hillster Skrivet oktober 1, 2012 AnmÀl Share Skrivet oktober 1, 2012  NÄgon mer Àn jag som följer denna?Jag gick in i den ganska förutsÀttningslöst och den bet sig fast rÀtt bra faktiskt. Intressanta saker hÀnder nÀr spelreglerna Àndras pÄ ganska handgripliga sÀtt för huvudkaraktÀrerna. Och jag gillar karaktÀrerna, de beter sig ganska realistiskt och har rÀtt gulliga personligheter. Speciellt Inaban vÀrmer mitt hjÀrta i avsnitten dÀr hon har huvudrollen.Lite besviken pÄ de rykten som florerar om huvudproducenten som mobbade en av röstskÄdisarna som sökte till rollerna. Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 1, 2012 AnmĂ€l Share Skrivet oktober 1, 2012 Jo dĂ„, du Ă€r inte ensam! Vi har pratat lite om Kokoro Connect i sommarsĂ€songstrĂ„den. (Och ryktena i denna trĂ„d.)  SĂ„g sjĂ€lv klart serien nyligt, eller Ă„tminstone den del som sĂ€ndes pĂ„ TV (och Crunchyroll â tror inte att de kommer lĂ€gga upp OVA-avsnitten), och jag borde skriva nĂ„got slags utvĂ€rdering... men det fĂ„r bli en annan dag. Citat LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet oktober 5, 2012 AnmÀl Share Skrivet oktober 5, 2012 Aaaaah...  Avsnitt 13 http://puu.sh/1bET4 Vad har det över huvud taget med den misshandlande mannen att göra? Jag förstÄr inte.  Den hÀr serien verkar ha en talang för att bygga sin drama av alldeles för komplicerade och allvarliga problem, men ÀndÄ lösa de problemen pÄ det enklaste tÀnkbara sÀttet. För att inte tala om latheten i de allsmÀktiga andarna som uppenbarligen inte har nÄgon riktig anledning alls för vad de gör. De vill bara jÀvlas.  NÀ. Kokoro Connect imponerade inte pÄ mig. Jag kommer nog ÀndÄ att se de sista fyra avsnitten med den sista historien historien nÀrhelst de kommer ut. Bara för att det togs upp i "30 dagar i animens tecken"-trÄden sÄ Àr det faktiskt en sak jag kan berömma serien för. Den anvÀnder precis sÄ mÄnga avsnitt som den tycker den behöver (17) istÀllet för att anpassa sig till nÄgon mall. Det Àr lite beundransvÀrt. Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 5, 2012 AnmĂ€l Share Skrivet oktober 5, 2012 Avsnitt 13 Spoiler http://puu.sh/1bET4 Vad har det över huvud taget med den misshandlande mannen att göra? Jag förstĂ„r inte. [spoiler=Avsnitt 13]Jag tog det som att fru Nagase sĂ„g att Iori var besatt av sitt förflutna â vilket hon ju var. Hon övervĂ€gde ju till och med att Ă„ka bakĂ„t i tiden för att "rĂ€tta till" det. Genom att lĂ„ta den tidigare pojkvĂ€nnen vara med i bilden sĂ„ skulle Iori kanske fĂ„ tillfĂ€lle att uppnĂ„ vad hon behövde.  Citat LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet oktober 7, 2012 AnmÀl Share Skrivet oktober 7, 2012 Noep. GÄr fortfarande inte ihop.  Det enda vi vet om mannen Àr att han ibland blir full och vÄldsam. Hur kan det pÄ nÄgot sÀtt vara till hjÀlp för Ioris problem, vad det problemet Àn mÄ vara? Kanske sÄ mÀrkte Fru Nagase att det var efter den mannen som Iori började skÄdespela hela tiden, men Àven om det var fallet skulle vÀl första prio snarare vara att hÄlla honom pÄ sÄ lÄngt avstÄnd som möjligt. Om jag blir traumatiserad av nÄgot skulle jag inte behÄlla kÀllan till mitt trauma pÄ en bÀnk i vardagsrummet. Om Fru Nagase faktiskt uppfattade nÄgot om hennes dotters högst besynnerliga problem skulle jag ocksÄ gÀrna hört en bÀttre förklaring Àn "Jamen det förflutna och grejer." VÀldigt vagt. VÀldigt lÀttlöst. Det kÀnns utan motivation. Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 7, 2012 AnmÀl Share Skrivet oktober 7, 2012 Avsnitt 13 Spoiler Det handlar om referenspunkter. Om man har glömt eller tappat nÄgot sÄ brukar det ju rekommenderas att man gÄr och gör just som man gjorde nÀr man tappade det. Och mamman trodde vÀl inte att det var sÄ traumatiskt. Iori kallade ju honom till och med för pappa, i nutiden. (Det tyckte jag faktiskt var lite udda nÀr jag sÄg det.) Kanske Iori var för bra pÄ sitt skÄdespeleri? Mamman visste ju tydligen inte heller att Iori kÀnde sig jÀtteensam och vilsen av att mamman jobbade sÄ mycket och sent, för av karakteriseringen verkar hon ju vara av en sjÀlvuppoffrande typ som isÄfall hade hittat nÄn lösning eller Ätminstone betryggat henne. SÄ mamman stod ut med mannen för sin dotters skull: fru Nagase mÄste ha trott att Iori pÄ nÄgot sÀtt behövde mannen. Men hon visste inte precis hur.  Hon Àr nog inte en speciellt... begÄvad kvinna... ( ._.) Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet januari 16, 2013 AnmÀl Share Skrivet januari 16, 2013 Jag har sett klart pÄ de sista fyra avsnitten, och Kokoro Connect har lyckats med nÄgot som inte mÄnga serier gör. Den har fÄtt det lÀgsta betyg jag ger ut. Jag hatar den hÀr serien sÄ mycket. Det enda som möjligtvis klÄr den nÀr det gÀller dumt, enkelt och konstgjort drama Àr Air. Nu vill jag ha sönder nÄgot. 1 Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
hillster Skrivet januari 17, 2013 Författare AnmÀl Share Skrivet januari 17, 2013 Har du sett Saikano, Volbla? Den serien ska, om nÄgon, bestÄ av konstgjort drama enligt recensenterna. Jag köpte ett skitbilligt exemplar second-hand hÀromdagen för jag kan inte lÄta bli att se efter sjÀlv.  à andra sidan ger ju jag Air TV 10/10, sÄ jag kanske tycker Saikano Àr bra.  ApropÄ Àmnet, jag Àr halvvÀgs igenom de sista fyra avsnitten av KC och tycker detta Àr den svagaste arc:en. Kanske stundens förtjusning har gÄtt över. För tvÀrtemot alla andra pÄ anime.se tyckte jag karaktÀrernas framstÀllningar och utvecklingar var bÄde realistiska och vÀlgjorda nÀr det begav sig under förra Äret. 1 Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 17, 2013 AnmĂ€l Share Skrivet januari 17, 2013 Det hĂ€r klippet frĂ„n avsnitt 15 (alltsĂ„ avsnitt 2 av de sista fyra avsnitten) Ă€r min favorit. Kanske frĂ„n hela serien. Hihihi.  Jag gillade faktiskt slutet. Visst, sjĂ€lva "arken" var vĂ€l fĂ„nig â som det mesta andra av serien â, men [spoiler=avsnitt 17]Inaban var gullig och fick överraskande nog killen i slutet . Kind of liked. 6/10, vilket Ă€r "bristfĂ€lligt men med goda egenskaper" pĂ„ min skala.  Förresten sĂ„ missade ni vĂ€l inte Mitsuhiro Ichikis roll... Han spelade den dĂ€r populĂ€ra killen i jazzklubben . FrĂ„gan Ă€r om de beslutade sig för att ge honom rollen för att fjĂ€ska för arga fans (det kĂ€ndes som att den stack ut, Ă€rligt talat...), eller om det var sant som producenterna (vill jag minnas) sa att deras plan var frĂ„n början: först skulle de lĂ„ta honom provspela för en animeoriginalroll, sen skulle de sĂ€ga att rollen inte fanns, sen skulle de lĂ„ta honom köra runt en reklambuss i landet, och sen skulle de avslöja att det verkligen, faktiskt fanns en roll Ă„t honom. Citat LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
hillster Skrivet januari 22, 2013 Författare AnmÀl Share Skrivet januari 22, 2013 Förresten sÄ missade ni vÀl inte Mitsuhiro Ichikis roll... Han spelade den dÀr populÀra killen i jazzklubben . FrÄgan Àr om de beslutade sig för att ge honom rollen för att fjÀska för arga fans (det kÀndes som att den stack ut, Àrligt talat...), eller om det var sant som producenterna (vill jag minnas) sa att deras plan var frÄn början: först skulle de lÄta honom provspela för en animeoriginalroll, sen skulle de sÀga att rollen inte fanns, sen skulle de lÄta honom köra runt en reklambuss i landet, och sen skulle de avslöja att det verkligen, faktiskt fanns en roll Ät honom.  Ja, jag tror det var hÀr pÄ anime.se som jag blev uppmÀrksammad pÄ detta, har du postat detta i en annan trÄd? Jag tycker hela grejen stinker lite, fortfarande - eller kanske snarare Ànnu mera nu. Jag ska hÄlla utkik för det dÀr produktionsteamet i framtiden och nedprioritera deras projekt pÄ min lista. Bara för att. Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 22, 2013 AnmÀl Share Skrivet januari 22, 2013 Ja, jag tror det var hÀr pÄ anime.se som jag blev uppmÀrksammad pÄ detta, har du postat detta i en annan trÄd? Kanske du tÀnker pÄ trÄden som jag lÀnkade inlÀgget du citerar? Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
hillster Skrivet januari 23, 2013 Författare AnmÀl Share Skrivet januari 23, 2013 Uguu. Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlÀgg