Hoppa till innehåll
Anime.se

Natsuiro Kiseki


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

vkRtd.png

 

Om Soranowoto var "K-On gör lumpen" så kan man, med gott samvete, kalla Natsuiro Kiseki (Sommarfärgade mirakel) för "K-On på sommarlov" som doppler gjorde. Serien handlar om fyra tjejer i åttonde klass i högstadiet -- Natsumi är livlig och munter, Saki är duktig och behärskad, Yuka är uttrycksfull och busig, medan Rinko är mer mystisk och dåsig -- som ska få gå på sommarlov, när det lilla kompisgänget riskerar att brytas upp. Ett mirakel inträffar som gör att det blir en sommar de sent ska glömma...

 

 

Man kan anta att ett nytt avsnitt för med sig ett nytt mirakel och en liten livsläxa åt dem, samt en och annan Sphere-sång -- Sphere är en popgrupp som är uppgjord av Minako Kotobuki, Ayahi Takagaki, Haruka Tomatsu och Aki Toyosaki; de är vana animéröstisar, ni har säkert hört dem förut -- och det känns väl på det sättet som att serien är något av ett fordon för gruppen. Sen kan man även undra om inte Shimodas turistbyrå har fått bidraga lite till produktionskassan: serien utspelar sig nämligen i denna natursköna hamnstad (25 000 invånare). Kanske de hoppas på att stadens onsen- och hotellnäring ska få ett uppskov som Hanasaku Iroha fick? Därmed inte sagt att Shimoda stad spelar någon huvudroll: serien handlar om dessa fyra tjejer.

 

Natsuiro Kiseki är pastellfärgat fluff som troligen kommer att vara helt bortglömt inom max ett par år, det kan man inte förneka, men samtidigt känner man sig nästan lite varmare av att se på det, i väntan på att den svenska sommaren kommer på riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ärligt talat startade jag tråden mest för att ha någonstans att posta stadsbilder: det är inte det minsta unikt för serien att utspela sig på riktiga platser, och det finns säkert någon webbsajt som gör en bra jämförelse med foton och allt, men när jag ser Natsuiro Kiseki kan jag inte låta bli att pausa och titta på kartan av Shimoda.

 

Från öppningsvinjetten:

 

A7RNF.jpg

 

Google Earth fungerar inte på min dator, så jag fick använda min telefon istället. Det här är ovanstående scenerier i Google Earth:

 

pY2Cl.png

 

(I Google Maps har vi kanalens krök här.)

 

I avsnitt fyra får man se Shimodas akvarium. På Google Maps här.

 

gis8A.png

 

AEhNl.png

 

Jag gissade mig till vilken busstation de var på, och vägbeskrivningen säger mycket riktigt att det tar sisådär 20 minuter att gå till akvariet!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inga sceneribilder idag. Jag försökte komma på var Yukas tempel ligger, men jag hittar ingenstans där synen mot havet är så här (förutom på en plats, men då skulle templet sväva mitt över staden).

 

Istället har jag en bild på den här postern som Yuka fick istället för sin idolposter.

 

ylMl9.jpg

 

ORE WA GUNDAM!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...