Hoppa till innehåll
Anime.se

Hur många ff- spel har ni kört?


shiva
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 93
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

  • 2 months later...

FFVI spelat inte klarat

FFVII spelat och klarat (dock inte Ruby weapon)

FFVIII spelat inte klarat tröttnat spela sen jag sett min storebror varva det

FFIX spelat och varvat

FFX spelat och varvat

FFX-2 spelat och varvat (äger dock inte det tycker det är väldigt mesigt och det sämsta ff-spelet... nää det sämsta rpg spelet någonsin)

FF tactics spelat lite

 

alla ff-spel under FFVI har jag bara testat spela snabbt... hade dem dock på japanska och tyckte inte det var nåt kul då

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
gör du helt rätt i Zimeon, har lånat det av en kompis och varvat det

 

Som du ser ovan har jag spelat alla sen FFI. För mig personligen dog FF-serien i och med FFX. Jag spelade aldrig klart det spelet och kommer inte spela något nytt FF om det inte sker något mycket, mycket underligt (som att Squarenix gör ett FF som utspelar sig i en gullepluttfantasyvärld med figurer som är tre huvuden höga, spelet bara har ett slut, det inte finns några kort-/vattenpolo-/tamagotchi-spel inblandade, spelet inte är online och man inte får välja vad figurerna har för jobb) händer.

 

Det är för mig tusen gånger roligare att spela om FFV än att spela FFXII. Helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

btw.. äger du ff anthology så är det inte orginal.. *bummer*.. orginal släpptes till snes för många, många år sen i en galax långt, långt borta

 

Gäller väl även för Origins i så fall...

Jag har som sagt (sett) hela tre versioner var av I och II... Famicom-originalet (fast båda på en kassett), och så Wonder Swan- och PS-remaken... känns lite off.

 

Hm, nu fick jag lust att spela remaken till PS bara för det... de är fortfarande oöppnade.

 

Varför finns det ingen remake på 3:an?!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför finns det ingen remake på 3:an?!

Ja, den frågan har jag ställt mig ända sen jag fick reda på att det inte skulle finnas med i eller släppas samtidigt som Origins. Jag blev faktiskt riktigt besviken på Squaresoft (trean är en av mina favoriter). Jag tänkte skriva till dem om saken men det blev inte av...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...