något måste ju vara annorlunda eftersom det är så många som lovordar mangan.

 

...och för att hålla mig inom ämnet så läser jag, öh... jag har läst två volymer av Sundome och ska läsa Gantz. Snart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur skiljer sig mangan jämtemot animén? Jag blev inte särskilt imponerad av animén och tyckte hela tiden Sakuragi var en arrogant idiot med ett dåligt temperament. Något måste ju vara annorlunda eftersom det är så många som lovordar mangan.

Nu var det ju ett ordentligt tag sedan jag läste den, kring 2003-2004, och jag har aldrig sett något av animén (som täcker böcker 1-22 av 31), men för mig var Sakuragi typ GTO för basket. Början var rolig, matcherna var spännande, och ju längre serien gick desto mer lysande blev teckningarna. Antingen är Slam Dunk inte så bra som jag minns, eller så har vi olika smak (men då har du sämre, okej?!), eller så är animéversionen sämre. Det är ju trots allt lättare att hålla något spännande när man kan läsa det i sin egen takt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu var det ju ett ordentligt tag sedan jag läste den, kring 2003-2004, och jag har aldrig sett något av animén (som täcker böcker 1-22 av 31), men för mig var Sakuragi typ GTO för basket. Början var rolig, matcherna var spännande, och ju längre serien gick desto mer lysande blev teckningarna. Antingen är Slam Dunk inte så bra som jag minns, eller så har vi olika smak (men då har du sämre, okej?!), eller så är animéversionen sämre. Det är ju trots allt lättare att hålla något spännande när man kan läsa det i sin egen takt.

Precis. Det är mycket väl en avgörande faktor i hur upplevelsen upplevs, dvs att det är möjligt att spola dum dialog och hålla sig till sitt eget tempo. Fast jag tycker många karaktärer är puckon och ganska fåniga [utifrån animén att döma], men matcherna är riktigt spännande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...