Hoppa till innehåll
Anime.se

Hur många ff- spel har ni kört?


shiva
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 93
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Klarat: 6,7,8,9,10

Spelat: 1,2, X-2

Jag var inte med från början. Jag är säker på att 1:an och 2:an har stort nostalgivärde för de som var det men jag orkade inte fortsätta så länge.

Ska försöka spela igenom 4:an och 5:an någon gång. X-2 suger bara helt enkelt. Jag gillade inte 10:an så speciellt mycket så jag fattar egentligen inte varför jag ens provade X-2. Kom typ igenom halva skulle jag tro innan jag la ner.

 

Började med FFIV. Min favorit är IX. Eftersom jag drogs till FF på grund av den söta och gulliga stämningen i kombination med Amanos teckningar började jag tappa intresset något fatalt när Square bytte inriktning och tog in Nomura.

Nian är bra. Det som jag tyckte var största problemet med det är de "anonyma" fräckisarna. Man känner inte så mycket när man kämpar mot dem. Att jämföra med FFVII där jag verkligen hatade Sephirot för vad han gjorde i slutet av disc 1 (inga spoilers för de stackare som inte spelat det än) och njöt av att ge honom en Omni Slash i slutet. >:(

Tyvärr så är även summoningarna ganska tama i nian. Känns stor mening med att skaffa värstingarna när de ändå inte är värre än 9999.

FFX orkade jag inte med. Efter halva spelet hatade jag samtliga figurer så intensivt att jag bara önskade att alla skulle dö en ond, bråd och smärtsam död. Då var det liksom ingen idé att fortsätta längre.

Word!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Anser fortfarande att det här är en dum tråd..

 

Ignorera den då.

Det finns inget som helst egentligt värde i hela det här forumet. Det enda som det finns någon egentlig nytta med är rena hjälpforum där man kan få hjälp om man fastnat i ett spel eller inte vet vilket codec man ska använda och liknande. Varför skriver då folk här? För att de tycker det är roligt att diskutera. Om alla skulle tycka frågan var dum skulle ingen ha svarat och tråden självdött.

Dessutom har du ju redan hävt ur dig ditt missnöje på andra ställen i tråden så du behöver inte upprepa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
FFX har det bästa stridssystemet i serien, vilket är ett stort plus, men lider av en medioker story och personligheter som rätt ofta faller under medelpunkten på intressometern.

Mmm, tråkigaste karaktärer och sämsta storyn hittills i ett FF (om man räknar bort X-2). Jag måste dock säga att jag hade ganska roligt när jag letade hemligheter och spöade mörka aeoner. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

FFX har det bästa stridssystemet i serien, vilket är ett stort plus, men lider av en medioker story och personligheter som rätt ofta faller under medelpunkten på intressometern.

 

Stridssystemet är mycket bra medans som sagt karaktärerna e lite klena.

Vad beträffar storyn tycker jag grundiden hade bra förutsättningar.

MEN en sak jag kom på först idag (undrar varför jag inte tänkt på detta förut) är att lvl systemet är totaltskitjättedåligt eftersom ingen karaktär är unik, när man fyllt "Gridet" med alla karaktärer har man 7 precis likadana karaktärer förutom just deras Overdrives.

7 karaktärer med samma Styrka och Agility etc + alla har exakt samma skills + du kan fixa din equipment själv (eftersom det bästa är bäst blir eq ofta mycket lik på alla karaktärer) = mycket mycket enformigt.

när man kommit hit är det bara utseendet som skiljer

KASS är väll de ända jag kan säga in det

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...